Gå til innhold

Hjemmelagde kjøttkaker til baby på 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo oppi litt salt når jeg lager det. Og i brun saus blir det jo litt. Er det greit?

Anonymous poster hash: fff4a...9b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men jeg var veldig streng på salt - og er fremdeles - at ikke guttungen skal ha salt i maten.

Kjøp krydder uten salt - mye bedre å bruke

Anonymous poster hash: 95cc1...2f4
Gjest sussie77
Skrevet

Da hadde jeg laget egne kjøttkaker til babyen, uten salt. 

Skrevet

du MÅjo ikke ha salt i?

Anonymous poster hash: db03c...d09

Skrevet

Har lagd med litt salt i, 1/2 tskje salt til 2 kg kjøttkaker. Har bare vanlig melange i hus nå, og den lager jeg brun saus av.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men jeg var veldig streng på salt - og er fremdeles - at ikke guttungen skal ha salt i maten.

Kjøp krydder uten salt? Er da ikke salt i vanlig krydder? Kun i slike white trash blandinger som grillkrydder, biffkrydder, piffi etc.

Hi, kan du ikke ta til side litt av den ferdig krydrede kjøttdeigen før du salter, og steke hennes kjøttkaker for seg? Å ikke salte maten til de voksne synes jeg er en elendig løsning, det smaker overhodet ikke like godt å salte etterpå som når saltet er kokt inn i retten.

Sånn ellers synes jeg sukker er verre enn salt, unngår begge deler så godt jeg kan, men heller litt salt enn sukker.

Anonymous poster hash: ee5d7...8e9

Skrevet

Kjøp krydder uten salt? Er da ikke salt i vanlig krydder? Kun i slike white trash blandinger som grillkrydder, biffkrydder, piffi etc.

Hi, kan du ikke ta til side litt av den ferdig krydrede kjøttdeigen før du salter, og steke hennes kjøttkaker for seg? Å ikke salte maten til de voksne synes jeg er en elendig løsning, det smaker overhodet ikke like godt å salte etterpå som når saltet er kokt inn i retten.

Sånn ellers synes jeg sukker er verre enn salt, unngår begge deler så godt jeg kan, men heller litt salt enn sukker.

Anonymous poster hash: ee5d7...8e9

takk for svar. Baby får få noe annet i dag da, kjøttkaker er allerede stekt opp og jeg kar kun melange som det er salt i til og lage brun saus med :)

Skrevet

Jeg krydrer bare uten salt jeg. Masse godt krydder å ha i! :) Smak og krydder er jo ikke farlig, bare saltet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...