Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Noen som kan kopiere teksten over hit? Har vitiligo selv og ble veldig nysgjerrig. Anonymous poster hash: 9245b...2b3
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Dytt Anonymous poster hash: 9245b...2b3
HvittHus Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Dytter også. Både mannen og jeg har vitiligo. Mannen er hardt rammet, mens jeg kun har flekker i armhulen.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Ja, hvis du linker meg til artikkelen kan jeg kopiere (orker ikke lete den frem). Orker heller ikke å lage avsnitt eller annet, så det blir som det blir. Anonymous poster hash: 7eddf...6a2
HvittHus Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Takk skal du ha. Her er linken. http://pluss.vg.no/2013/08/29/1344/1344_21383578#xtor=CS1-1-21383578%5B-+Oppleves+som+%C3%A5+v%C3%A6re+spedalsk%5D
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Kjøp avisen da vel. Anonymous poster hash: 45859...78d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 ..... venter :-) Anonymous poster hash: 9245b...2b3
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Noen som orker å lime inn teksten her??? Anonymous poster hash: 9245b...2b3
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Det stod egentlig ikke så mye. Litt om Støre som ikke har slitt noe særlig med deg. Og en annen som stod frem som har slitt mye med det. Det stod at det ikke er mulig å gjøre noe med det. Og så var det navnet på foreningen for de som har det. Var ikke stort mer som stod, selv om det var to sider. Jeg leste avisen i dag, men har kastet den. Men - til dere som har det. Gå til legen og ta blodprøve som viser kobber-nivåene i kroppen! Jeg har av ukjent grunn hatt lave kobbernivåer i flere år - og nå har jeg begynt å få tegn på vitiligo i ansiktet. Etter å ha lest og lest, har jeg funnet ut at lite kobber (og når man har så lite at det slår ut som mangel på blodprøver, da har man veeeldig lite kobber i kroppen visstnok) kan gi manglende produksjon av melanin. Kroppen trenger kobber for produksjon eller virkning av tyrosin, som igjen påvirker melanin-produksjonen i huden. Så det kan være verdt et forsøk. Men legene kan minimalt med dette, så vær forberedt på at de kanskje ikke tar dere alvorlig. Men hvis det er kobbermangel som har utløst det så skal det i utgangspunktet være mulig å reversere det. Iflg en del norske leger er kobbermangel veldig sjeldent - men går man til utenlandsk litteratur så sier den noe annet, nemlig at av de som har kobberubalanse, så er forholdet mellom for mye og for lite ca 50/50. Dvs at det er ca like mange som har for lite kobber som for mye. Kobbermangel kan også gi div andre symptomer/problemer, som tørr hud, slitenhet, psoriasis, lavt stoffskifte, depresjon/humørsvigninger. Så det er egentlig litt rart at legene ikke sjekker kobberstatus oftere enn det de gjør. Jeg skal nå utredes for cøliaki siden jeg ikke får opp kobbernivåene med tilskudd. Cøliaki kan være en av årsakene til kobbermangel. Anonymous poster hash: 86e5b...437
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå