Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Har vært sånn siden fødsel, ikke noe nytt han har begynt med. Men nå sovner han 19.00 ca og sover til 08.00 ca. I mellomtiden er han våken 4-5 ganger for mat/kos. Endrer de dette av seg selv eller må man lære de å sove sammenhengende? Dumt formulert, men... Tips evt? Anonymous poster hash: bb469...6a7
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Ammer du eller får han flaske? Anonymous poster hash: 01f0b...a76
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Ammer. Har hørt at de egentlig ikke trenger nattmat etter fylte 6 mnd, men tviler på at dette stopper innen et par uker Anonymous poster hash: bb469...6a7
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Min på snart 6 mnd våkner mellom 5 og 15 ganger hver natt. Gjennomsnitt er vel rundt 10. Han har alltid våknet mye, men synes nesten det blir verre og verre. Går snart på veggen, så håper du får noen oppmuntrende svar som jeg også kan trøste meg med Anonymous poster hash: 888b5...5bd
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Det samme gjorde min gutt til han var halvannet til to år. Men frekvensen på oppvåkningene ble trappet saaaakte ned. Din er liten enda, men det tar slutt en dag. Anonymous poster hash: ac96a...54f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Ammer. Har hørt at de egentlig ikke trenger nattmat etter fylte 6 mnd, men tviler på at dette stopper innen et par uker Anonymous poster hash: bb469...6a7 Min erfaring er at det går seg til etter hvert, men så klart det er slitsomt mens det står på! Har ammet 3 puppegale jenter og alle tre har trengt nattmat og kos ganske så lenge. De "avviklet" imidlertid dette selv ved 7-8 mnd alder uten at jeg gjorde noe spesielt. Hvis du ikke ønsker å "ta kampen" og teste diverse "metoder", er mitt tips å prøve å ordne nettene slik at de blir mest mulig komfortable. For eksempel samsove i perioder slik at han kan nå puppen uten at du trenger å stå opp og styre. Når vi begynte med fast føde merket jeg at de ikke spiste så my om natta, men nok mest trengte kosen. Jeg lot dem få det, og som sagt så kuttet de ut dette etter hvert. Men du må jo bare føle på hva som er greit for det, det er jo viktig at du får sove også Anonymous poster hash: 01f0b...a76
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Min på snart 6 mnd våkner mellom 5 og 15 ganger hver natt. Gjennomsnitt er vel rundt 10. Han har alltid våknet mye, men synes nesten det blir verre og verre. Går snart på veggen, så håper du får noen oppmuntrende svar som jeg også kan trøste meg med Anonymous poster hash: 888b5...5bd Oi. Så klager jeg Anonymous poster hash: bb469...6a7
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Det samme gjorde min gutt til han var halvannet til to år. Men frekvensen på oppvåkningene ble trappet saaaakte ned. Din er liten enda, men det tar slutt en dag. Anonymous poster hash: ac96a...54f Okay. Ja håper da det Anonymous poster hash: bb469...6a7
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Hvorfor våkner barn som ammes oftere enn barn som får MME? Er det ikke nok melk/næring i morsmelken? Jeg er kun nysgjerrig, ikke ment å være spydig her. Anonymous poster hash: fcc40...2d1
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Ammer. Har hørt at de egentlig ikke trenger nattmat etter fylte 6 mnd, men tviler på at dette stopper innen et par uker Anonymous poster hash: bb469...6a7 Min erfaring er at det går seg til etter hvert, men så klart det er slitsomt mens det står på! Har ammet 3 puppegale jenter og alle tre har trengt nattmat og kos ganske så lenge. De "avviklet" imidlertid dette selv ved 7-8 mnd alder uten at jeg gjorde noe spesielt. Hvis du ikke ønsker å "ta kampen" og teste diverse "metoder", er mitt tips å prøve å ordne nettene slik at de blir mest mulig komfortable. For eksempel samsove i perioder slik at han kan nå puppen uten at du trenger å stå opp og styre. Når vi begynte med fast føde merket jeg at de ikke spiste så my om natta, men nok mest trengte kosen. Jeg lot dem få det, og som sagt så kuttet de ut dette etter hvert. Men du må jo bare føle på hva som er greit for det, det er jo viktig at du får sove også Anonymous poster hash: 01f0b...a76 Er ikke noe stress for meg å ta den kampen tror jeg venter og ser om han avvliker dette selv, i hvert fall fram til pappaperm nærmer seg og jeg skal jobbe. Han er litt omvendt. Får fast føde og pupp på dagen, men virker mindre og mindre interessert i puppen. Tutekoppen med vann derimot er han glad i. Men om natta er det puppen som er best. Skjønner at det er for kosen også, men han spiser mye og slipper puppen selv når den er nesten tom. Anonymous poster hash: bb469...6a7
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 Hvorfor våkner barn som ammes oftere enn barn som får MME? Er det ikke nok melk/næring i morsmelken? Jeg er kun nysgjerrig, ikke ment å være spydig her. Anonymous poster hash: fcc40...2d1 Hehe, er mer enn nok næring i melka mi i hvert fall, gutten er en god og rund plugg men mm er veldig lettfordøyelig, mens mme er "hardere for magen", de bruker lengre tid på å fordøye samme mengde mme enn mm. Helt normalt Anonymous poster hash: bb469...6a7
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Hvis ikke babyen får grøt, skal den nattammes om den vil ha mat på natten. Babyer som får to måltider per dag, trenger ikke nattammes etter 6 mnd. Og dette med næring i MM i forhold til MME, så er MM mye lettere fordøyelig enn MME, derfor blir de sulten fortere av MM enn MME Anonymous poster hash: 31b82...792
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 Jeg var på hs i går med vår gutt på 5mnd og han også er mye våken om natta. Men jeg fikk beskjed om gi han vann istedet for mme. De trodde han fortsatt våkna på natta siden han har gjort det fra dag en. Men de mente så "store" barn ikke skulle ha behov for mat lengere på natta. Så vi prøvde med vann i natt og da våkna han bare en gang *bank i bordet*. Men vet ikke om det er noe forskjell når du ammer,men går jo ann og prøve og gi han litt vann i stedet for puppen kanskje Anonymous poster hash: 87af5...818
Madolyn Skrevet 29. august 2013 #14 Skrevet 29. august 2013 Begge guttene mine spiste også annenhver time om natta fra fødsel av og til de var litt over 4 mnd gamle. Puppegale, for det var litt kosespising og så sovna de igjen. Men om jeg prøvde å bysse i stedenfor å dra frem puppen, ååå så sinna Begge store gutter uten behov for nattmat, hvertfall i fht de tynnere og mindre babyene i barselgruppa som allerede hadde sovet natta gjennom i månedsvis. Begge guttene begynte å sove litt bedre når de startet opp med grøt og ble lagt på eget soverom 4 mnd gamle. Min gutt nr 2 er nå 4 1/2 mnd og våkner fremdeles annenhver time på natta, men den første søvnfasen har nå strukket seg til litt over tre timer.. Men fra kl 05-06 er han som regel urolig og da må vi samsove for at han skal sove videre. Her holder jeg på med tilvenning av flaske. Han nekter foreløpig men jeg er veldig sikker på at han får bedre nattesøvn om han kun tilbys en kjedelig flaske i stedenfor en varm pupp hver gang han våkner.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #15 Skrevet 29. august 2013 Hvis du slutter å gi mat vil de også slutte å våkne. SÅ det er jo bare å velge selv Anonymous poster hash: ce9cc...096
Madolyn Skrevet 29. august 2013 #16 Skrevet 29. august 2013 Hvis du slutter å gi mat vil de også slutte å våkne. SÅ det er jo bare å velge selv Anonymous poster hash: ce9cc...096 Oi oi, for et svar! Skrikekur på 6 mnd gammel baby, ja det høres jo lurt ut! Du er tydeligvis ikke særlig oppdatert på forskningsfronten. Svaret ditt minner meg om hva bestemoren min pleide å lire av seg innimellom
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #17 Skrevet 29. august 2013 Min var også slik, minst 4 ganger våknet han on natten. Både mens jeg annet og etter vi gikk over til erstatning når han var 6 mnd. Dagen startet aldri senere enn 05.30! For et par uker siden hadde vi avvenning, første natten var hard og mye gråting. Etter 3 netter sover han nå fra 19.00-07.00!!! Anonymous poster hash: 8d315...c5e
Cat_Woman Skrevet 29. august 2013 #19 Skrevet 29. august 2013 Sånn var min også, det gikk seg til av seg selv. De forandrer seg så fort, at noe som oppleves som et evigvarende problem plutselig er ikke-eksisterende en uke eller to senere, sånn var det i hvert fall for oss. Fikk masse råd om å gi vann og prøve skrikekur etc., men det endte med at jeg ammet om natta så lenge han ville det - han begynte å sove gjennom nettene da han var litt over 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå