Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Hvor vil du annbefale å reise? Hva er prisnivået på shopping, sko, mat, taxi osv? Hvor mye penger bør man regne med i lommepenger som skal dekke alt utenom hotel i 5 netter? Tror dere det er et fint reisemål med kjæresten eller er det nesten som å være i Oslo? Anonymous poster hash: 907f4...a08
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Har aldri vært i Praha, men har vært i Budapest.Jeg likte meg veldig godt. Var der fra torsdag til søndag, men synes faktisk det ble for kort tid.Kommer absolutt til å reise tilbake en dag.Hvis man går på det store kjøpesenteret i byen kan man vel regne med at alt er 25 til 50% rimeligere enn her i Norge.Går man på marked er det enda billigere. Kjøpte f.eks bh'er fra undertøysbutikker til 50kr pr stk. Disse var faktisk veldig gode også. Samt stilige olabukser til meg og samboeren min til 150-200kr stk.Vi fikk 2 forretter og middager med vin og brus til kanskje 300kr totalt. Da var vi gode og mette, og samboeren min valgte gjerne et stort stykke biff.Vanskelig å si hva man må beregne av penger, det spørs jo hva man vil kjøpe, og hvor mye. Anonymous poster hash: 2df3a...0b6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Har aldri vært i Praha, men har vært i Budapest. Jeg likte meg veldig godt. Var der fra torsdag til søndag, men synes faktisk det ble for kort tid. Kommer absolutt til å reise tilbake en dag. Hvis man går på det store kjøpesenteret i byen kan man vel regne med at alt er 25 til 50% rimeligere enn her i Norge. Går man på marked er det enda billigere. Kjøpte f.eks bh'er fra undertøysbutikker til 50kr pr stk. Disse var faktisk veldig gode også. Samt stilige olabukser til meg og samboeren min til 150-200kr stk. Vi fikk 2 forretter og middager med vin og brus til kanskje 300kr totalt. Da var vi gode og mette, og samboeren min valgte gjerne et stort stykke biff. Vanskelig å si hva man må beregne av penger, det spørs jo hva man vil kjøpe, og hvor mye. Anonymous poster hash: 2df3a...0b6 Vil du fortelle litt om hva man kan gjøre foruten de store, mest kjente severdighetene i Budapest? Holder det med 5-7000 i lommepenger for to stk i 5 netter tror du? Ellers, hvordan er kulturen, menneskene og atmosfæren? Jeg er ikke veldig bereist og skal på kjærestetur. :-) Noe man bør passe på eller noen tips å komme med? Hvordan er utelivet? Takker for svar! Anonymous poster hash: 907f4...a08
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Har aldri vært i Praha, men har vært i Budapest. Jeg likte meg veldig godt. Var der fra torsdag til søndag, men synes faktisk det ble for kort tid. Kommer absolutt til å reise tilbake en dag. Hvis man går på det store kjøpesenteret i byen kan man vel regne med at alt er 25 til 50% rimeligere enn her i Norge. Går man på marked er det enda billigere. Kjøpte f.eks bh'er fra undertøysbutikker til 50kr pr stk. Disse var faktisk veldig gode også. Samt stilige olabukser til meg og samboeren min til 150-200kr stk. Vi fikk 2 forretter og middager med vin og brus til kanskje 300kr totalt. Da var vi gode og mette, og samboeren min valgte gjerne et stort stykke biff. Vanskelig å si hva man må beregne av penger, det spørs jo hva man vil kjøpe, og hvor mye. Anonymous poster hash: 2df3a...0b6 Er det vanskelig å ta seg rundt? Kan vi bare ta på oss skoene å rusle fra hoteller og se hva vi kommer over ettersom vi går også dukker det opp marked, resturanter og ting, eller bør vi legge opp til hvilke kjøpesentre, resturanter og steder vi vil til på forhånd? Anonymous poster hash: 907f4...a08
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Har vært begge steder og Budapest kan ikke sammenlignes med Praha, det er bare en blek skygge. Praha er som et stort kunstverk og det er flott å bare rusle rundt i gatene i gamlebyen og suge til seg atmosfæren der. Hotell er kjempebillig, kan anbefale denne siden: www.a-prague.com. Klær og sånt er ikke så billig der, omtrent som i Norge, mens krystall er billig, taxi likeså - siden du spør Har egentlig aldri konsentrert meg særlig om shopping de gangene jeg har vært der, så er litt grønn, altså. Masse bra restauranter, bl.a. Club Arkitektu, som har nydelig mat og er rett og slett grisebillig. Anonymous poster hash: 9c0c4...fff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå