Gå til innhold

Hatt besøk av barnevern og politi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få skrive ut, jeg er fullstendig i sjokk etter å ha hatt besøk av barnevernet og politi.
Det var kommet inn en bekymringsmelding om at sønnen vår på 2 år skal ha blitt slått, og utsatt for omsorgssvikt.
Bekymringen skal ha kommet fra en nabo, som samme kveld hadde hørt at han ble slått, samt at han gråt hysterisk etterpå.
I tillegg skal vi ha kalt han for drittunge høylydt, bare bedt han komme seg opp på beina igjen om han har fallt og slått seg, og slept han etter oss langs veien hjem gråtende...

Jeg trodde vi hadde godt kontakt med våre naboer, og at de aldri kunne se for seg at vi var sånne dårlige foreldre.
Dette tar jeg svært alvorlig på.
Vi har ALDRI slått sønnen vår, han betyr alt i hele verden for oss.

At han hylte hysterisk den kvelden de var her gjorde han, han nektet å pusse tenner og vaske seg før han skulle legge seg.
Han hyler omtrent hver gang han ikke får viljen sin for tiden, tester spesielt meg hele tiden.
Bare sånne ting som at han ikke vil vaske seg, pusse tenner, sitte ved matbordet, gå samme vei som jeg skal både ute/i butikk/kjøpesenter, vil sitte foran i bilen når vi skal kjøre.

Politiet og barnevernsdamene var svært hyggelige, de gjorde bare jobben sin, og jeg er veldig glad for at systemet faktisk fungerer.
Likevel er det svært vondt og tungt at vi blir mistenkeliggjort og overvåket som foreldre.

Vi bor i enebolig, men har mange naboer tett på oss. Naboen fortalte at h*n var en av naboene våre, men ønsket å være anonym.
Jeg har plukket meg ut to av dem, som jeg tror det kunne vært. For de skal bo ganske nærme oss for å høre at barnet skriker hysterisk på badet, og ut.
Har lyst til å ringe på døra og spørre, men jeg er helt uvel og kvalm. Får ikke sove, og ser utseendemessig helt nedbrutt ut.

Har fortalt barnehagen om hva som har skjedd da jeg ikke ønsker å holde noe skjult for dem. De vil sikkert få vite det uansett.

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: 71f45...21b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempeekkelt. Hvis dere ikke har gjort det så har du ingenting være redd for. Men glad for at politiet og barnevern stiller opp for barnet ditt om det er noe. 

Hold hodet hevet!

Anonymous poster hash: d9c49...b2e
Skrevet

Huff, det høres ikke noe kjekt ut... Har ikke opplevd det samme, men har opplevd at naboen har satt ut rykte på bygda om at vi har gjort noe av det samme. Tenker at jeg nesten hadde foretrukket at de kontaktet barnevernet så vi kunne bli renvasket i stedet for at hele bygda går rundt og skuler på oss og lurer på hva de skal tro... Men høres litt dramatisk ut med politi og greier da. :S

Anonymous poster hash: 29ce0...fa8
Skrevet

Politiet er med for å støtte barnevernet fordi de ikke vet hva de møter på når de plutselig står på døra til folk. Noen foreldre kan reagere med sinne og vold.

-HI

Skrevet

Det er hørtes ut som dattera vår og samme alder. Jeg er ikke overrasket om noen melder oss til bv, jeg har snakket med bhg og helsestasjonen om det. Ja, det er bra folk bryr seg, men virker som der det faktisk skjer, har ingen mistanke til noe. Og di som har mere aktive og egne barn, er di som får besøk.

Men hold hodet hevet du, siden du har ditt på det tørre ;)

Anonymous poster hash: 3d5b8...d03

Skrevet

Politiet er med for å støtte barnevernet fordi de ikke vet hva de møter på når de plutselig står på døra til folk. Noen foreldre kan reagere med sinne og vold.-HI  Anonymous poster hash: 71f45...21b

Det er meldt en bekymring om vold i hjemmet, mot barn. Politiet er med for å ta den voldelige ut av hjemmet. Barnevernet tar seg av barna, politiet tar seg av de voksne. Derfor er politiet med. De er ikke med om det er bekymring for omsorgssvikt i form av manglende mat, klær ol.

Anonymous poster hash: 5ef35...62a

Skrevet

• Vi ble meldt til barnevernet av noen vi IKKE kjenner! Som hadde lest min blogg hvor jeg kanskje var litt for åpen og ærlig. Og bloggen handlet om en bipolar samboer som den gang var umedisinert, slitet med å få hjelp til ham, nedturene på dårlige dager etc. Men aldri ble det nevnt noe om at vi ikke hadde nettverk, eller at det gikk utover ungene. Jeg var oppegående og holdt ting i hop.
  • Det var en anonym mail til barnevernet og vi er sikre på at det er en som vet hvem vi er, som har lest bloggen (det ble sagt i anmeldelsen), men at vedkommende ikke vet noe mer om vår familiære situasjon (at vi begge har foreldre som er nær og ellers nettverk i form av venner og øvrig slekt, som garantert hadde grepet inn om det hadde gått utover ungene).
  • Det var pinlig og fælt å sitte på barnevernkontoret og forsvare oss, for det føltes slik. Grusomt var det også å vente etterpå på "dommen". Vi ble selvfølgelig og heldigvis "frikjent", men det var jammen ikke lett å heve hodet den første tiden etterpå - og mens det pågikk.
  • Skjønner deg så godt hva du går gjennom nå. Men dere er renvasket og har fått det "svart på hvitt" at dere er gode foreldre, ikke alle som får papir på det"!!!  ;)

Anonymous poster hash: 09476...6b3

Skrevet

• Skjønner deg så godt hva du går gjennom nå. Men dere er renvasket og har fått det "svart på hvitt" at dere er gode foreldre, ikke alle som får papir på det"!!!  ;)

Anonymous poster hash: 09476...6b3

Uff, så leit å høre.

Nå vet jo ikke vi om BV vil gå videre med saken enda da.

Jeg er ikke redd for at vi mister barnet vårt, den tanken slo meg ikke engang før noen andre nevnte at det skulle veldig mye til.

Men tanken på at noen faktisk tror at vårt barn ikke har det bra plager meg veldig, og spesielt at det skal være så ille som at barnet blir slått.

Selvfølgelig er det ikke alltid at jeg og min samboer som foreldre klarer å være pedagogisk korrekte i vår oppdragelse. Vi prøver og feiler stadig vi. Men det er jo bare små ting som jeg anser som bagateller. Dette med å bli meldt til barnevernet er jo en stor sak i mine øyne.

Når det gjelder tannpuss så er jeg dømt til å feile uansett da. Tvinger jeg barnet til å pusse tenner så hyler han fordi han er illsint og ikke vil. Kommer jeg til tannlegen med barnet når han er 3 år og han har hull i tennene så vet man jo hvem som har skylden.

-HI

Skrevet

Sånn går det når naboer er så jævli nysgjerrige og ikke har noe liv men må bry seg om andres. Jeg hadde gått til naboene og bedt dem feie for sitt eget dør først.

Anonymous poster hash: 9117d...5da

Skrevet

Sånn går det når naboer er så jævli nysgjerrige og ikke har noe liv men må bry seg om andres. Jeg hadde gått til naboene og bedt dem feie for sitt eget dør først.

Anonymous poster hash: 9117d...5da

Og alle de barna som har et helvete hjemme, takker deg for dette svaret.  NOT! 

Anonymous poster hash: bebd1...f43

Skrevet

Og alle de barna som har et helvete hjemme, takker deg for dette svaret.  NOT! 

Anonymous poster hash: bebd1...f43

Får nesten følelsen av at de som trenger det aller mest ikke får noe hjelp. Mens der det kanskje kreves litt veiledning eller at det ikke er noe galt blir liksom sjekket opp.

Skrevet

Jeg er sikker p åat dette ordner seg, såfremt dere ikke har noe å skjule. La dem sjekke, så vil de se.

Anonymous poster hash: 3a7c3...7d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...