Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Nå er jeg så lei! Vi har en trivelig, men akk så treg (opptatt?) huseier (eller det er egentlig et firma). Vi har bodd med småfeil siden vi flyttet inn for to år siden, dørhåndtaket til altandøra var feks helt løst og det tok dem nesten et halvår før de kom og fikset det. Så fikk vi ny oppvaskmaskin som manglet front (innebygd) og dette har ikke blitt fikset og blablabla. Har skrevet et brev til dem nå, kan noen lese og si hva dere mener? Husleieloven sier man kan få avslag i husleie hvis det er vesentlige feil eller mangler, og eier har fått mulighet til å ordne opp. Men dette er jo ikke vesentlige feil, bare utrolig irriterende og tidstyveri... Her er det jeg har skrevet: Hei! Først og fremst vil jeg etterlyse fronten til oppvaskmaskinen, atter en gang. Vi har snart bodd slik i et år, og det begynner nesten å bli litt latterlig. Jeg må fysisk holde ned døren til oppvaskmaskinen mens jeg setter oppvasken inn, ellers spretter døren opp igjen. Dette problemet skulle visstnok forsvinne når vi fikk på front. For ikke å snakke om at det ikke ser særlig fint ut i kjøkkeninnredningen, og siden leiligheten har åpen løsning, ser vi jo dette hele tiden. Så vil jeg ta opp dette med kjøleskapet igjen, vi har flere ganger gitt beskjed om at det begynner å bli dårlig, det holder ikke jevn temperatur, det er ofte masse vann i det, og dørhengslene er begynt å smuldre opp i plasten, så det faller «sagspon» på gulvet når vi åpner og lukker døren. Jeg frykter at døren en vakker dag faller av. I går falt plutselig hyllen som er på innsiden av døra ut, den hadde bare sprukket i to, og er nå følgelig ubrukelig. Det virker som materialet er råttent, om man kan si det om plast. Fryseren ises over, og til tross for at vi avrimte den for en tid tilbake (og jevnlig fjerner store mengder is), er den full igjen. Vi har fått feil med knappen som spoler ned i toalettet. Den virker ikke alltid, det er som om den mister kontakten med en del nedi sisternen. Andre ganger igjen henger den seg opp og vil ikke slutte å etterfylle vann. Noe er i hvertfall feil der, og må utbedres. Vi venter fremdeles på parkeringstillatelsen for å ha i bilen, og så lenge vi ikke har den kan ikke våre besøkende (eller oss selv!) parkere utenfor vår egen garasje, uten å risikere 1500,- kr i bot. Til slutt må jeg dessverre si at toalettringen vi fikk montert ikke passer på toalettet, og går derfor opp i mutrene den er festet i. Ringen blir løs og ligger og flytter på seg på toalettet, og vi må ofte frem med verktøy for å stramme mutrene. Det skal vel ikke være slik? Anonymous poster hash: 44eab...148
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Bortsett fra parkeringslappen som kan sette dere i økonomisk knipe så er resten bare småplukk. Irriterende, men ikke noe vesentlig Anonymous poster hash: 7db80...051
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Stekeovnen er også rar, om jeg setter inn en form med feks fiskegrateng, blir den bare brun på den ene siden... Anonymous poster hash: 44eab...148
HvittHus Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Jeg synes ikke du skal sende brevet slik det står nå. Det er for detaljert og leser vil falle av før slutten. Skriv kort og konsist, da når budskapet bedre frem.
Bustetroll Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 (endret) Jeg gjorde dette første stedet jeg leiet. Vi var 2 som bodde der, men fikk kun 1 nøkkel til hovedporten til bakgården.Nesten ingen lamper fungerte, vaskemaskin + oppvaskmaskin var defekt, sentralstøvsuger funket ikke, +++.I tillegg var leiligheten SKITTEN da vi flyttet inn, og vaskefolk måtte hyres inn.. Jeg ville kreve å få første mnd gratis, men det gikk gjennom utleiefirma, og da kan man visst kun gå ned til halv leie, ellers må man ta det gjennom retten.. Det hadde bare blitt ekstra kostnader, så godtok halv leie.Du kan klage og kreve redusert leie. Nå har det gått veldig lang tid hos deg da. Det er noen huseiere du virkelig må ringe annenhver time for at noe skal skje:p Endret 28. august 2013 av Skeptisimo
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Jeg vet, tenkte å lage en «to do list» på slutten, der jeg ramser opp tingene: kjøleskap, komfyr, osv Anonymous poster hash: 44eab...148
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 ,21.24 var HI til HvittHus Anonymous poster hash: 44eab...148
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Jeg gjorde dette første stedet jeg leiet. Vi var 2 som bodde der, men fikk kun 1 nøkkel til hovedporten til bakgården. Nesten ingen lamper fungerte, vaskemaskin + oppvaskmaskin var defekt, sentralstøvsuger funket ikke, +++. I tillegg var leiligheten SKITTEN da vi flyttet inn, og vaskefolk måtte hyres inn.. Jeg ville kreve å få første mnd gratis, men det gikk gjennom utleiefirma, og da kan man visst kun gå ned til halv leie, ellers må man ta det gjennom retten.. Det hadde bare blitt ekstra kostnader, så godtok halv leie. Du kan klage og kreve redusert leie. Nå har det gått veldig lang tid hos deg da. Det er noen huseiere du virkelig må ringe annenhver time for at noe skal skje:p Ja, jeg vet ikke hvor mange ganger vi har ringt om ting disse to årene, begynner å bli mektig lei...takk for svar uansett, alle sammen Anonymous poster hash: 44eab...148
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå