Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/brydeg/artikkel.php?artid=10134615 Når man ser hva voksne folk kan få seg til å si om andre, kan man dessverre skjønne at mobbing er et stort problem blant barn og unge også. Les og ta lærdom. Anonymous poster hash: 9d333...9c4
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/brydeg/artikkel.php?artid=10134615 Når man ser hva voksne folk kan få seg til å si om andre, kan man dessverre skjønne at mobbing er et stort problem blant barn og unge også. Les og ta lærdom. Anonymous poster hash: 9d333...9c4 Lærdom av Tone Dumli Aaberg? Hahahahhahahhahaahaaaaaaaahhhahahaaaa !!!!!! DEN var god! Anonymous poster hash: 4b73e...f7d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/brydeg/artikkel.php?artid=10134615 Når man ser hva voksne folk kan få seg til å si om andre, kan man dessverre skjønne at mobbing er et stort problem blant barn og unge også. Les og ta lærdom. Anonymous poster hash: 9d333...9c4 Lærdom av Tone Dumli Aaberg? Hahahahhahahhahaahaaaaaaaahhhahahaaaa !!!!!! DEN var god! Anonymous poster hash: 4b73e...f7d Ja, faktisk. Det å evne å ta lærdom av folk som har kjent problemet på kroppen er et viktig bevis på at man har empati og sunn fornuft. Selv om du tydligvis ikke syns noe om henne, mener du faktisk at det er ok å hetse henne, som antagelig ikke har gjort deg noe vondt, anonymt på internett? Hvor setter du grensen for når mobbing ikke er ok da? Når de rammer dine barn? hi Anonymous poster hash: 9d333...9c4
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Jeg mobber ikke, men føler virkelig ikke for å ta til meg råd fra Tone. Har hørt nok om henne til å vite at hun ikke er rette stumpen Anonymous poster hash: 614a6...6b1
Trimsi Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/brydeg/artikkel.php?artid=10134615 Når man ser hva voksne folk kan få seg til å si om andre, kan man dessverre skjønne at mobbing er et stort problem blant barn og unge også. Les og ta lærdom. Anonymous poster hash: 9d333...9c4 Du har absolutt et godt poeng. Som voksne "forbilder" for våre barn bør vi være forsiktige med hva vi sier og hvordan vi omtaler hverandre, også når det er snakk om kjendiser vi egentlig ikke kjenner. Et barn lytter og lærer, og det er sansynlig at et barn som hører mye drittslenging om andre av foreldrene slenger mye dritt om og til jevnaldrene. Grensene for hva som er greit å si om kjendiser er tydeligvis ekstremt mye høyere enn grensene for hvordan vi omtaler venner og familie. Barn ser ofte ikke den forskjellen....
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/brydeg/artikkel.php?artid=10134615 Når man ser hva voksne folk kan få seg til å si om andre, kan man dessverre skjønne at mobbing er et stort problem blant barn og unge også. Les og ta lærdom. Anonymous poster hash: 9d333...9c4 Lærdom av Tone Dumli Aaberg? Hahahahhahahhahaahaaaaaaaahhhahahaaaa !!!!!! DEN var god! Anonymous poster hash: 4b73e...f7d Ja, faktisk. Det å evne å ta lærdom av folk som har kjent problemet på kroppen er et viktig bevis på at man har empati og sunn fornuft. Selv om du tydligvis ikke syns noe om henne, mener du faktisk at det er ok å hetse henne, som antagelig ikke har gjort deg noe vondt, anonymt på internett? Hvor setter du grensen for når mobbing ikke er ok da? Når de rammer dine barn? hi Anonymous poster hash: 9d333...9c4 Ærlig talt! Du snakker om TONE, Norges mest PR kåte dame! Hadde hun ikke likt at andre hadde sankket om henne hadde hun vel ikke stilt opp i en egen realityserie, om KUN Tone! Som faktisk het TONE! Den dama er det umulig å ta seriøst, tåpelig skrulle rett og slett. Billig sklie, kan du også kalle henne, etter det hun gjorde ot Aksel Hennie. Du da, er du 15 år og Tone-fan? Hihihi... Anonymous poster hash: 4b73e...f7d Jeg er 42 år og har tre barn, to av dem i rette alderen til å være midt i faresonen når det gjelder nettmobbing (så ser vi jo tydelig at det ikke bare er blant barn og unge (jeg regner med at du er voksen?) vi ser mobbing, men det er nå der trykket er størst) så jeg syns at selv om hun ikke er den mest oppegående personen skal man ikke se bort fra at hun faktisk appelerer til ungdommen og at det hun sier her er fornuftig. Hverken du eller jeg vet hva som har skjedd i det forholdet, men uansett så er det ingen fribillett til at vi skal oppføre oss stygt mot henne. Men intensjonen min var ikke å lage en tråd om Tone, men å sette fokus på det svært viktige temaet hun tar opp. Tror du at du kan klare å se bort fra person og fokusere på sak? Hva er dine tanker om mobbing? Hva syns du man skal gjøre for å få barna til å skjønne hvor sårende og ødeleggende det er? Jeg regner med at du ikke lærer barna dine de holdningene du viser her? Hva forteller du dem når det gjelder å respektere andre menneskers valg og oppførsel? Jeg venter faktisk spent på svar fra deg. hi Anonymous poster hash: 9d333...9c4
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Her jeg bor er det veldig lite mobbing. Har to barn, en som er ferdig på VGS og en som går på ungdomsskolen. Skolen de gikk/går på har bl.a vunnet Benjamin prisen pga. deres kamp mot bl.a. mobbing og diskriminering. Fra mine barn var små har egentlig ikke mobbing vært et tema. Det har ikke eksistert. De har hatt en oppdragelse som har gjort at de selv skjønner at det er uakseptabel oppførsel. Jeg tror dette er noe grunnleggende, ikke noe som plutselig oppstår. Dersom de, fra de er små, lærer hvordan de skal oppføre seg mot både foreldre, barn og andre voksne så blir det ikke et problem. Man får da høfflige, greie barn som forstår grenser og vet hva som er lov og hva som ikke er lov. Jeg tror all denne dillinga og dallinga fra foreldre (særlig mødre) fører til at barna ikke lærer disse grunnleggende tingene. De blir satt på pidestall fra de er nyfødte små prinser og prinsesser, og lærer ikke at de må ta konsekvenser da de gjør noe de ikke får lov. Småbarn skjønner mer enn de fleste aner, og det å ikke lære de at det de gjør fører til konsekvenser både for de selv og andre tror jeg har veldig mye å si. (Å ha forbilder som Tone Damli Aberge tror jeg heller ikke hjelper stort.) Anonymous poster hash: 4b73e...f7d Da er det godt å vite at barna dine ikke følger sin mors eksempel på hvordan man snakker til og om andre. Det er jo en himmelvid forskjell på de første svarene dine og dette. Hva kommer det av? Syns du det er ok oppførsel å svare som du gjorde i de første innleggene dine? Syns du det er ok å bruke hersketeknikk ved å "anta" at jeg er 15 år og Tone fan på bakgrunn av at jeg oppretter en tråd mot nettmobbing hvor jeg linker til en artikkel i VG hvor bl.a. Tone Damli står frem og forteller om hvordan det oppleves å bli hetset på nettet? Jeg blir svært overrasket over oppførselen din. Anonymous poster hash: 9d333...9c4 Unnskyld meg, men å ta imot råd fra Tone er noe jeg ikke gjør! Er det noen andre norske "stjerner" som er et så elendig forbilde for norske, unge jenter som henne? Det tviler jeg på. Dette er enda et av hennes stunt for å komme i media! Dama kan ikke synge, derfor kler hun av seg i en musikkvideo for å selge seg selv!? Forbilde, my ass! Hun ringer til avisen da hun har fått et flygel av sin kjære på bursdagen sin, altså HUN ringer til dem! Nå har ikke media skrevet om henne på en stund så da kommer hun med dette? Sorry, jeg går ikke på det! Sønnen min på 18 hadde en kommentar som fikk meg til å tenke litt. Da han så videoen hun hadde laget der hun kler av seg sa han: "Stakkars jente som må vise fram kroppen sin for å selge musikk. Det tror jeg ikke noen av venninnene mine er dumme nok til å gjøre!" Han syntes det var kleint, rett og slett. Bare til opplysning så har ikke jeg lest eller sett det du la ut, jeg klikket på det og så henne og det var egentlig nok. Anonymous poster hash: 4b73e...f7d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Her jeg bor er det veldig lite mobbing. Har to barn, en som er ferdig på VGS og en som går på ungdomsskolen. Skolen de gikk/går på har bl.a vunnet Benjamin prisen pga. deres kamp mot bl.a. mobbing og diskriminering. Fra mine barn var små har egentlig ikke mobbing vært et tema. Det har ikke eksistert. De har hatt en oppdragelse som har gjort at de selv skjønner at det er uakseptabel oppførsel. Jeg tror dette er noe grunnleggende, ikke noe som plutselig oppstår. Dersom de, fra de er små, lærer hvordan de skal oppføre seg mot både foreldre, barn og andre voksne så blir det ikke et problem. Man får da høfflige, greie barn som forstår grenser og vet hva som er lov og hva som ikke er lov. Jeg tror all denne dillinga og dallinga fra foreldre (særlig mødre) fører til at barna ikke lærer disse grunnleggende tingene. De blir satt på pidestall fra de er nyfødte små prinser og prinsesser, og lærer ikke at de må ta konsekvenser da de gjør noe de ikke får lov. Småbarn skjønner mer enn de fleste aner, og det å ikke lære de at det de gjør fører til konsekvenser både for de selv og andre tror jeg har veldig mye å si. (Å ha forbilder som Tone Damli Aberge tror jeg heller ikke hjelper stort.) Anonymous poster hash: 4b73e...f7d Da er det godt å vite at barna dine ikke følger sin mors eksempel på hvordan man snakker til og om andre. Det er jo en himmelvid forskjell på de første svarene dine og dette. Hva kommer det av? Syns du det er ok oppførsel å svare som du gjorde i de første innleggene dine? Syns du det er ok å bruke hersketeknikk ved å "anta" at jeg er 15 år og Tone fan på bakgrunn av at jeg oppretter en tråd mot nettmobbing hvor jeg linker til en artikkel i VG hvor bl.a. Tone Damli står frem og forteller om hvordan det oppleves å bli hetset på nettet? Jeg blir svært overrasket over oppførselen din. Anonymous poster hash: 9d333...9c4 Unnskyld meg, men å ta imot råd fra Tone er noe jeg ikke gjør! Er det noen andre norske "stjerner" som er et så elendig forbilde for norske, unge jenter som henne? Det tviler jeg på. Dette er enda et av hennes stunt for å komme i media! Dama kan ikke synge, derfor kler hun av seg i en musikkvideo for å selge seg selv!? Forbilde, my ass! Hun ringer til avisen da hun har fått et flygel av sin kjære på bursdagen sin, altså HUN ringer til dem! Nå har ikke media skrevet om henne på en stund så da kommer hun med dette? Sorry, jeg går ikke på det! Sønnen min på 18 hadde en kommentar som fikk meg til å tenke litt. Da han så videoen hun hadde laget der hun kler av seg sa han: "Stakkars jente som må vise fram kroppen sin for å selge musikk. Det tror jeg ikke noen av venninnene mine er dumme nok til å gjøre!" Han syntes det var kleint, rett og slett. Bare til opplysning så har ikke jeg lest eller sett det du la ut, jeg klikket på det og så henne og det var egentlig nok. Anonymous poster hash: 4b73e...f7d Så du har ikke lest linken Så hele din reaksjon (med "hahahahahahahahaha" "hihi" og "15 år og fan") er basert på at VG valgte å fronte Tone (de vet hva som skal til for å få flest mulig klikk på artikkelen) på forsiden? Du gadd ikke gå inn og lese om hvordan flere kjente navn har gått sammen for å sette lys på og stoppe nettmobbing? Du ser bilde av Tone og går helt i vranglås? Koselig at mor og sønn koser seg med å snakke dritt om sine medmennesker. Jeg er egentlig målløs og kjenner at jeg er ferdig med å diskutere med deg. Jeg forventer faktisk litt mer tyngde bak et så alvorlig tema enn barnslige "liker ikke" argumenter. God natt. hi Anonymous poster hash: 9d333...9c4
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 Her jeg bor er det veldig lite mobbing. Har to barn, en som er ferdig på VGS og en som går på ungdomsskolen. Skolen de gikk/går på har bl.a vunnet Benjamin prisen pga. deres kamp mot bl.a. mobbing og diskriminering. Fra mine barn var små har egentlig ikke mobbing vært et tema. Det har ikke eksistert. De har hatt en oppdragelse som har gjort at de selv skjønner at det er uakseptabel oppførsel. Jeg tror dette er noe grunnleggende, ikke noe som plutselig oppstår. Dersom de, fra de er små, lærer hvordan de skal oppføre seg mot både foreldre, barn og andre voksne så blir det ikke et problem. Man får da høfflige, greie barn som forstår grenser og vet hva som er lov og hva som ikke er lov. Jeg tror all denne dillinga og dallinga fra foreldre (særlig mødre) fører til at barna ikke lærer disse grunnleggende tingene. De blir satt på pidestall fra de er nyfødte små prinser og prinsesser, og lærer ikke at de må ta konsekvenser da de gjør noe de ikke får lov. Småbarn skjønner mer enn de fleste aner, og det å ikke lære de at det de gjør fører til konsekvenser både for de selv og andre tror jeg har veldig mye å si. (Å ha forbilder som Tone Damli Aberge tror jeg heller ikke hjelper stort.) Anonymous poster hash: 4b73e...f7d Da er det godt å vite at barna dine ikke følger sin mors eksempel på hvordan man snakker til og om andre. Det er jo en himmelvid forskjell på de første svarene dine og dette. Hva kommer det av? Syns du det er ok oppførsel å svare som du gjorde i de første innleggene dine? Syns du det er ok å bruke hersketeknikk ved å "anta" at jeg er 15 år og Tone fan på bakgrunn av at jeg oppretter en tråd mot nettmobbing hvor jeg linker til en artikkel i VG hvor bl.a. Tone Damli står frem og forteller om hvordan det oppleves å bli hetset på nettet? Jeg blir svært overrasket over oppførselen din. Anonymous poster hash: 9d333...9c4 Unnskyld meg, men å ta imot råd fra Tone er noe jeg ikke gjør! Er det noen andre norske "stjerner" som er et så elendig forbilde for norske, unge jenter som henne? Det tviler jeg på. Dette er enda et av hennes stunt for å komme i media! Dama kan ikke synge, derfor kler hun av seg i en musikkvideo for å selge seg selv!? Forbilde, my ass! Hun ringer til avisen da hun har fått et flygel av sin kjære på bursdagen sin, altså HUN ringer til dem! Nå har ikke media skrevet om henne på en stund så da kommer hun med dette? Sorry, jeg går ikke på det! Sønnen min på 18 hadde en kommentar som fikk meg til å tenke litt. Da han så videoen hun hadde laget der hun kler av seg sa han: "Stakkars jente som må vise fram kroppen sin for å selge musikk. Det tror jeg ikke noen av venninnene mine er dumme nok til å gjøre!" Han syntes det var kleint, rett og slett. Bare til opplysning så har ikke jeg lest eller sett det du la ut, jeg klikket på det og så henne og det var egentlig nok. Anonymous poster hash: 4b73e...f7d Så du har ikke lest linken Så hele din reaksjon (med "hahahahahahahahaha" "hihi" og "15 år og fan") er basert på at VG valgte å fronte Tone (de vet hva som skal til for å få flest mulig klikk på artikkelen) på forsiden? Du gadd ikke gå inn og lese om hvordan flere kjente navn har gått sammen for å sette lys på og stoppe nettmobbing? Du ser bilde av Tone og går helt i vranglås? Koselig at mor og sønn koser seg med å snakke dritt om sine medmennesker. Jeg er egentlig målløs og kjenner at jeg er ferdig med å diskutere med deg. Jeg forventer faktisk litt mer tyngde bak et så alvorlig tema enn barnslige "liker ikke" argumenter. God natt. hi Anonymous poster hash: 9d333...9c4 Håper ikke du er mor til tenåringsdøtre heller. Å mene at Tone Damli er et godt forbilde for unge jenter er jo bare tragisk! Sønnen min snakket ikke dritt heller, han syntes det bare var synd at hun måtte kle av seg for å få solgt musikken sin. Du syntes det er en bra ting du, eller? Anonymous poster hash: 4b73e...f7d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 Dersom VG ønsker at noen skal ta denne "kampanjen" seriøst burde de kanskje funnet en annen talsperson en den dama der! Eneste hun er god på er å ødelegge unge jenters selvfølelse og å presse seg frem i media ved hjelp av kroppen sin. Jeg er over 40, og ikke sjalu, jeg syntes det bare er synd at de velger henne! Hvem tar en slik bimbo seriøst? Anonymous poster hash: b741f...02a
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 Svarene i denne tråden beviser vel akkurat det HI ønsket å sette søkelys på. Anonym ...f7d:Du er en mobber. Til orientering så har jeg ingen meninger om Tone, hun interesserer meg ikke, men det går bare ikke an å snakke slik om folk som anonym f7d gjør. Anonymous poster hash: 0f4f6...bee
Gjest Frøken Regine Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 Tone er perfekt for en kampanje mot nettmobbing. Denne tråden beviser at hun vet hva det vil si å bli mobbet på nett. At de velger en som har kjent dette selv på kroppen er et smart trekk. Hun vet hva det er snakk om
Iiiiik Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 Herlighet, er det sånn at hvis man har rett til å synes noen er ekkel, mener at de selv har vist seg frem på feil måte, da er det greit å kalle dem sklie, dårlig forbilde, dum osv? Visste ikke at det var en definisjon på mobbing egentlig - at det er greit å snakke negativt om dem som fortjener det? Visste heller ikke at man var fratatt retten til å bli lei seg fordi andre mener det som blir sagt oppriktig. Men hva dere vil om Tone, men de verste av dere bekrefter jo bare det hun snakker om i linken.
Trimsi Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Svarene i denne tråden beviser vel akkurat det HI ønsket å sette søkelys på. Anonym ...f7d:Du er en mobber. Til orientering så har jeg ingen meninger om Tone, hun interesserer meg ikke, men det går bare ikke an å snakke slik om folk som anonym f7d gjør. Anonymous poster hash: 0f4f6...bee Signerer denne! For meg er Tone en ganske så uinteressant popsanger men hun er garantert ikke verre eller bedre enn de hundrevis av andre ungpikeidoler... Men å kalle et annet menneske for "billig sklie" er virkelig noe man ikke gjør. Det hjelper ikke at hun (som så mange andre) stiller lettkledt opp i musikkvideoen sin, eller har gjort det slutt med kjæresten. Nettmobbing er en uting, og kvinner er kvinner verst
Trimsi Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 Dersom VG ønsker at noen skal ta denne "kampanjen" seriøst burde de kanskje funnet en annen talsperson en den dama der! Eneste hun er god på er å ødelegge unge jenters selvfølelse og å presse seg frem i media ved hjelp av kroppen sin. Jeg er over 40, og ikke sjalu, jeg syntes det bare er synd at de velger henne! Hvem tar en slik bimbo seriøst? Anonymous poster hash: b741f...02a Og her stormer janteloven inn med eder og galle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå