Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Etter at vi fikk vårt tredje barn, for 7 uker siden, er jeg fremdeles ganske overvektig (1,59 høy og 75 kilo), og sliter med å gå ned i vekt. Under middagen i dag kom diskusjonen tilfeldigvis inn på vekten min, hvor min sønn da sa at jeg har jo ikke slanket meg noe enda - og det er greit nok når det kommer fra en gutt på 9 år. Men så kommer da samboer med følgende kommentar: "Du kan begynne med friidrett du nå.". Jeg spurte hva han mente med det, så sier han: "Ja, du vil jo sikkert få en strålende karriere i kulestøt for eksempel, eller spydkast", så ler han..... Han mente jo dette som en spøk, men jeg er nå utrolig dypt såret, og føler at det ille jeg hadde av selvtillit er fullstendig knust..... Vet ikke om kommer til å ville ha sex med samboer på lenge heller, for jeg tror ikke jeg klarer å føle meg sexy i det hele tatt.... eller føle at han faktisk vil ha meg.... For meg var dette noe av det mest sårende han kunne sagt til meg....Overreagerer jeg??? Anonymous poster hash: af248...258
Himmel og hav Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 (endret) Ja, du overreagerer. Det var en spøk. Endret 28. august 2013 av "Himmel og hav"
*Yuna* Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Oj, jeg er ikke spesielt nærtagende, men det der hadde jeg blitt temmelig snurt for.
Kanelbolla Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 I din situasjon hadde jeg følt meg likedan. Jeg var utrolig følsom etter fødsel og fikk sånne kommentarer fra svigermor. Sambo støttet meg og ble regelrett forbanna og jeg var knust og gråt mye.
Musemorbr / Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Han var teit, men det er tydelig at han prøvde å gå ned på sønnens nivå, for å liksom komme nærmere han og fremstå som litt kul. Virkelig dumt gjort, men noe du bør prøve å riste av deg. Ta en prat med mannen og fortell han at du ikke synes vitsing på din bekostning er greit, og at han bør begynne å få deg til å føle deg kvinnelig og attraktiv hvis han ønsker å se deg naken i fremtiden.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Etter at vi fikk vårt tredje barn, for 7 uker siden, er jeg fremdeles ganske overvektig (1,59 høy og 75 kilo), og sliter med å gå ned i vekt. Under middagen i dag kom diskusjonen tilfeldigvis inn på vekten min, hvor min sønn da sa at jeg har jo ikke slanket meg noe enda - og det er greit nok når det kommer fra en gutt på 9 år. Men så kommer da samboer med følgende kommentar: "Du kan begynne med friidrett du nå.". Jeg spurte hva han mente med det, så sier han: "Ja, du vil jo sikkert få en strålende karriere i kulestøt for eksempel, eller spydkast", så ler han..... Han mente jo dette som en spøk, men jeg er nå utrolig dypt såret, og føler at det ille jeg hadde av selvtillit er fullstendig knust..... Vet ikke om kommer til å ville ha sex med samboer på lenge heller, for jeg tror ikke jeg klarer å føle meg sexy i det hele tatt.... eller føle at han faktisk vil ha meg.... For meg var dette noe av det mest sårende han kunne sagt til meg....Overreagerer jeg??? Anonymous poster hash: af248...258 Du overragerer, og det er helt sikkert hormonene som tenker for deg. Dette hadde jeg tatt som en spøk fra en typisk manne-hjerne. De kan si det mest utrolig uomtenksomme, men mener som oftest ikke noe stygt med det La det gli forbi. Jeg hadde ikke blitt såret over en sånn kommentar.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Du overreagerer veldig Anonymous poster hash: 4a56b...e29
PrinsessensMor Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 hadde nok reagert slik som deg, men nå er jeg sensitiv for slike vekt kommentarer. takler det når det kommer fra barn, men mener at voksne bør tenke seg litt om før de kommer med slike spøker til folk
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 Jeg fant det faktisk ganske morsomt, og måtte le litt for meg selv. Men jeg forstår deg kjempegodt, og dette hadde såret meg også. Det er mye hormoner etter en fødsel, og jeg tror det er derfor du er litt nærtagen. Jeg vet jeg var helt intenst nærtagende et par måneder etter fødselen. Jeg synes du bør fortelle ham at slike spøker tåler du ikke akkurat nå, og at han godt kan la det være, selv om du vet at han ikke mente noe vondt med det. Anonymous poster hash: f1c49...09d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 Jeg synes det var veldig ubetenksomt av samboeren din. Men det trenger ikke ha vært vondt ment. Kanskje han på en ekstremt klossete måte prøve å "spøke bort" kommentaren fra guttungen fordi han vet du føler på det..... og så gjorde han det heller verre, selv om han egentlig mente å gjøre det enklere for deg? Jeg ville snakket med ham, fortalt ham hvordan du har det ift kroppen din. Og så ville jeg ha fortalt hvordan du følte deg da han sa det. Og hvordan du føler deg nå pga det. Ikke anklag ham, bare fortell ham hvordan dette får deg til å føle deg. Si også at han bør være forsiktig med en hormonell nybakt mor, for det er ikke all "spøk" som tas godt opp. Og i hvert fall ikke et dårlig forsøk på en spøk! Si at du forventer at han støtter deg og hjelper deg, at du ikke vil ha noe av at han sier ting som sårer deg sånn. Og til slutt.... 7 uker er ikke så lenge. Ulike kvinner går tilbake til normal størrelse i ulikt tempo. Jeg har en venninne som etter hvert svangerskap har sett ut som "seg selv" to dager etter fødsel. Og jeg har venninner som har slitt et år etterpå også før det har gått seg til. Alt er normalt. Vær snill i tankene dine om kroppen din. Den har gjort en fantastisk jobb, nesten som en maraton med først et svangerskap som har skapt den lille, så fødselen og nå kanskje amming. Selv om det er en helt naturlig ting som vi er skapt til - så er det også en bragd og et mirakel hver gang. Sett pris på at det er din kropp som er i stand til noe slikt. Anonymous poster hash: 99cc7...5f6
Modesty Blaise. Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 Syns du overreagerer. Det var jo ikke noe stygt i det, bare dårlig humor. Jeg hadde ikke orket å kaste bort tid over å bli fornærmet over noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 Syns du overreagerer, men vi er forskjellige. Og vi kan ikke bedømme utfra tonefall og uttrykk. Men når du blir så lei deg, bør du si det til han Anonymous poster hash: 3f8a0...599
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Jeg synes du overreagerer. Du skulle foreslått en runde sumo-bryting! Anonymous poster hash: db401...136
SmellyCat Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 Ja, du overreagerer. Samtidig var det en veldig unødvendig kommentar fra samboeren din.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #16 Skrevet 28. august 2013 Han var en dust, ferdig med det. MEN kjære deg, IKKE la dette ødelegge selvbildet ditt eller sexlivet. Ikke ta avstand pga noe mannen din sa på spøl. Det var bare en vits. Og noen er mer nærtagende enn andre. Forstår at du ble lei deg, men børst det av deg Anonymous poster hash: 2c696...6f4
☆☆☆ Skrevet 28. august 2013 #17 Skrevet 28. august 2013 Hadde ikkje likt det, men det er ikkje akkurat krise. Ville gitt beskjed om at slike kommentarar ikkje vart godt mottatt.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #18 Skrevet 28. august 2013 Ville nok gitt beskjed om at det ikke var en hyggelig kommentar å få ja. Det burde han skjønt selv, og jeg går ut i fra at han så at du ble lei deg? En annen ting er at jeg synes det er en uting å si noe sånt foran sønnen din. Det er jo egentlig ikke greit å terge andre pga vekt, og det er jo ikke akkurat det beste forbildet når far sier det til mor, foran sin sønn... Anonymous poster hash: 7ad52...5f0
ms.Pond Skrevet 28. august 2013 #19 Skrevet 28. august 2013 Det var nok ikke vondt ment, men en kommentar på linje med de som kommenterer hvor diger man er når man er gravid osv. Ubetenksom, vittig, morsom osv i deres egne øyne, fullstendig uten filter for at mottageren kan oppleve det som sårende. Si det til han, at spøken han kom med såret deg og fikk deg til å føle deg usexy. At du trenger hans støtte og positive kommentarer videre fremover, fordi du prøver å gå ned i vekt, men det er tross alt bare 7 uker siden du fødte, og ingen kan forvente at alt er på stell allerede.
Honningmelon Skrevet 28. august 2013 #20 Skrevet 28. august 2013 Jeg kunne godt funnet på å si noe sånt til mannen i en spøkefull tone. Jeg tror heller ikke jeg selv hadde tatt meg nær av det hvis det tydelig var en spøk. Jeg vet jeg har noen kg for mye og spøker gjerne med det. Jeg er vel veldig lite selvhøytidelig.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #21 Skrevet 28. august 2013 Og til informasjon; både kulestøtere og spydkastere er stort sett vesentlig bedre trent og mer "fit" enn gjennomsnittet av befolkningen. Jeg har selv drevet med begge deler og som de fleste andre utøvere som driver med det er jeg slett ingen "sugge" av den grunn. På den annen side kunne jeg antagelig slått mannen din i håndbak eller brukt ham som vektstang i benken på trening. Anonymous poster hash: 1c814...68c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #22 Skrevet 28. august 2013 Sånne ting sier jeg om meg selv jeg, selvironi er moro Jeg og mannen kan finne på å si mye rart til hverandre, og vi ler av det, MEN, vi passer på å kjærtegne hverandre og fortelle hvor fin den andre er, si at vi synes den andre lukter godt og er fin i dag.. Hadde sikkert blitt såra med barselhormoner av en sånn kommentar jeg også hvis det aldri var noe fint å høre i tillegg.. Anonymous poster hash: a7d81...e55
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 28. august 2013 #23 Skrevet 28. august 2013 Nja.. hadde nok det. Men det er fordi jeg er fortsatt hormonell. Den vanlige meg, hadde ikke blitt det:)
Gjest sussie77 Skrevet 28. august 2013 #24 Skrevet 28. august 2013 Jeg hadde ikke tatt meg nær av det. Var nok bare et forsøk på å være morsom, og sikkert ikke vondt ment. Men det er nok sikkert hormoner også oppe i det dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå