Gå til innhold

Baby 4 mnd hylskrek i 2 t i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Startet ca 10 minutter etter at hun prøvesmakte avokado (iblandet morsmelk) for første gang. Fikk ca 1 teskje til sammen med avokado da hun gapte og smilte og tydeligvis likte det.. Kan avokadoen ha vært grunnen til skrikingen? Hun var veldig trøtt fra før av og holder i tillegg på med tenner... Hun spiser allerede grøt med god appetitt og har gjort det i to uker, men kan avokado være så mye mer voldsomt for magen altså? Eller var hun bare fryktelig overtrøtt?

Anonymous poster hash: e4d5d...507
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velger å signere som anonym da det er så mye hets rundt "grunnløse innlegg" her for tida.. For mange andre er sikkert dette banalt men for meg var det ikke noe moro med ei snuppe som hylskrek i to timer i dag... Og er tross alt Din Baby-forum :)

HI

Skrevet

Avokado til baby på 4mnd? Hvorfor det?

Skrevet

Det er jo vanskelig å vite hva som var årsaken igrunn, men jeg ville nok anbefalt å gi barnet nye smaker når han/hun er våken og ikke trøtt. Det anbefales jo ikke å gi så veldig mye av gangen når barnet smaker på nye ting så en liten smaksprøve vil forhåpentligvis ikke påvirke/ødelegge apetitten i neste måltid. 

Jeg ville nok gjort et nytt forsøk på et annet tidspunkt en annen dag. Får du samme reaksjon da ville jeg nok tenkt at det var avokadoen som var årsaken. 

Lykke til med introduksjonen av fast føde :)

Anonymous poster hash: 205f5...fb9
Skrevet

Det er jo vanskelig å vite hva som var årsaken igrunn, men jeg ville nok anbefalt å gi barnet nye smaker når han/hun er våken og ikke trøtt. Det anbefales jo ikke å gi så veldig mye av gangen når barnet smaker på nye ting så en liten smaksprøve vil forhåpentligvis ikke påvirke/ødelegge apetitten i neste måltid. 

Jeg ville nok gjort et nytt forsøk på et annet tidspunkt en annen dag. Får du samme reaksjon da ville jeg nok tenkt at det var avokadoen som var årsaken. 

Lykke til med introduksjonen av fast føde :)

Anonymous poster hash: 205f5...fb9

Ja hun sover så lite på dagtid og så oppstykket på natta at hun er overtrøtt veldig ofte, vanskelig å finne de gode øyeblikkene dessverre.. Nettopp derfor vi prøver oss med fast føde allerede, hun er ei stor jente på snart 8 kilo som vil ha pupp annenhver time. Men som regel har dette tidspunktet vært en "god tid" for henne, men ikke i dag tydeligvis :( Skal forsøke igjen i morgen på et tidspunkt når jeg ser at hun er våken og blid og ikke bare se på klokka når vi vanligvis prøvesmaker. En teskje hvorav halvparten morsmelk burde jo ikke ha vært for stor smaksprøve heller syns jeg... Tusen takk for svar :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...