Gå til innhold

Går/gikk deres 1 klassing til og fra skolen alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 9338b...aa2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Følger henne til skolen og henter henne på sfo.

Vi har kort og trygg skolevei så hun kommer nok til å gå selv før jul, men foreløbig følger jeg henne.

Anonymous poster hash: fc48e...c79
Skrevet

Han gjorde det av og til på slutten. Men vi gikk som regel sammen i begynnelsen. I 2.klasse går han til og fra hver dag selv.

Anonymous poster hash: d9407...da7

Skrevet

kort skoleveg, gikk fra februar selv. Noen biler etter sklen, men han ventet de de fleste hadde kjørt.

Ansvarsfull gutt.

Anonymous poster hash: 1e9ae...4e2
Skrevet

nei, min gutt gikk ikke hjem selv i fjor. Nå har han startet i 2 klasse og går hjem selv. ca 1 km fra skolen og hjem. rolig strøk.

Anonymous poster hash: 65542...6dc
Skrevet

Nei.

Begynte å gå hjem selv fra våren i 2.klasse ( mars/april)

Begynte med en dag i uken og økte opp til 4 dager i uken helt på slutten.

Går nå i 3.klasse hjem 4 dager i uken. Bli levert alle dager og hentet en dag.

Sikker skolevei på ca. 800 meter.

Anonymous poster hash: 8decf...df0
Skrevet

Nei, min gutt begynte å gå hjem fra sfo etter påske i 4. klasse. har veldig skummelt og trafikkfarlig skolevei.

Anonymous poster hash: 4f150...39b
Skrevet

Nei. Vi hadde følgegruppe i fjor, der foreldrene til fire barn byttet på å følge dem til skolen.

I år går de i andre klasse, og følgegruppa består. Har ca 1,3 km til skolen. Rolig strøk. Planen er å slippe opp litt i løpet sv andre klasse, at de etterhvert ikke blir fulgt helt fram. Så kan de kanskje gå selv til våren. Men bare sammen de fire. Ville ikke latt jenta mi gå helt alene. Det finnes så mange sprø folk.

Anonymous poster hash: 3abf5...2fb

Skrevet

Av og til, vi bor svært nært skolen med trygg vei. Det var stort sett kun når det var litt trøbbel med å få levert lillesøster hos dagmamma, på slutten av skoleåret før sommeren. Vi må uansett forbi skolen på vei til/fra jobb og bhg, så hun blir fortsatt fulgt. Fra neste år (3. klasse) kommer vi til å bare ha halv plass på SFO, da vil hun nok gå hjem alene.

Skrevet

Fulgte til og fra skolen/sfo hver dag i 1 klasse.

Har ikke planer om å slutte med det med det første..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han gikk med storesøster i dag. Eldste gikk sjeldent til, men ofte fra.

Skrevet

Nei, selv om det var veldig kort vei til skolen, det var to veier som måtte krysses samt det var ingen gangsti langs veien til skola. Riktignok var det i et boligområde deler av skoleveien men mange bilister respekterte ikke fartsgrensen.

Skrevet

Eldste fulgte jeg en stund, begynte etterhvert å starte på jobb når hun måtte ut av døre så da sa vi hade i døa. Vi går ikke samme veien. Hadde jeg fri fulgte jeg gjerne, tok med meg lillesøster til barnehagen på veien.

Når hun andre startet i første fulgte jeg en ukes tid, så gikk hun med storesøster resten. Hjem tok hun følge med storesøster de dagene de var ferrdig samtidig, de andre gikk hun hjem alene. Det gjorde hun fra andre skoledag. Det har gått helt supert, bare sfo som mener hun ikke kan og har holdt henne igjen noen ganger. Men sist ble jeg så sinna at jeg fresa i tlf og rektor ble like sinna når jeg ringte hun, så nå holder de seg langt unna.

Anonymous poster hash: d7ac9...f5c

Skrevet

På vår skole var det ikke lov. Foreldre fikk brev om dette og annen info.

Anonymous poster hash: 7e8f9...6b1
Skrevet

Ja han og kompisen i samme klasse gikk selv til og fra. 2 km, "byggefeltvei".

Kjørte av og til i ruskevær.

Storebror gikk og alene fra 2. Dag i første klasse. Ville det selv. De var en gjeng gutter fra 1.-4. Klasse som møttes og gikk sammen. Ca 6 stykker!

De har nøkkel og låser seg inn dersom vi ikke er hjemme. Har hatt Sfo 3 g i uken. De går hjem derfra også.

Bruker ofte 2 timer hjemover. Har det knallkjekt på skoleveien og det er mange barn som går. Vi bor lengst borte fra skolen så det er de som går lengst i klassen.

Anonymous poster hash: 23610...c4b

Skrevet

På vår skole var det ikke lov. Foreldre fikk brev om dette og annen info.

Anonymous poster hash: 7e8f9...6b1

Får ikke lov ? Er ikke det opp til foreldrene å bestemme? Har skolen lov til det?

Min 6 åring har gått alene til skolen 3 dager nå. 800 meter til skolen på en trygg vei. Det har gått veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...