Gå til innhold

4 åring som banner! Hvordan håndterer vi dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaringer? Kan tre stygge ord. Og kommer med de i ulike situasjoner. Blir helt fortvilet.. Er dette normalt? Hvordan reagerer vi? Hittil har vi ikke gitt respons i håp om at "det er ikke gøy lenger".. Hmm..

Anonymous poster hash: 4dba8...bb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere allerede har prøvd å overse ordene, uten særlig effekt: Jeg ville satt ned foten med en gang og sagt at det er uakseptabelt å si de ordene. Snakk med han før han har sagt de ordene, mens det er en rolig stemning, gjør det klart og tydelig hvilke tre ord han ikke får lov å si. Si hvorfor han ikke får lov å si de ordene (de er stygge f.eks), og forklar at dersom han sier de, så skjer det og det... (F.eks han mister en gode el.l) (jeg er på ingen måte tilhenger av time out, så det anbefaler jeg absolutt ikke)

Anonymous poster hash: 6ec8d...15c

Skrevet

Har spurt hvor han har lært det, får da til svar "av ***** i barnehagen".. En av vennene hans. Men kanskje vi skal gjøre som du foreslår, lage noen regler på det og sette foten ned. Syns ikke det var helt lett når han kom hjem og lekste fra seg.. Hadde håpet å slippe dette, men:/

Skrevet

Har spurt hvor han har lært det, får da til svar "av ***** i barnehagen".. En av vennene hans. Men kanskje vi skal gjøre som du foreslår, lage noen regler på det og sette foten ned. Syns ikke det var helt lett når han kom hjem og lekste fra seg.. Hadde håpet å slippe dette, men:/

Vår 5-åring har også begynt litt med noen stygge ord her hjemme. Her er det strengt forbudt å si slike ord, og vi har satt foten ned med en gang, sagt tydelig og strengt at det IKKE er lov å si det, og det har bedret seg mye. Han er her annenhver uke og hos mammaen annemhver uke (han er mannen min sin sønn), så merker det har sklidd litt ut når han kommer til oss, men han vet nå tydelig at hjemme hos pappaen og meg er det ikke lov å si de ordene, og det er sjeldent vi hører dem nå.

Anonymous poster hash: 6ec8d...15c

Skrevet

Helt normalt. Viktig å si ifra at det ikke er greit. Men om det gjentar seg, så er det like lurt å overse det, for da får de ikke oppmerksomheten de ønsker for dette. Da er det ikke like spennende lenger ;-)

Skrevet

Når mine barn har bannet, har jeg spurt om de vet hva ordet betyr. Det har de aldri visst. Da har jeg forklart ordet for dem, og ex sagt at det er et stygt ord for en guttetiss ol. Jeg har også forklart at andre reagerer på de som bruker slike ord, og at de blir dårligere likt av andre når de velger å bruke det stygge ordet i stedet for det fine ordet. ' Dersom du vil bli dårlig likt av andre kan du jo fortsette å bruke ordet, men jeg håper du velger det fine ordet'. Mine barn har da bare brukt det enkelte banneordet 1 gang. De vil jo bli godt likt.

Anonymous poster hash: e71c6...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...