Gå til innhold

Hvor slitsomt er deg egentlig med tvillinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.eks sammenliknet med et barn?

Anonymous poster hash: e212f...90a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstemann, var jeg veldig aktiv og med på mye. En 3 på en skal fra 1-10

Tvillinger, kunne ikke planlegge noe. Gikk i ett døgnet rundt. En 9 på samme skala.

Har ikke sovet en hel natt på 3 år, bortsett fra når de har vært hos besteforeldre.

Anonymous poster hash: b1d7d...7c4

Skrevet

Har aldri hatt tvillingerog kommer aldri til å få det( har nok med mine tre) men har et par venner med tvillinger og de sier at det er fryktelig slitsomt, masse arbeid og hele tiden "noe" er det ikke den ene så er det den andre. de sover ikke samtidig, spiser ikke samtidig blir ikke syke samtidig, er fryktelig aktive, så det å finne på noe på dagtid er bare å glemme når man bare er en voksen...

jeg er så glad jeg ikke har tvillinger!!

Anonymous poster hash: 969d1...aea
Skrevet

Fikk tvillinger for snart 22 år siden. Har fått 4 barn til etterpå. Etter tvillinger var et barn om gangen bare barnemat;)

Skrevet

Har aldri prøvd ett barn, har tvillinger. Det er den største gave på jord, men 3 år uten en hel natts søvn tærer på. Barnevaktene står heller ikke i kø for å passe to stk som våkner 2-4 ganger hver natt, men ikke til samme tider :-) De er så og si aldri syke samtidig men på rekke og rad. Jeg så store forskjeller på min permisjon og permisjonen til dem med en baby. Det var vanskelig å komme seg ut av huset og være med på ting med to babyer. Fordelene viser seg senere, når de nærmer seg skolealder. Mine tvillinger er gode venner, de sloss som søsken flest men har alltid en lekekamerat. De er alltid på samme nivå (det er ingen selvfølge med tvillinger), men jeg på at de blir sett som ikke alltid sammenlignet. Summa summarum: En mental tåkeheim de tre første årene, men så letner det litt og litt :-)

Anonymous poster hash: 2d6f9...a40
Skrevet

Førstemann, var jeg veldig aktiv og med på mye. En 3 på en skal fra 1-10

Tvillinger, kunne ikke planlegge noe. Gikk i ett døgnet rundt. En 9 på samme skala.

Har ikke sovet en hel natt på 3 år, bortsett fra når de har vært hos besteforeldre.

Anonymous poster hash: b1d7d...7c4

Sånn som du beskriver det med tvillinger hadde jeg det med ett barn. :P Sikkert bra jeg ikke fikk to av samme typen da...

Anonymous poster hash: 3ff1e...641

Skrevet

Her går det foreløpig veldig fint! Jentene sover nesten hele natten (våkner ca 1-2 ganger per natt for å få mat). Det er selvfølgelig mere slitsomt å ha to babyer en en,men noen fordeler er det jo også :) De for jo bare mer og mer glede av hverandre,noe som er veldig bra. Da kan jeg f.eks lage mat mens jentene ligger i stua på leketeppet sitt og underholder hverandre. Jeg ser jo selvølgelig til dem hvert minutt omtrent (hønenemor så det holder),men det er jo nesten ikke nødvendig når du har 7 flinke hjelpere i hus annenhver uke ;) En annen fordel er jo at du får oppleve det første smiler,den første tannen,de første skritta,den førte latteren osv to ganger<3

Skrevet

Jentene er forresten snart 4 mnd :) Tiden raser av sted!

Skrevet

Her går det foreløpig veldig fint! Jentene sover nesten hele natten (våkner ca 1-2 ganger per natt for å få mat). Det er selvfølgelig mere slitsomt å ha to babyer en en,men noen fordeler er det jo også :) De for jo bare mer og mer glede av hverandre,noe som er veldig bra. Da kan jeg f.eks lage mat mens jentene ligger i stua på leketeppet sitt og underholder hverandre. Jeg ser jo selvølgelig til dem hvert minutt omtrent (hønenemor så det holder),men det er jo nesten ikke nødvendig når du har 7 flinke hjelpere i hus annenhver uke ;) En annen fordel er jo at du får oppleve det første smiler,den første tannen,de første skritta,den førte latteren osv to ganger<3

7??!

Anonymous poster hash: 3ff1e...641

Skrevet

Jeg har tvillinger som jeg er alene med og har lite avlastning. Det er sikkert mye mere jobb enn hva det er med ett barn, men vil avkrefte skrekk historiene tidligere i tråden. Selvsagt er det slitsomt til tider, men vi koser oss masse og. De er nå 7 mnd og jeg hadde uten å tenke meg om gjort dette igjen.

Har aldri hatt ett barn, men de som har det, klager også over at de er slitene....

Skrevet

Jeg har to jenter på 3 mnd, og jeg har nok vært veldig heldig mtp rutiner. De spiser samtidig fremdeles og sover fra halv ni til kl ni neste morgen. Da kun avbrutt av ett måltid. Vi kommer oss ut hver dag enten det er helsestasjon, tur eller babysang. Det har vært ett av målene mine, altså å ikke låse seg inne, men å komme seg ut. Alt går. Når det er sagt så har jeg ikke barn fra før så jeg vet ikke hvordan det er med ett barn. Å ha to små er langt fra så travelt som jeg tenkte meg, det er selvsagt mye å gjøre, men på ingen måte slitsomt. Jeg har nok vært veldig heldig ift det jeg leser her inne. Lykke til!

Anonymous poster hash: 2fea0...965

Skrevet

Har en i familien som fikk tvillinger først og så en til etterpå.

Hun mente det var enklere med to som stimulerte og underholdt hverandre.

At den siste enslige var mer jobb.

Anonymous poster hash: 36f73...be8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...