Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Tror jeg vil stemme krf, men hvilke negative sider har de? Anonymous poster hash: 35289...6ab
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Imot homofile ekteskap Imot abort Vil i stor grad imprente kristendommen og vil knyte stat og kirke sammen igjen Anonymous poster hash: 46fd1...1d6
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Pro Israel og det som anonym over sa Anonymous poster hash: f0f4d...7ed
☆☆☆ Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Partiprogrammet er slettes ikkje verst synes eg, dei har mykje bra for seg. På alle partitestar eg har tatt kjem krf opp på andreplass, det at dei er såpass einig med meg borgar for fornuftige meiningar Problemet for min del er at dei kvar gong dei har vore i regjering har brukt innflytelsen til å få gjennom tøyset sitt og ikkje dei fornuftige tinga. Eg føler dei er trugandes til å selge bestemødrene sine (eller sette dei ut på anbud) for å få litt bordbøn inn i skulen eller noko sånt.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 De er et kristent parti, med alt det gode og dårlige som kan følge av dette. Men, de får aldri gjennomslag av de mest "ekstreme" tankene de kan ha. De får aldri delegalisert homofilt ekteskap når de først er blitt legalisert, de får aldri fjernet retten til abort (men mulig de kan få gjennom strengere krav rundt senabort) og de får ikke gjort noe ekstremt iflt stat/kirke siden Norge tydeligvis ikke ønsker å ha sine kristne røtter lenger. (Jeg lurer på hvor jeg var idet dette ble bestemt, for jeg synes det er synd at vi ikke lenger kan ha røttene våre i fred) De ha til gjengjeld SVÆRT gode tanker og meninger rundt familie som gjør de til et av mine yndlingspartier. De er for å verne familien som en enhet, ikke at man skal haste rundt og kun yte for samfunnet, men også yte for at familien skal kunne være så optimal som mulig med tid og muligheter for å tilrettelegge for hver enkelt familie og hva de ønsker/trenger Anonymous poster hash: c5723...819
Iiiiik Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Jeg kunne nevnt både en og fire av listetoppene deres som gode grunner til å ikke stemme på dem. I lys av helgens eskapader her inne, skal jeg la det være. For meg er det et sprik mellom å fremheve valgfrihet for den enkelte familie og det å så tydelig kommunisere at det er så mange valg som ikke er akseptable. Jeg liker dessuten ikke at de så kategorisk sier nei til eggdonasjon når de sier ja til sæddonasjon. Liker heller ikke deres innstilling til homofile ekteskap og homofiles rett til adopsjon. De er vel dessuten imot det religionsnøytrale faget i skolen og ønsker å gjeninnføre kristendom som fag, det er jeg heller ikke enig i. Et sterkt fokus på kontantstøtte er ikke i samsvar med det jeg tror på, det koster for mye og har for mange utilsiktete konsekvenser.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 De er særdeles positive til "staten Israel", og støtter dermed den grusomme behandlingen av palestinerne. De er sterkt imot enhver mulighet for utredning i svangerskapet, tidlig ultralyd eller abort. De er sterkt imot homofile forhold og foreldreskap, herunder ekteskap, samboerskap og rettigheter til adopsjon og fosterforeldre. IVF og annen prøverørsbehandling vil få trangere kår. Sæd-donasjon vil på sikt forbys, eggdonasjon vil aldri bli en realitet. Med krf bak roret ville min datter aldri blitt til, og min sønn aldri født... De har imidlertid en god holdning til bistand. Anonymous poster hash: f9235...041
Firekids Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 Nå har jeg tenkt å stemme på de i år, for jeg vil ha en ny regjering, men en lyseblå en. Har derfor lest litt partiprogram. De kaller det homofile partnerskap, ikke ekteskap. Støtter kanskje Israel mer enn paleatinerne, men ikke så forenklet som det så ut til i et tidligere innlegg. Til deg Iiiik; hvilke listetopper er det du ikke liker? Si evnt bare fylke da. Her jeg stemmer ser det nemlig riktig bra ut.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Det holder i lange baner at de er så inderlig Israel-vennlige. Anonymous poster hash: d42af...1cc
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #10 Skrevet 26. august 2013 De mener at barnevernet fortsatt skal ha altfor stor makt i landet vårt, og det er grunn nok til at jeg heller vil velge et av småpartiene. Jeg liker heller ikke at de har tatt vekk kravet om kristen bekjennelse for KrF-politikere. Med andre ord, de er faktisk for liberale etter min smak. Men jeg setter pris på at de unnlater å omtale homofile forhold som ekteskap. Der er de faktisk ganske modige, og unnlater å følge strømmen. Anonymous poster hash: ecd5b...0b6
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #11 Skrevet 26. august 2013 De fleste i KrF har vært for skille i kirke og stat fordi de ikke ønsker at staten skal diktere kirken. Mot homofili og abort vil det aldri bli aktuelt å fremme seriøst. Anonymous poster hash: ff30d...acc
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #12 Skrevet 26. august 2013 Mener du generelt "mot homofili" eller det å være mot homofilt ekteskap? Det er nemlig en forskjell der. KrF sier vel ikke at de er generelt mot homofili. Men de er mot at ekteskapet skal ha noe med det å gjøre, og at det skapes en helt ny familietype. Anonymous poster hash: ecd5b...0b6
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Krf har vært pådriver for å skille kirke og stat. Så her tar du feil. Pisitivt eller negativt ved Krf, kommer an på øyet som ser. Husk at man kan ikke være 100 % enig med alt et parti står for, da klarer man aldri velge. Og husk at blant alle partiene så er Krf helt i mindretall ift. til abortspørsmålet, så det kommer ikke til å skje at abortloven strammes inn. Nå er det valg og fokuset mitt i valgkampen og som Krf-velger er familiepolitikk, menneskesyn, miljø. Anbefaler deg å gå inn på krf.no og lese ti grunner til å stemme krf. VIKTIG MED ET STERKT SENTRUM, STEM SMÅTT :-) Anonymous poster hash: adf7a...3e3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #14 Skrevet 27. august 2013 relgion og politikk hører ikke sammen Anonymous poster hash: f8a34...a98
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #15 Skrevet 27. august 2013 Israel-vennlig er jo bare positivt i mine øyne. Heller pro Israel, enn pro Palestina og Hizbollah. Mener nå jeg. Anonymous poster hash: 9c7b3...4bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå