Husbygger Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Nå er jeg så irritert at jeg holder på å sprekke! Min mann hører ALDRI etter når jeg (eller ungene) snakker til han. Jeg må starte alt jeg vil si til han med navnet hans, reagerer han ikke da så må jeg gjenta det å gjenta det. Til slutt blir jeg irritert/hissig/sur (kall det hva du vil) å gubben forstår ikke hvorfor jeg er så sur. Har nettopp hatt en krangel om dette, for når både jeg å ungene blir frustrerte over dette her så er det ikke greit. Aner virkelig ikke hvordan jeg skal få han til å høre etter. Noen gode tips å råd å
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Ingen råd, bare medfølelse... Ufattelig profoserende er det hvertfall Anonymous poster hash: e7b54...cdd
Husbygger Skrevet 26. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2013 Klarte ikke å redigere dette som ble posta litt for tidlig. Har dere noen gode råd å komme med? Eller må jeg bare leve med det? Har hatt det sånn i 16, 5 år nå!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Ignorer han. Hvis han ikke svarer, så ekskluder han fra alt dere foretar dere.. Anonymous poster hash: f99af...fe1
Siamese Hellhound Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Min er også ganske dauhørt. Av og til går det også ut over ham selv, da han får beskjeder som angår ham, mensom han ikke får med seg. Så dessverre, ingen råd, bare sympati...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Det samme er min samboer, ikke alltid men veldig ofte. Han er nå blitt X:) Gleder meg til å finne en som hører etter når jeg prater!! Anonymous poster hash: 75455...e8a
Iiiiik Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Klarte ikke å redigere dette som ble posta litt for tidlig. Har dere noen gode råd å komme med? Eller må jeg bare leve med det? Har hatt det sånn i 16, 5 år nå! Sorry to say, men etter 16.5 år, så vet du vel at potensialet for stor endring neppe er til stede. Her funker det best å si noe og så bare være stille til han løfter blikket fra det han driver med og spør "Hva? Sa du noe til meg? Kan du si det en gang til?" Alternativt kaste en pute eller noe på ham før jeg sier noe
Poetika med K Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 (endret) Menn er sånn. Ihvertfall mange. Han hjemme hos meg skylder på at jeg "alltid skal si noe når han er opptatt med noe annet". Tips - pass på at du har øyekontakt, da ser du kjapt om han får med seg hva du sier. Skal jeg si noe viktig til mannen min så sjekker jeg først at han hører etter. Så sier jeg at "nå må du høre, for jeg gidder ikke si dette to ganger". Det funker, og jeg må bare slutte å irritere meg over at jeg faktisk må forsikre meg over at han hører. Endret 26. august 2013 av Poetika med K
Major HotLips Houlihan Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Hva gjør han da, siden han ikke hører etter? Er han opptatt med noe annet? Å sørge for ordentlig blikkontakt er som oftest virkningsfullt.
Husbygger Skrevet 26. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2013 Tja, han ser på tv, spiller på telefonen eller andre "viktige" ting. Klarer stort sett å leve med det, men i dag ble jeg rett å slett sur, grrrrrrrrr! Han detter til og med vekk hvis vi snakker sammen å det plutselig var noe spennende på tv. Ganske irriterende når jeg faktisk trodde han hørte etter!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #11 Skrevet 26. august 2013 Som å lese om mannen min det! Eksempel: i dag spiste 2-åringen en brødskive med blåbærsyltetøy til frokost. Jeg sa til han: "Vask henne godt når hun er ferdig da, jeg må henge opp vasken. Han nikker. Jeg spør om han fikk med seg hva jeg sa, for han så litt fjern ut. JA, jeg nikket jo!!!" Det går 5 min og jenta er ferdig med å spise. Kommer gående mot meg som henger opp klær. Med ansikt, hender, klær og føtter fulle av blåbær. "Hallo, skulle ikke du vaske henne? Nå er det blåbær overalt". Er sååååå lei!!! Inn ene øret og ut det andre. Ender opp med at jeg blir masekjerring. Vet jo aldri hva han får med seg og ikke. Helvetes møkkakall, nå ble jeg irritert igjen kjenner jeg!!! Slitsomt liv egentlig! Anonymous poster hash: 46983...593
BareMas Skrevet 26. august 2013 #12 Skrevet 26. august 2013 Menn er sånn. Ihvertfall mange. Han hjemme hos meg skylder på at jeg "alltid skal si noe når han er opptatt med noe annet". Tips - pass på at du har øyekontakt, da ser du kjapt om han får med seg hva du sier. Skal jeg si noe viktig til mannen min så sjekker jeg først at han hører etter. Så sier jeg at "nå må du høre, for jeg gidder ikke si dette to ganger". Det funker, og jeg må bare slutte å irritere meg over at jeg faktisk må forsikre meg over at han hører. Her også slumper jeg titt og ofte til å skal si noe når det er fotballkamp på tvn, nyheter eller en episode av friends han har sett 3 ganger før. Uflaks sånn! Da samboer her ble for ille, la jeg ned forbud mot bruk av pc og mobil når jeg og jentungen var i samme rom som han. Filmer, serier og annet som han ville se fikk vente, i det minste til jentungen var i seng. Funka faktisk, og nå hører han etter når vi vil han noe, som regel foretok ikke et kjønnsskifte, så han har fortsatt litt selektiv hørsel, men boys will be boys!
Bananahammock Skrevet 26. august 2013 #13 Skrevet 26. august 2013 Jeg blir også smågal til tider. Også sier han "Det har du aldri sagt", når det egentlig bare er han som har vatt i ørene. Mest irriterende når ungen prøver å oppnå kontakt.
3 er nok! Skrevet 26. august 2013 #14 Skrevet 26. august 2013 Min mann er slik. Hører aldri, jeg gjentar og gjentar og blir til slutt oppgitt i stemmen og nesten skriker, og da får jeg beskjed om at jeg er en sur kjerring som aldri kan si noe i vanlig tonefall. Om han svarer meg så Sverre han litt sånn i øst og vest, påstår at han har fått det med seg, men klarer ikke gjenta beskjeden. Eller han kan gjenta den på autopilot uten å egentlig ha mottatt og forstått den, og så når jeg sier "jammen, skulle ikke du...? Jeg sa det jo for fem min siden!" Nei, da har jeg visst aldri sagt noe slikt og finner opp ting i mitt eget hode. Åååå! Jeg blir gærn!
Husbygger Skrevet 26. august 2013 Forfatter #15 Skrevet 26. august 2013 Det er godt å høre at vi er flere som har det sånn! Jeg har faktisk ikke orka å gå inn i stua til han igjen. Men må kanskje krype til korset å gå inn til han, kanskje han har bestemt seg for å begynne å høre etter (det er jo lov å håpe)!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #16 Skrevet 26. august 2013 Min mann er slik. Hører aldri, jeg gjentar og gjentar og blir til slutt oppgitt i stemmen og nesten skriker, og da får jeg beskjed om at jeg er en sur kjerring som aldri kan si noe i vanlig tonefall. Om han svarer meg så Sverre han litt sånn i øst og vest, påstår at han har fått det med seg, men klarer ikke gjenta beskjeden. Eller han kan gjenta den på autopilot uten å egentlig ha mottatt og forstått den, og så når jeg sier "jammen, skulle ikke du...? Jeg sa det jo for fem min siden!" Nei, da har jeg visst aldri sagt noe slikt og finner opp ting i mitt eget hode. Åååå! Jeg blir gærn! Trodde det bare var min jeg, litt deilig å høre at det er flere... Satser på at det merkes mest i småbarnsårene, da det er en del "kjedelige" beskjeder som formidles i løpet av dagen...? Anonymous poster hash: 46983...593
Husbygger Skrevet 26. august 2013 Forfatter #17 Skrevet 26. august 2013 Nå er våre snart 8, snart 10 og 12 år å han hører ikke etter når de snakker heller. Spesielt midterste blir irritert på faren fordi han aldri hører etter!
LanzaroteJenta Skrevet 26. august 2013 #18 Skrevet 26. august 2013 Når jeg merker at han ikke hører etter, begynner jeg på en teit historie som f.eks:"..og da kamelen kom frem til festen var det bare den rosa elefanten som..." osv. Da tar det noen sekunder og han ser opp og lurer på hva det var jeg egentlig sa
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 26. august 2013 #19 Skrevet 26. august 2013 Min snart ex mann er sånn. Frustrerende, og unødvendig. For et par år siden snakket jeg om noe ganske alvorlig, han fikk med seg starten av samtalen, for jeg fikk respons, men så ser jeg at han har zoomet ut (var ikke opptatt med noe, vi satt sammen ved et bord uten tv, mobiler eller noe annet) jeg spør om han hørte hva jeg sa "Ja, bakt potet!". Jeg har ALDRI vært så oppgitt i hele mitt liv tror jeg. Du har min fulle sympati!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #20 Skrevet 26. august 2013 Husker eksen hadde glemt at jeg fortalte han at jeg har blitt voldtatt når jeg var yngre! Han hørte med andre ord ikke etter. Snakk om å føle seg lite verdt da.. Menmen, takk Gud for at han er x!!! Anonymous poster hash: 5b626...81e
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #21 Skrevet 26. august 2013 Sikker på at han ikke trenger høreapparat? Siden han hverken hører deg eller barna? Jeg er ikke mer enn 32 år men merker at hørselen svikter veldig om det er flere lyder til stede som f eks tv og ungebråk, da hører jeg absolutt ingenting... Anonymous poster hash: 78ade...41a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #22 Skrevet 26. august 2013 Her er det mye "mhm".. Feks jeg: "Skikkelig drittdag på jobb i dag, den sure kunden.." Han: "Så kjedelig da" Meg: "Hvordan har din dag vært da?" Han: "Mhm" Nå hvis jeg sier noe og han svarer mhm eller ikke noe i det hele tatt så sier jeg høyt og tydelig: Men da gjør vi det sånn/kjøper vi den/fikser du det osv.. Da blir han plutselig veldig interessert... Anonymous poster hash: ae822...c84
3 er nok! Skrevet 27. august 2013 #23 Skrevet 27. august 2013 Min mann er slik. Hører aldri, jeg gjentar og gjentar og blir til slutt oppgitt i stemmen og nesten skriker, og da får jeg beskjed om at jeg er en sur kjerring som aldri kan si noe i vanlig tonefall. Om han svarer meg så Sverre han litt sånn i øst og vest, påstår at han har fått det med seg, men klarer ikke gjenta beskjeden. Eller han kan gjenta den på autopilot uten å egentlig ha mottatt og forstått den, og så når jeg sier "jammen, skulle ikke du...? Jeg sa det jo for fem min siden!" Nei, da har jeg visst aldri sagt noe slikt og finner opp ting i mitt eget hode. Åååå! Jeg blir gærn! Trodde det bare var min jeg, litt deilig å høre at det er flere... Satser på at det merkes mest i småbarnsårene, da det er en del "kjedelige" beskjeder som formidles i løpet av dagen...? Anonymous poster hash: 46983...593 Vi har vært sammen i ti år, og jeg kan ikke huske at han hadde like selektiv hørsel før vi fikk barn, så du har kanskje ett poeng der, ja.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #24 Skrevet 27. august 2013 Det er skikkelig mangel på respekt å ikke gidde å konsentrere seg nok til å høre etter når partner og barn har noe å si. Det er litt sånn her i huset også, han er mann og kan dermed bare gjøre en ting om gangen, dvs enten lese avis eller høre etter, enten se tv eller høre etter, enten dekke bordet eller høre etter. Når jeg klager så får jeg beskjed om at jeg snakker så mye at han umulig kan få med seg alt. Og jeg er ikke en skravlekjerring altså, kan godt være stille i lange perioder. Men når man bor sammen, må man jo kommunisere for ...... Anonymous poster hash: f90ef...f3b
Soon to be mum Skrevet 27. august 2013 #25 Skrevet 27. august 2013 Tja, han ser på tv, spiller på telefonen eller andre "viktige" ting. Klarer stort sett å leve med det, men i dag ble jeg rett å slett sur, grrrrrrrrr! Han detter til og med vekk hvis vi snakker sammen å det plutselig var noe spennende på tv. Ganske irriterende når jeg faktisk trodde han hørte etter! Jeg ville tatt fjernkontrollen, skrudd av TV-en og sørger for øyekontakt før jeg sa det jeg hadde på hjertet. Det var veldig effektivt med eksen i alle fall. Han ble og dritsur, men skjønte faktisk 'hintet'.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå