Gå til innhold

Alle som er utdannet førskolelærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å utdanne meg til barnehagelærer ( førskolelærer) men er alenemor og har ikke studert på mange år. Hvordan er dette studiet? Er det krevende? Tar imot alle erfaringer med ett stort takk

Anonymous poster hash: 9044b...33a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg studerte førskolelærer og var alene. Et forholdsvis lett studie, særlig hvis du ser det i forhold til andre studier. Vil absolutt anbefale det :)

Skrevet

Startet studiene i 1995 så endel kan nok ha forandret seg siden det, men sammelignet med andre studier på samme lengde er det nok lettere teoretisk i allefall, men allikevel nok å gjøre. Har du evnen til å koble teori med praksis og vurdere selv går det nok kjempefint!

Skrevet

Takk for svar:-) flere førskolelærere her?

Følte dere dere trygge på kompetansen deres når dere skulle begynne i jobb etter utdanningwn? Tenker da mest på lederansvar, planlegging, årsplaner, mnd planer, foreldresamtaler osv?? Kjenner jeg får litt angst av å tenke åå disse oppgavene, men lærer man dette godt i utdanningen?

Hvordan var arbeidstidene i praksisperiodene?

Trives dere og er dere fornøyd med valg av yrke og skole?

Mange spørsmål i hodet mitt nå:-)

Anonymous poster hash: 9044b...33a

Skrevet

Mye gruppearbeid, men forholdsvis lett teori :-)

Anonymous poster hash: 3aa3c...d59
Skrevet

Jeg går deltid førskolelærer (eller barnehagelærer da som det har byttet navn til nå) og det er nok ikke av det vanskeligste selvom det nok er mer utfordrende å gå deltid enn fulltid. For min del er det ikke noe problem å kombinere med barn hvertfall.

Kanskje noen barnehager i nærområdet ditt har behov for vikarer i høst/vinter/vår sånn at du kan prøve deg litt i jobb i barnehagen før du evnt begynner på studiet? Jeg jobbet ca 2år i barnehage før jeg begynte på skolen og det gir veldig mye gratis. MYE enklere å koble teori og praksis når man vet hvordan barnehage hverdagen fungerer og hvordan man selv er som voksen i barnehagen. 

Når man er i praksis har man kortere arbeidstid enn det man har i jobb fordi at man også skal ha tid til å skrive. Det er i disse periodene man vinner på å være strukturert og flink til å ta seg selv i nakken. Mye lærer man på skolen, men det meste (føler jeg) lærer man i praksis og gjennom å jobbe i barnehage. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...