Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Jeg vurderer å utdanne meg til barnehagelærer ( førskolelærer) men er alenemor og har ikke studert på mange år. Hvordan er dette studiet? Er det krevende? Tar imot alle erfaringer med ett stort takk Anonymous poster hash: 9044b...33a
Major HotLips Houlihan Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Jeg studerte førskolelærer og var alene. Et forholdsvis lett studie, særlig hvis du ser det i forhold til andre studier. Vil absolutt anbefale det
Håpet ble virkelighet! Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Startet studiene i 1995 så endel kan nok ha forandret seg siden det, men sammelignet med andre studier på samme lengde er det nok lettere teoretisk i allefall, men allikevel nok å gjøre. Har du evnen til å koble teori med praksis og vurdere selv går det nok kjempefint!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Takk for svar:-) flere førskolelærere her? Følte dere dere trygge på kompetansen deres når dere skulle begynne i jobb etter utdanningwn? Tenker da mest på lederansvar, planlegging, årsplaner, mnd planer, foreldresamtaler osv?? Kjenner jeg får litt angst av å tenke åå disse oppgavene, men lærer man dette godt i utdanningen? Hvordan var arbeidstidene i praksisperiodene? Trives dere og er dere fornøyd med valg av yrke og skole? Mange spørsmål i hodet mitt nå:-) Anonymous poster hash: 9044b...33a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Mye gruppearbeid, men forholdsvis lett teori :-) Anonymous poster hash: 3aa3c...d59
Verbena Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Jeg går deltid førskolelærer (eller barnehagelærer da som det har byttet navn til nå) og det er nok ikke av det vanskeligste selvom det nok er mer utfordrende å gå deltid enn fulltid. For min del er det ikke noe problem å kombinere med barn hvertfall. Kanskje noen barnehager i nærområdet ditt har behov for vikarer i høst/vinter/vår sånn at du kan prøve deg litt i jobb i barnehagen før du evnt begynner på studiet? Jeg jobbet ca 2år i barnehage før jeg begynte på skolen og det gir veldig mye gratis. MYE enklere å koble teori og praksis når man vet hvordan barnehage hverdagen fungerer og hvordan man selv er som voksen i barnehagen. Når man er i praksis har man kortere arbeidstid enn det man har i jobb fordi at man også skal ha tid til å skrive. Det er i disse periodene man vinner på å være strukturert og flink til å ta seg selv i nakken. Mye lærer man på skolen, men det meste (føler jeg) lærer man i praksis og gjennom å jobbe i barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå