Gå til innhold

Dere med 1-2 klassinger...hvilke Ipad-regler har dere hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller DS-regler?

Anonymous poster hash: 8aea3...78e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de ikke får sette seg med slike ting uten å spørre først, så jeg bestemmer hvor mye tid de tilbringer på det.

Anonymous poster hash: 0f9a9...1ca
Gjest Julia1984
Skrevet

1/2 time med Ipad eller DS på hverdagen. I helgene opp til 1 time. Uten unntak mer eller mindre, bortsett fra når de er syke.

Synes det holder i massevis for å holde seg oppdatert på det elektroniske. Barna mine er heldigvis aktive, og det har jeg tenkt å opprettholde!

Nevøen min i 5. klasse sitter flere timer foran skjermen hver dag etter skolen. Ikke aktiv på noen fritidsinteresser. I helgene kan han sitte maaaange timer i sofaen med ds, ipad, tv e.l

Trist!!!

Skrevet

Vi har bare playstation vi da, men her har jeg satt grense på en halv time på hverdager og en time i helgene. Han må bestandig gjøre lekser eller andre gjøremål som er avtalt før han får spille. Kompiser skal gå foran, så hvis de ringer på bruker jeg å si fra til han at han kan sette spillet på pause så kan han spille ferdig når han kommer inn igjen. :)

Skrevet

Her har vi spille dager, dvx de har to faste dager i uka de får lov til og spille. Da får de spille ca en time noen ganger mer. Funker supert her da har de noe og glede seg til og vi slipper mas om spilling andre dager fordi dede vet at de får spille den og den dagen. Så for oss er dette en god løsning:-)

Anonymous poster hash: 8192e...61f

Skrevet

Ungene får spille litt om kvelden hvis de bytter ut tv-tiden ellers kan trening sørge for litt spilletid, men de må spille litt lærespill før de spiller det de vil.

Anonymous poster hash: e2c00...cb6
Skrevet

Her har vi spille dager, dvx de har to faste dager i uka de får lov til og spille. Da får de spille ca en time noen ganger mer. Funker supert her da har de noe og glede seg til og vi slipper mas om spilling andre dager fordi dede vet at de får spille den og den dagen. Så for oss er dette en god løsning:-)

Anonymous poster hash: 8192e...61f

Skrevet

Her har de fri tilgang til ipad, ds, Xbox.

Skrevet

ingen konkrete tidsbegrensninger. Men de får ikke spille om de har besøk, og synes jeg de spiller for lenge eller blir kranglete må de slå av. 

Skrevet

Alltid spørre først. Og kun spilling i helger. Ikke mandag-fredag. Gjelder alle ungene fra 4-14 år.

Anonymous poster hash: 86347...d5b

Skrevet

Håper for ungene dines skyld de har evner til å begrense dette til et fornuftig nivå. Verste jeg vet om er barn som sitter mange timer hver uker foran en skjerm. Barn skal være aktive, kreative og tenkende. For mye skjerm er passivitet....

Skrevet

halvtime på hverdager, lengre på helgemorgener. Må lese like lenge (halvtime) på hverdager. Har fått opp leselysten enormt, anbefales!!

Anonymous poster hash: 85fa7...953
Gjest Julia1984
Skrevet

Utrolig bra at flere har faste grenser!!

Skrevet

Mens jeg lager middag. Ellers på kvelden, eventuelt i stedet for barnetv.

Må ha grenser ellers kunne han nok spilt i timesvis.

Skrevet

Håper for ungene dines skyld de har evner til å begrense dette til et fornuftig nivå. Verste jeg vet om er barn som sitter mange timer hver uker foran en skjerm. Barn skal være aktive, kreative og tenkende. For mye skjerm er passivitet....

Mine har heller ingen begrensninger. De har ds, iPad og Wii. Spiller vel max 1 time i uka til sammen hvis vi ikke er på lange bilturer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...