Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Eller DS-regler? Anonymous poster hash: 8aea3...78e
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 At de ikke får sette seg med slike ting uten å spørre først, så jeg bestemmer hvor mye tid de tilbringer på det. Anonymous poster hash: 0f9a9...1ca
Gjest Julia1984 Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 1/2 time med Ipad eller DS på hverdagen. I helgene opp til 1 time. Uten unntak mer eller mindre, bortsett fra når de er syke. Synes det holder i massevis for å holde seg oppdatert på det elektroniske. Barna mine er heldigvis aktive, og det har jeg tenkt å opprettholde! Nevøen min i 5. klasse sitter flere timer foran skjermen hver dag etter skolen. Ikke aktiv på noen fritidsinteresser. I helgene kan han sitte maaaange timer i sofaen med ds, ipad, tv e.l Trist!!!
Skylander Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Vi har bare playstation vi da, men her har jeg satt grense på en halv time på hverdager og en time i helgene. Han må bestandig gjøre lekser eller andre gjøremål som er avtalt før han får spille. Kompiser skal gå foran, så hvis de ringer på bruker jeg å si fra til han at han kan sette spillet på pause så kan han spille ferdig når han kommer inn igjen.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Her har vi spille dager, dvx de har to faste dager i uka de får lov til og spille. Da får de spille ca en time noen ganger mer. Funker supert her da har de noe og glede seg til og vi slipper mas om spilling andre dager fordi dede vet at de får spille den og den dagen. Så for oss er dette en god løsning:-) Anonymous poster hash: 8192e...61f
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Ungene får spille litt om kvelden hvis de bytter ut tv-tiden ellers kan trening sørge for litt spilletid, men de må spille litt lærespill før de spiller det de vil. Anonymous poster hash: e2c00...cb6
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Her har vi spille dager, dvx de har to faste dager i uka de får lov til og spille. Da får de spille ca en time noen ganger mer. Funker supert her da har de noe og glede seg til og vi slipper mas om spilling andre dager fordi dede vet at de får spille den og den dagen. Så for oss er dette en god løsning:-) Anonymous poster hash: 8192e...61f
sugmeiføet! Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 Her har de fri tilgang til ipad, ds, Xbox.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 ingen konkrete tidsbegrensninger. Men de får ikke spille om de har besøk, og synes jeg de spiller for lenge eller blir kranglete må de slå av.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #10 Skrevet 26. august 2013 Alltid spørre først. Og kun spilling i helger. Ikke mandag-fredag. Gjelder alle ungene fra 4-14 år. Anonymous poster hash: 86347...d5b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #11 Skrevet 26. august 2013 Her har de fri tilgang til ipad, ds, Xbox. Håper for ungene dines skyld de har evner til å begrense dette til et fornuftig nivå. Verste jeg vet om er barn som sitter mange timer hver uker foran en skjerm. Barn skal være aktive, kreative og tenkende. For mye skjerm er passivitet.... Anonymous poster hash: 8aea3...78e
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #12 Skrevet 26. august 2013 halvtime på hverdager, lengre på helgemorgener. Må lese like lenge (halvtime) på hverdager. Har fått opp leselysten enormt, anbefales!! Anonymous poster hash: 85fa7...953
Gjest Julia1984 Skrevet 26. august 2013 #13 Skrevet 26. august 2013 Utrolig bra at flere har faste grenser!!
*Yuna* Skrevet 26. august 2013 #14 Skrevet 26. august 2013 Mens jeg lager middag. Ellers på kvelden, eventuelt i stedet for barnetv. Må ha grenser ellers kunne han nok spilt i timesvis.
LivetErEnLek Skrevet 26. august 2013 #15 Skrevet 26. august 2013 Her har de fri tilgang til ipad, ds, Xbox. Håper for ungene dines skyld de har evner til å begrense dette til et fornuftig nivå. Verste jeg vet om er barn som sitter mange timer hver uker foran en skjerm. Barn skal være aktive, kreative og tenkende. For mye skjerm er passivitet.... Anonymous poster hash: 8aea3...78e Mine har heller ingen begrensninger. De har ds, iPad og Wii. Spiller vel max 1 time i uka til sammen hvis vi ikke er på lange bilturer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå