@nonym Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Sønnen min er tre år, og byttet barnehage nå i år. Han har tidligere gått i familiebarnehage, og likte seg godt der. Nå gråter han hver dag han skal leveres. Vi jobber begge turnus, så han trenger ikke leveres tidlig, så vi prøver å få til korte dager til han. Men hjertet mitt knuses av å gå i fra han gråtende, og jeg gråter så fælt selv og. Når vil dette gi seg? Jeg må sove før nattevakt i natt, ellers kunne jeg jo hatt han hjemme med meg, men det blir vel ikke bedre akkurat da. HUff, jeg spises opp av dårlig samvittighet jeg. Noen som har hatt lignende, og hvor lang tid ca tok det før det var ok med barnehage? Hører jo om så mange barn som VIL i barnehage om morgenen, men det vil altså ikke min nei...:-(
Gjest Julia1984 Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Sannsynligvis slutter han å gråte i det du er rundt hjørnet!! Ring bhg 30 min etter levering, hør hvordan det går. Det har jeg gjort mye!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Min datter, hun er også 3 år, gråt mye og lenge da hun begynte å barnehagen igjen etter sommerferien. Hun begynte også på storbarnsavdeling så det var noe forandring med nye barn og nye voksne. Etter 14 dager med gråt, klamring om halsen, lange avskjeder og lenge gråt etter at jeg var gått lagde jeg en avtale med henne: - En klem - Vinke fra vinduet - At hun kunne be ped.leder sende en sms dersom hun var lei seg og ville ha en klem - Om hun ble lei seg kunne hun be om å få snakke med ped.leder på den gamle avdelingen Dette har vi gjort i 2 uker nå og det fungerer veldig bra. Jeg har fått 2 sms med ønske om klem (♥) og 1 gang har hun bedt om å få snakke med den gamle ped.leder. Etter første uka ble det bra igjen. Kan du snakke med barnehagen og gutten din ang. feks. å sende en sms. Jeg tror at min datter ble trygget av at hun hadde muligheten til å kontakte meg og at sms-klem var en god løsning. Anonymous poster hash: 00003...a97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå