Gå til innhold

Hvor høy og hvor mye veier din 9+ åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente er 9.5 år og hun er 133cm høy og veier 29kg- Jeg ser hun har økt vekt, har fått litt mage og ser nå litt "smålubben" ut- Er dette forstadie på pubertet (ser tendens til begynnende brystvekst), eller bør jeg fokusere litt mer på riktig kosthold? Hun spiller håndball, svømmer og driver med kanopadling. Om vinteren står hun på slalom og langren.

Hun spiser hjemmebakt grovbrød med smør (til noe pålegg) og pålegg som brunost, salami, skinke, leverpostei, svartpølse og lettprim. Hun spiser ca 2 skiver til frokost og tre til lunsj. Hun drikker ett glass appelsinjuice og ett glass ekstra lett melk ellers vann. Hun liker ikke potet eller ris, men spiser grønnsaker, noe saustyper og litt kjøtt/fisk. Liker pannekaker, spagetti og grøt, dette serveres ca annenhver uke. Hun spiser frukt og youghurt ca 3-4 ganger pr uke. Hun tar vitaminbjørner. Vi har aldri brus, desserter og kaker (utenom bursdag), hun får lørdagsgodt en gang om uken og is så og si annen hver dag på varme sommerdager (ellers er dette som lørdagsgodt å regne for oss). Hun får med seg kjeks og grillpølser på kanotreningen.

Bør jeg vurdere å reflektere over hennes kosthold eller er vekt/høyde/alder innenfor helt greit? Jeg ser bare at det har blitt en endring i utseende, men det kan selvfølgelig ha med at hun blir eldre ogendrer kroppsfasong.

Anonymous poster hash: 006f8...c85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 9-åring er ganske lik i vekt og høyde som deg, og har også litt mage og antydning til bryst. Det kjedeligste her er at hun er så mye lavere enn de andre jentene i klassen, og de fleste er tynne som fyrstikker. Så hun syns det er dumt og legger merke til det selv. Prøver å være flink med kostholdet men det er ikke alltid så lett å få til i en travel hverdag med skole, jobb og aktiviteter.

Anonymous poster hash: 5b0f4...7cc

Skrevet

Min gutt som er 9,5 år veier 34-35 kg. Usikker på lengden, men over 140 cm. Han er overhodet inne syltynn. Ikke tjukk heller, men glad i mat og må ofte minnes på å kjenne etter om han er met.

Skrevet

Min gutt er ca. 140 cm høy og veier 32 kilo. Han er ikke tykk og ikke tynn, men ganske muskuløs. 9 år.

Anonymous poster hash: 0e98d...888
Skrevet

Gutt på 141 cm og 31 kg

Anonymous poster hash: 2ff29...44b

Skrevet

Gutten min er straks 9,5 og veier 27 kg. Han er ca 134 høy.

Skrevet

9,5 år gammel jente.

151 cm og 43,5 kg.

Spiser 1 skive til frokost, 2 skiver +frukt til lunsj. Omtrent en voksen porsjon middag og 1-2 skiver til kvelds.

Hun trener fotball og er ellers mye ute å sykler med venner.

Begynt å få anlegg for bryster og har fått sterk kroppslukt. Har kun 1 tann igjen å miste.

Tenker at barn vokser i rykk og napp. Så lenge hun er aktiv og ikke spiser usunt og alt for mye, så vil det bok jevne seg ut igjen.

Men med pubertet kommer ofte mer kroppsfett også.

Anonymous poster hash: 3b7d7...ee1

Skrevet

Jente straks ni. 140 cm og 27 kg.

Anonymous poster hash: bd842...6a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...