Gå til innhold

Angst for å miste babyen i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lest om så mange av dere her inne som har mistet etter uke 12 og nå er jeg livredd for at det skal skje meg!! Klarer ikke å tenke på annet å jeg er bare 15 uker :-( noen oppmuntrende ord damer??

Anonymous poster hash: d9e4f...1a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også livredd for å miste, men jeg innså til slutt at det ikke er noe man kan gjøre for å forhindre at det skjer, så jeg MÅTTE bare glede meg og nyte svangerskapet, og heller ta sorgen hvis den kom. Heldigvis kom det en frisk og fin babygutt, så nå er bekymringene at noe skal skje med HAN. Bekymringer er en del av det å være mamma ;)

Anonymous poster hash: 311ed...aff
Skrevet

Alle er redd for å miste, både før og etter uke 12.

Du får ikke gjort annet enn å følge de vanlige anbefalingene om hva man ikke skal spise, ikke disponere seg for løsemidler etc.

Ut over det kan du velge å gå rundt å være livredd, eller faktisk ha troen på at det går bra. Er glasset halvtomt eller halvfullt ?

Anonymous poster hash: f1392...cb9
Skrevet

Det er helt naturlig å tenke slik, men når den tanken "hjemsøke" deg i ett, så er det ikke bra :( Husk at det er heldigvis bare få tall som mister baby i magen deres. Du må bare prøve å slappe av og ha positive tanker rundt graviditet, for er du fornøyd og tilfredstillende så gir det bedre grunnlag til nurket i magen din.

Anonymous poster hash: 0f6e8...dff
Skrevet

Du må bare bestemme deg for å tro at det går bra. Etter fødselen kommr angsten for krybbedød. Der må du også bestemme deg for å ikke la panikken ta deg. Hvis ikke ender du som en mamma som får panikk hver gang gullet skal klatre i et tre, lære å svømme, sykle osv. Vi kommer aldri til å kunne ha full kontroll. Så lenge vi gjør det vi kan, må vi bare tro på at det går bra.

Skrevet

Vet at det ikke er noe jeg får gjort, men tenkte kanskje at hvis man finner ut av ting som svak livmorhals ol. så kan man kanskje forhindre noe? Føler bare for å teste meg for alt mulig nå!

Skrevet

Og trodde ikke det var mulig å føle seg så knytta til noe og ønske noe så inderlig etter kun 15 små uker. Aner ikke hva jeg gjør hvis ikke dette går bra, babyen i magen er alt for meg nå og dessuten alt jeg har igjen <3

Skrevet

Skjønner deg veldig godt.

Har to friske barn. Har aldri mistet eller tatt abort, og har hatt problemer med å forstå at jeg skal gå gjennom tre graviditeter og få tre friske barn når det er så mange som bruker lang tid på å bli gravid og mister både en, to og noen ti ganger.

Skrevet

Nå har jeg ingen barn fra før av, men greier desverre ikke å se for meg at jeg skal være så heldig og faktisk komme hele veien til mål. Selvom dette ønske er større enn noe annet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...