Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Her var det når jeg oppdaget at barna ikke var utendørs så fort det kom en sky på himmelen. Kunne jo bli syke.....eh.. Anonymous poster hash: 6e51c...c9e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Stor familiebarnehage som ble drevet i kjelleretasjen av en privatbolig, de hadde flere ansatte og rundt 15-20 barn. Mannen til hun som eide og drev barnehagen hjalp til litt innimellom og forgrep seg seksuelt på flere av jentene, de var alle under 3 år gamle... Ble kjempebaluba da det ble oppdaget, flere av jentene fikk underlivsbetennelser o.l. og viste tydelige tegn på misbruk (nektet å bli vasket i underlivet osv). Ble tatt dommeravhør av barna og det var ingen tvil om misbruk, men siden mannen ikke var tatt på fersken og ingen av barna gav noe klart svar på hvem som hadde misbrukt dem ble saken henlagt pga "bevisets stilling". Anonymous poster hash: 6eee6...906
Lulusen Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Huff! Det var det groveste jeg har hørt!!! Helt sykt! Stakkars små
LittLykkelig Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Uff så grusomt! Er så mye mer skeptisk til sånne familiebarnehager og dagmamma enn store barnehager. Det drøyeste jeg vet om er når de ikke har kontroll i det hele tatt. Unger som springer ute i strømpebuksa omgitt av bare vikarer. Barn som stikker av uten å bli oppdaget, unger som dør i barnehagen, mobbing som ikke blir oppdaget. Dessverre tror jeg det blir flere ulykker i barnehagene med tida ettersom rammevilkårene bare blir dårligere. Barnehage er knapt et tema i valgkampen. Så det er naivt å håpe på bedring i bemanningstetthet og kvalitet med det første.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Verste jeg selv har opplevd er en barnehage jeg jobbet i. Vi var ofte underbemannet (ofte bare to stk på jobb for ca. 6 små barn under tre år og omtrent 5 store barn). Det førte til at ungene aldri ble aktivisert. De ble satt til å tegne, pusle og satt ut. Mat fikk de selvfølgelig, men var veldig trist at de ikke ble utfordret og ikke fikk utviklet seg på noen som helst måte. Mange foreldre klagde på barnehagen, og jeg jobbet der kun i en måneds tid før jeg sluttet. Anonymous poster hash: aee3a...d44
Trultemor85 Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 En barnehage som hadde glemt igjen niesa mi ute etter alle gikk inn. Hun var ett år og satt utenfor med sand i munnen og gråt! Ble oppdaget av farmora som skulle hente ho tidligere, ellers vet man ikke når de hadde oppdaget det...
DramaMama Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Kjenner jeg gruer meg til vesla mi skal begynne i bhg når jeg leser slike tråder. Huff!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Da be gikk i barnehagen var det en gutt som slo en annen gutt så hardt i hodet at det var blod overalt. Vi andre barna så faktisk selve hodeskallen hans. Ambulansehellikopter landet i barnehagen. Gutten som ble slått ned kom aldri tilbake og vi barna fikk aldri vite mer. Ingen prata med oss om noe, alle lata som om det ikke hadde skjedd. Ingen foreldre fikk noen informasjon om det ( hvertfall ikke mine) dette var i 1991, og det plager meg fremdeles. Videre må jeg si at da jeg leverte sønnen min i barnehagen i shorts og t skjorte stusset jeg veldig over at alle de andre ettåringene satt ute med flistøy under regnbuksene sine og med lue på hodet. De grein alle sammen, og det hadde nok jeg også gjort med den veiledningen i full solsteik. Stakkars barn! Jeg har bevisst ikke tatt med flistøy og lignende i barnehagen i frykt for at de skal kle det på han når det er godt over 20 grader og sol ute. Anonymous poster hash: 30396...e9e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 I barnehagen vår er det et stort uteområdet som nærmest aldri blir passet på av de voksne. Der får ungene ferdes fritt, og det hender de blir sittende bak en busk og gråte full av brennesle, eller de mobber hverandre, eller driver med fysisk lek som ikke egner seg helt. Jeg har sagt ifra at jeg ikke liker det i det hele tatt, og jeg har sagt i fra om grunner som eldste datteren min har fortalt om. Jeg leter nå etter dagmamma, føre var-prinsippet. Jeg vil ikke at minsten skal bli glemt bak der... Anonymous poster hash: 7e829...44c
Gjest meg&mini Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 I en barnehage her hvor jeg bor var det en treåring som ble funnet med et tau rundt halsen, dette hadde hengt seg fast i et lekeapperat. De ansatte hadde ikke kontroll og det er uvisst hvor lenge barnet lå sånn. Jeg er ganske sikker på at barnet var ute uten voksne. Dette barnet overlevde, men har fått varig hjerneskade, kan ikke gå, spise selv osv. Det er det verste jeg noen sinne hørt. Og tenk å sende en frisk og sunn treåring i barnehagen og så "hente" samme barnet med livstruende skader:(
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 Stor familiebarnehage som ble drevet i kjelleretasjen av en privatbolig, de hadde flere ansatte og rundt 15-20 barn. Mannen til hun som eide og drev barnehagen hjalp til litt innimellom og forgrep seg seksuelt på flere av jentene, de var alle under 3 år gamle... Ble kjempebaluba da det ble oppdaget, flere av jentene fikk underlivsbetennelser o.l. og viste tydelige tegn på misbruk (nektet å bli vasket i underlivet osv). Ble tatt dommeravhør av barna og det var ingen tvil om misbruk, men siden mannen ikke var tatt på fersken og ingen av barna gav noe klart svar på hvem som hadde misbrukt dem ble saken henlagt pga "bevisets stilling". Anonymous poster hash: 6eee6...906 Stor familiebarnehage som ble drevet i kjelleretasjen av en privatbolig, de hadde flere ansatte og rundt 15-20 barn. Mannen til hun som eide og drev barnehagen hjalp til litt innimellom og forgrep seg seksuelt på flere av jentene, de var alle under 3 år gamle... Ble kjempebaluba da det ble oppdaget, flere av jentene fikk underlivsbetennelser o.l. og viste tydelige tegn på misbruk (nektet å bli vasket i underlivet osv). Ble tatt dommeravhør av barna og det var ingen tvil om misbruk, men siden mannen ikke var tatt på fersken og ingen av barna gav noe klart svar på hvem som hadde misbrukt dem ble saken henlagt pga "bevisets stilling". Anonymous poster hash: 6eee6...906 Stor familiebarnehage som ble drevet i kjelleretasjen av en privatbolig, de hadde flere ansatte og rundt 15-20 barn. Mannen til hun som eide og drev barnehagen hjalp til litt innimellom og forgrep seg seksuelt på flere av jentene, de var alle under 3 år gamle... Ble kjempebaluba da det ble oppdaget, flere av jentene fikk underlivsbetennelser o.l. og viste tydelige tegn på misbruk (nektet å bli vasket i underlivet osv). Ble tatt dommeravhør av barna og det var ingen tvil om misbruk, men siden mannen ikke var tatt på fersken og ingen av barna gav noe klart svar på hvem som hadde misbrukt dem ble saken henlagt pga "bevisets stilling". Anonymous poster hash: 6eee6...906 Kan jeg spørre hvor i landet barnehagen ligger? Noe lignende skjedde i mitt barns tidligere bh og historien kan passe til din beskrivelse.. Anonymous poster hash: c7bdf...129
Gjest meg&mini Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 Stor familiebarnehage som ble drevet i kjelleretasjen av en privatbolig, de hadde flere ansatte og rundt 15-20 barn. Mannen til hun som eide og drev barnehagen hjalp til litt innimellom og forgrep seg seksuelt på flere av jentene, de var alle under 3 år gamle... Ble kjempebaluba da det ble oppdaget, flere av jentene fikk underlivsbetennelser o.l. og viste tydelige tegn på misbruk (nektet å bli vasket i underlivet osv). Ble tatt dommeravhør av barna og det var ingen tvil om misbruk, men siden mannen ikke var tatt på fersken og ingen av barna gav noe klart svar på hvem som hadde misbrukt dem ble saken henlagt pga "bevisets stilling". Anonymous poster hash: 6eee6...906 Fy faen!
BikkjeBisk Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 I en barnehage er det visst slik at man oppdrar barn ved å levne dem alene ved en trafikkert vei pga ungen ikke vil gå. I den samme barnehagen glemte de igjen et lite barn etter en utflukt, barnet ble igjen ved en trafikkert vei - heldigvis stoppet en bilist opp og tok h*n med seg. Men grøsser av tanken for det kunne vært en pedofil som kunne plukket ham opp.
Bustetroll Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Jobbet i mange, og dessverre mye av det samme i alle de store barnehagene.De ansatte står i et hjørne og skravler om helgen som var, eller helgen som kommer, mens vikarer som er der må ta seg av ungene. Det er FÅ som faktisk passer på ungene når de er ute og leker.. I alle fall av det jeg har sett.Er en grunn til at jeg er så skeptisk til barnehager.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 12 ettåringer skulle ha oppstart i ny bhg samme dag. Vi som foreldre fikk null info om tilvenning, hva de skulle ha med seg, når de skullle møte, i forkant. Bhg hadde ingen telefon å nås på før oppstartdagen. Det viste seg også at bare to av fire ansatte var på jobb. En dukket aldri opp, en begynte først en måned senere. Da var det kanskje ikke så rart heller at min sønn ikke ble skiftet på i løpet av dagen flere ganger, eller at barna ikke var ute i det hele tatt (dvs. de sov ute, men lekte ikke ute). Dette var en basebarnehage, jeg kjente ikke til konseptet og spurte derfor ped.leder (på disp.) hva det innebar. Svaret jeg fikk var at det var en gul base og en rød. Anonymous poster hash: dcfbe...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå