Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Å bli helt rusfri? Anonymous poster hash: 14177...42e
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 (husker ikke hva han egentlig heter)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Ingenting er umulig Men det er en tøff vei å gå. Mange kommer inn under LAR, noe som etter min mening ikk er å være helt rusfri, selv om det er betegnet som medisiner. Bedre enn heroin, men avhengigheten er der. Det er likevel derfor mulig å leve et liv med bedre livskvalitet, en å skyte heroin, jobbe for å få tak i det, pengene for å få tak i det og alt det det måtte bringe med seg. Det er alltids håp Anonymous poster hash: 54f10...adb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 ja det er mulig. Vet om flere. Men er nok ikke bare bare. Anonymous poster hash: ed750...22a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 Apropos LAR og medisiner...jeg har gjennom jobben en del erfaring med brukere av Subutex, og jeg vil si at de virker ikke på noen måte påvirket eller ruset på noe når de bruker det. Mange tror at de ikke er «edru» når rusmisbrukere tar Subutex, men de er helt normale og oppegående. Anonymous poster hash: 9c16e...907
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Narkoman på statens regning? Nei takk. Hank von Helvete ble vel frisk gjennom noe Scientelogi-greier. Badstu og masse vitaminer. Narconon, tror jeg det heter. Anonymous poster hash: 37ba6...c5c
Berta_78 Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Selvfølgelig er det mulig! Det hender jo ofte. Spørsmålet er hvorfor du lurer. Om det er potensiell stefar, ville jeg antakelig ikke valgt å la tvilen komme tiltalte til gode.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #9 Skrevet 25. august 2013 Apropos LAR og medisiner...jeg har gjennom jobben en del erfaring med brukere av Subutex, og jeg vil si at de virker ikke på noen måte påvirket eller ruset på noe når de bruker det. Mange tror at de ikke er «edru» når rusmisbrukere tar Subutex, men de er helt normale og oppegående. Anonymous poster hash: 9c16e...907 Jeg er ikke av den oppfattelsen. At de blir mer oppegående er nå så sin sak, men jeg merker fremdeles forskjell på hvem som får subutex og hvem som ikke gjør det. Jobber med rehabilitering. Anonymous poster hash: d4734...48a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #10 Skrevet 25. august 2013 Apropos LAR og medisiner...jeg har gjennom jobben en del erfaring med brukere av Subutex, og jeg vil si at de virker ikke på noen måte påvirket eller ruset på noe når de bruker det. Mange tror at de ikke er «edru» når rusmisbrukere tar Subutex, men de er helt normale og oppegående. Anonymous poster hash: 9c16e...907 Jeg er ikke av den oppfattelsen. At de blir mer oppegående er nå så sin sak, men jeg merker fremdeles forskjell på hvem som får subutex og hvem som ikke gjør det. Jobber med rehabilitering. Anonymous poster hash: d4734...48a Helt enig med siste her, jober i rusbehandling og har en del LAR-pasienter. Anonymous poster hash: 54f10...adb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #11 Skrevet 25. august 2013 Det går sikkert, men aldri møtt noen. Mistet en som betydde veldig mye for meg, da hadde hun vært rusfri en stund. Mest sannsynlig heroin, døde av slag, 26 år gammel Anonymous poster hash: 92ee8...340
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #12 Skrevet 25. august 2013 Narkoman på statens regning? Nei takk. Hank von Helvete ble vel frisk gjennom noe Scientelogi-greier. Badstu og masse vitaminer. Narconon, tror jeg det heter. Anonymous poster hash: 37ba6...c5c Hank von Helvete gikk på metadon i flere år. Anonymous poster hash: ed750...22a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #13 Skrevet 25. august 2013 Ja, jeg tror det er mulig. Spesielt dersom sidemisbruket ikke er for omfattende. Noe av det som ofte har vist seg vanskeligst er jo at man plutselig må kjenne på følelser man ellers har håndtert med rus. I tillegg blir mange eks-rusere veldig alene og uten privat nettverk, eller meningsfull jobb. Jeg kan faktisk da skjønne at flere sprekker. Jeg har også jobbet med LAR-pasienter og ser stor forskjell på de som har hatt et tilleggsmisbruk av beroligende piller/midler ("benz"). Der hvor det ikke har vært særlig sidemisbruk og der hvor det ikke inntas noe annet en LAR-medikament (og det er godt regulert), så kan ikke jeg se at personen virker ruspåvirket. Men jeg syns jeg ser at de som har vært rusmisbrukere fra slutten av 90-tallet og fremover har et større sidemisbruk enn de "gamle" heroinistene fra 80-90-tallet. Jeg har en god kollega som er LAR-pasient, og har vært det en stund. Hun er en av de som kjappest lærer seg nye datasystem og må lære det til oss andre. Hun er ellers kvikk og rask med stor arbeidskapasitet. De fleste vet ikke at hun tar Subutex daglig, og ville aldri mistenkt det. Hun kjører også bil, men har da ingen sidemisbruk, og drikker heller aldri mer enn et halvt glass vin. Anonymous poster hash: 15b02...766
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #14 Skrevet 25. august 2013 Hvordan merker dere at de tar Subutex da? De blir jo ikke ruset av det. Anonymous poster hash: 9c16e...907
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå