Gå til innhold

Barn og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg unormal som ikke drikker når jeg har ungene? Jeg er alene med to smårollinger og jeg har som prinsipp å ikke drikke når de er i hus. Jeg vil kunne kjøre om jeg må, være klar i hue og våkne lett. Er det bare meg? Jeg tar aldri et glass vin eller en øl heller. Er ikke fanatisk så kunne sikkert gjort det om det var noe spesielt men det har enda ikke skjedd. Og jeg lurer virkelig på om jeg er den eneste? Er kanskje litt annerledes når ungene blir store, men mens de er små liksom? Er det bare jeg som syns det er en uting? Sier ikke at det er noen krise og synke ned i sofaen med et glass vin og ei god bok liksom, men er det ene glasset virkelig verdt å risikere å ikke kunne kjøre for om det er noe liksom? Hadde selvfølgelig hivd meg i bilen med et glass vin innabords om det stod om livet, det hadde vel alle, men uansett liksom?

Anonymous poster hash: 6d9de...509

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo liksom opp til hver enkelt det da liksom.

Og vi liksom bor midt i byen, så skulle det liksom skje noe så kunne vi kjapt slengt oss inn i en taxi liksom.

Men jeg tenker liksom at det viktigste er at alle liksom må gjøre det de er komfortabel med...

Skrevet (endret)

Jeg rører ikke alkohol så lenge jentungen er hjemme :) uansett anledning ;)

Derimot når hun er på overnatting hos mormor, da blir det en drink eller to, tre skål? ;p

Endret av Idril Vardamir
Skrevet

Nei, det er nok ikke bare deg. Jeg gjør heller ikke det, men det handler mer om at jeg foretrekker å drikke andre ting.

Hvis jeg derimot hadde tatt et glass vin hadde jeg da uansett aldri i livet kasta meg i bilen som du ville gjort, da hadde jeg ringt etter taxi. Eller ambulanse hvis det stod om livet. Naturligvis.

Skrevet

Det er jo liksom opp til hver enkelt det da liksom.

Og vi liksom bor midt i byen, så skulle det liksom skje noe så kunne vi kjapt slengt oss inn i en taxi liksom.

Men jeg tenker liksom at det viktigste er at alle liksom må gjøre det de er komfortabel med...

Ok liksom.

Hi

Gjest usababy
Skrevet

Jeg skjønner ikke argumentet med at en skal kunne kjøre dersom noe skjer. Hva med de som ikke har lappen? De kan heller ikke kjøre om noe skulle skje.

Ser ingenting galt i å kose seg med et glass vin eller en øl om barns er hjemme, det er mengden det kommer an på.

Skrevet

Nei, det er nok ikke bare deg. Jeg gjør heller ikke det, men det handler mer om at jeg foretrekker å drikke andre ting.

Hvis jeg derimot hadde tatt et glass vin hadde jeg da uansett aldri i livet kasta meg i bilen som du ville gjort, da hadde jeg ringt etter taxi. Eller ambulanse hvis det stod om livet. Naturligvis.

Kanskje dårlig formulert da. Skal vel litt til at det står om livet at man må kjøre bil. Men om det hypotetisk ikke var noen taxi å få tak i og det var noe som ikke var alvorlig nok for sykebil men som allikevel ikke kan vente. Jeg vet ikke.. Burde kanskje droppa hele setningen!

Hi

Skrevet

syns at om en er aleine med barna sine gjør det ingen ting og ta seg en øl eller et glass vin :)

Skrevet

Har ikke sertifikat så kjøre-argumentet er ganske så dårlig. Men jeg drikker svært sjelden, det gjør jeg

Anonymous poster hash: c6d4a...d4d
Skrevet

Du er ikke den eneste, nei. Men jeg er ikke en av dem. Har en flaske vin på kjøling nå, som jeg og samboer skal dele i kveld, til biff og god stemning:) barna sover...

Skrevet

Skjønner tankeganger. Vi er to foreldre og drikker litt innimellom likevel. Ikke så mye at vi blir overstadig beruset da.

Anonymous poster hash: 95c18...940

Skrevet

Nei, du er selvfølgelig ikke den eneste.

Har fire barn selv, og det går år mellom hver gang vi har barnevakt, derfor går det år mellom hver gang jeg drikker alkohol.

Anonymous poster hash: dd53e...b8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...