Gå til innhold

dritt lei av å blø i svangerskapet!! tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker allid litt blod på papiret 2 ganger i uka ca. Har vært på ul flere ganger å sett at alt er greit å lytter med doppler hjemme. Noen som vet hva det kan komme av?? Kan ikke være samleie.

Tar gjerne i mot tips hvis noen har! Dette stresser meg like mye hver gang!

Anonymous poster hash: 263e0...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet du blør fra skjeden? Så du ikke har feks en uvi som ikke er oppdaget?

Skrevet

har du sett om du har placenta previa?

Anonymous poster hash: 67dcb...167
Skrevet

Er fra skjeden ja.

Nei, hva er det?

Skrevet

Jeg vet ikke hvor langt du er på vei, og jeg har ingen tips, det er slik at noen blør litt i svangerskapet. Med førstemann hadde jeg blødninger frem til uke 30. Noen skikkelige blødnigner og noen ganger bare litt. Gjerne flere ganger i uken. Var inne på flere ul, og de kunne ikke finne noen grunn. Med neste hadde jeg færre blødnigner, men jeg unngikk det ikke. Så lenge alt var bra med barnet var det ingenting å gjøre.

Skrevet

placenta previa= forliggende morkake.

Skrevet

Har vært på ul pga blødninger før og har ikke forannliggende morkake tror jeg. Jm har aldri sagt noe om det hvertfall.

Er 15 uker. Redd for at det skal bli verre jo mer vekt det blir!!

Skrevet

Hvis det bekymrer deg så mye bør du snakke med en lege eller jordmor om det, de kan sikkert forklare litt og sånn at du ikke blir så nervøs pga blødningene. Men jeg har hørt om mange som har blødd gjennom svangerskapet uten at det skjedde noe.

Skrevet

Legen min sier bare at sånn er det og at jeg sikkert blør lett! Lite betryggende.. ganske sikker på at det kommer fra livmorhalsen

Skrevet

Har vært på ul pga blødninger før og har ikke forannliggende morkake tror jeg. Jm har aldri sagt noe om det hvertfall.

Er 15 uker. Redd for at det skal bli verre jo mer vekt det blir!!

Jeg blødde også en del i starten av svangerskapet, tilsynelatende helt uten grunn. Er nok ikke noe å gjøre med det. Det gav seg da jeg var omtrent der du er nå tror jeg. Og alt gikk fint. :)

Anonymous poster hash: 38bea...64c

Skrevet

Er bare så redd for at siden det kommer noe ut av livmorhalsen så kan det komme ting/bakterier inn også! Eller at vannet skal gå!!

Skrevet

Jeg er 10+4 og blør også en til to gangrr i uka, uten ytre påvirkning. Tar det helt rolig og forholder meg til statistikken som sier at 30% av gravide opplever dette, uten at noe er galt. Prøv å stress ned og aksepter at du også bare er en del av den statistikken. Det går bra. :)

Skrevet

Kan ikle no for det men tenker alltid det verste med en gang jeg oppdager det!

Skrevet

Det gjorde jeg også i starten, men så tok jeg meg kraftig sammen. Sånn kan man ikke ha det. Du skal se at det snart gir seg uansett. :)

Skrevet

Har jo skjekket med doppleren min hver gang jeg har blødd og da er jeg rimelig sikker på at jeg har funnet hjertelyden, så da er vel alt bra?? Pleier å skjekke en gang dagen etter blødningen også for å være helt sikker..

Skrevet

Håper bare det ikke går utover babyen min! :(

Skrevet

Under graviditet er jo blodkarene i livmorhalsen sprengt. Det hender ofte at disse åpnes og at litt blod kommer ut.

Skrevet

Hei.

Dra til legen å få en til å ta en dyrknkingsprøve fra underlivet. Kan hende du har bakteriell vaginose.

Det har jeg hatt i dette svangerskapet. Infeksjonen kom trolig av blødninger jeg hadde tidlig i svangerskapet, for når blod blir liggende kommer det bakterier til.

Jeg fikk vaginalpiller med antibiotika som jeg skulle ta i 3 dager.

Håper det er slutt med blødninger nå.

Verdt å sjekke ut hvertfall :)

Anonymous poster hash: 7c004...0bd

Skrevet

Under sist svangerskap fikk jeg vite at jeg hadde noe blod som lå i livmora. Antakeligvis det som skulle vært mensen på en måte om du skjønner.

I enkelte tilfeller så absorberer kroppen det selv, mens andre ganger kommer det ut. Jeg hadde noen tilfeller med blodblandet utflod, og da var det dette. Kroppen min absorberte resten.

Har du sjekka om det kan være det?

Anonymous poster hash: b47b1...9a9

Skrevet

Skal til legen på tirsdag så tenkte å spørre om hun kunne ta en sånn bakterie prøve da. Er det farlig med bakteriell vagnose under svangerskap?

Ja kan jo sjekke det også :)

Skrevet (endret)

Smør deg med tålmodighet! Jeg blødde heeeeeeele begge to svagerskaper og det gikk bra til slutt! Legene sjekka alt mulig, blødde hver dag, var på UL flere ganger, ligget på sykehuset flere ganger og de fant ingenting! Må si at jeg var mer avslappa den andre gangen. Visste jo at det var sånn og at det skal gå bra!

Endret av kiki1980
Skrevet

Legen sa ikke noe om at det var farlig, men det måtte behandles..

Jeg blødde fra livmortappen da jeg var inn sist, og legen sa at det var trolig infeksjonen som irriterte der oppe. Hadde ikke noen blødning inne i livmora.

Lykker til! Håper blødningene gir seg til deg :)

Kjærringråd mot infeksjon er forresten å drikke cultura/spise yoghurt. Eller dynke en tampong i yoghurt naturell og sette inn. Har noe med ph-verdien å gjøre. Har ikke prøvd det selv ;)

Anonymous poster hash: 7c004...0bd
Skrevet

Kanskje det funker med sånne melkesyre kapsler?

Skrevet

Legen sa ikke noe om at det var farlig, men det måtte behandles..Jeg blødde fra livmortappen da jeg var inn sist, og legen sa at det var trolig infeksjonen som irriterte der oppe. Hadde ikke noen blødning inne i livmora.Lykker til! Håper blødningene gir seg til deg :) Kjærringråd mot infeksjon er forresten å drikke cultura/spise yoghurt. Eller dynke en tampong i yoghurt naturell og sette inn. Har noe med ph-verdien å gjøre. Har ikke prøvd det selv ;)Anonymous poster hash: 7c004...0bd

Du skal være forsiktig med å bruke tamponger i svangerskap.

Anonymous poster hash: ff2eb...2f3

Skrevet

Jeg har hatt blødninger i alle 3 svangerskapene mine. Jeg har veldig skjøre slimhinner og en lettblødende livmorhals når jeg er gravid, så et nys, kraftig host, litt stress osv kunne gi en liten blødning, men det er ikke noe farlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...