Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Hvordan reagerer dere når deres ansatte ringer og melder seg eller sitt barn sykt? Er dere så profesjonelle at dere klarer å si "uff,masse god bedring" eller lignende? Har selv en sjef som som alltid lirer av seg samme sure regla "det var utrolig ubeleilig, nå får vi det helvetes travelt" Ja, jeg jobber et sted der vi alle er avhengig av hverandre. Men man tar takhøyde for at sykdom forekommer ofte da vi jobber på et smitteutsatt sted. Derfor har vi flust av vikarer. Blir forbannet når jeg eller ungene har omgangssyke og hun VET at det vil være utrolig ansvarsløst av meg å stille på jobb og smitte 20 stk. Heldigvis er mannen super som tar sin del av sykt barn dagene og som mye lettere kan flexe på jobb. Men denne dama irriterer meg. Anonymous poster hash: 61f70...737
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Hi igjen. Har selvfølgelig forståelse for at man blir oppgitt og irritert hvis enkelte melder seg syk omtrent annenhver uke. Men det blir en annen sak. Anonymous poster hash: 61f70...737
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Skjønner du blir irritert. Jeg ønsker god bedring, selv om jeg selvsagt av og til inni meg tenker: hvordan skal vi da rekke fristen? Lite firma, ingen vikarer. Anonymous poster hash: 8e990...8d2
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Nå er det nesten aldri noen som er sykmeldte her så jeg har ikke så mye erfaring, men de få gangene det har hendt pleier vi å ha en kort samtale om hvilke arbeidsoppgaver som vi må finne noen andre til å ta (i praksiss ofte jeg selv) og hvilke som kan vente, om vedkommende kan gjøre noe hjemme selv med sykdom ol. Anonymous poster hash: 53d40...2d5
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 'Tar takhøyde for...'? Hehehe... Sorry, måtte bare kommentere den. Ellers er jeg ikke arbeidsgiver selv, men har opplevd begge deler. Jævlig kjipt å bli bebreidet når man allerede har dårlig samvittighet i utgangspunktet. :/ Anonymous poster hash: cd725...9ed
Mine 3 småtroll! Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Jeg er selv arbeidsgiver, og med 3 barn så er vel jeg den i min avdeling som er mest hjemme med syke barn. Så her er forståelsen stor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå