Gå til innhold

Når er barna for gamle for smoothieposer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit ut barnehagealder?

Anonymous poster hash: e0d76...152

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barnet er 2 år og 11 måneder. Det står jo spesifikt på Ellaposene det!

Anonymous poster hash: e78cd...c15

Skrevet

Jenta mi på 7 år får det i blandt. Hun elsker det.

Skrevet

Det er det ingen aldersgrense for. Drikk dem selv, hvis du liker dem, men du bør kanskje unngå å gjøre det offentlig.

Anonymous poster hash: 993dc...78b
Gjest Antarctica
Skrevet

Når de får tenner til å tygge maten med, er det vel ok å bare ta med frukt?

Skrevet

Jenta på 4 får det noen ganger, ellers er hun snar med å "smake" på søskenene sine så dem plutselig er fri :P hun elsker det!

Anonymous poster hash: a6a83...bbe

Skrevet

Om man vil betale dyre dommer for å gi barnet en ellas smoothie i steden for å kjøpe et eple, pære eller en bannan så er det jo opp til deg, men vil nå si at du gjør barnet en bjørnetjeneste.

Jeg gir slike til min jente på 1 år, men så fort ho klarer å spise frukten uten å måtte dele den opp så slutter jeg med det.

Anonymous poster hash: 740d0...d47
Skrevet

Men det er jo flust av voksensmoothie også? Bare at den selges i plastflasker...

Anonymous poster hash: a4fef...56b

Gjest Antarctica
Skrevet

Men det er jo flust av voksensmoothie også? Bare at den selges i plastflasker...

Ikke noe bedre det, vel. Jeg har tenner jeg også, og lager jeg smoothie, er det for å få avsetning på de brune bananene i fruktkurven. 

Skrevet

Har aldri tenk på at det er aldergrense oppad på disse posene. Tåteflaske,babygrøt og skorpefrie skiver til barn over babystadiet stusser jeg litt over, men smoothie-embalasje? Kjør på!

Gjest Gullguttene
Skrevet

Jeg vil si det ikke er noen øvre grense. Noen av de posene er jo veldig gode. Kunne fint spist de selv.

Sa jeg det høyt?

Skrevet

jeg visste ikke at det ikke var greit med most mat fordi om man fikk tenner jeg. vi har jo spist både potetmos, rotmos, smoothie og andre ting!! ooops!

Gjest 2prinsesser11&12
Skrevet

Jeg gir eldste frøkna på 2 år og 5 mnd smoothie fra ella's innimellom, hun er ingen fan av frukt og bær og nekter å smake på det i annen form enn smoothie på pose. Lillesøster på 1 år derimot elsker både frukt og bær og får ikke smoothie med mindre vi er på tur.

Ser heller ikke at det skulle være feil å gi eldre barn smoothie på pose? Det smaker jo ikke så aller verst, men jeg liker hjemmelaget bedre, eller aller helst bare et eple eller noen bær og kesam ^^

Gjest Antarctica
Skrevet

jeg visste ikke at det ikke var greit med most mat fordi om man fikk tenner jeg. vi har jo spist både potetmos, rotmos, smoothie og andre ting!! ooops!

Jeg spiser også ting som er moste. Men jeg kjøper ikke potetmos i porsjonsposer av den grunn...

Syns mange ferdigprodukter er med på å skape en litt merkelig etterspørsel.

Skrevet

Ikke noe bedre det, vel. Jeg har tenner jeg også, og lager jeg smoothie, er det for å få avsetning på de brune bananene i fruktkurven.

Men smoothie er da ikke bare most frukt? I min smoothie kan det f.eks. være jordbær, blåbær, kiwi, banan, appelsin, spinat, hampfrøolje, linfrø, havreegryn, valnøtter, yoghurt. Av og til proteinpulver. Det kan ikke erstattes ved å gnage i seg et eple.

Men har ikke erfaring med de posene, mulig de bare inneholder en type most frukt?

Skrevet

Jeg foretrekker å ha med en pose smoothie med gulrot og pasternakk. (Favorittsmoothien til gutten.) En gulrot i ene hånda og en pasternakk i den andre blir liksom ikke det samme. ;)

Gjest Julia1984
Skrevet

Smoothie generelt er da for mennesker i alle aldre...hvilken pakning det kommer i har da ikke noe med saken å gjøre??

Skrevet

Smoothie er eit greit produkt slik eg ser det. Men no er lisja så stor at ho fint kan ete frukt med litt tilrettelegging. Difor er posesmoothie flytta frå kvardagskosten til av-og-til-kategorien. Eg er nemlig for gjerrig til å betale såpass for den daglege frukta for at ho skal sleppe å tygge.

Teoretisk kunne eg laga smoothie sjølv, men det skjer ikkje. I alle fall ikkje når ho er nøgd med frukt i bitar eller ei skrelt banan (jada, ho får banan!)..

Skrevet

En slik pose suges jo opp ila ti sekunder av et barn på mer enn 2 år? Er det da verdt å betale 10-20 kroner for det? Men syns det er flott hvis f eks en 4-åring vil ha en slik i steden for en sjokolade da :)

Anonymous poster hash: dd9e3...cc2
Skrevet

2-åringen min pleier å få det når han er syk og ingenting annet går ned. Smothiepose sier han sjelden nei til, og det glir lett ned. :) Og ellers når man skal kose seg litt ekstra uten godteri el.l. Er litt mer stas med en sånn pose enn et glass med smothie eller en frukt, selv om han er glad i det også.

Kommer til å fortsette så lenge han vil ha det, det skjer jo ikke så ofte at det går ut over hverken økonomi eller tenner. ;)

Anonymous poster hash: 3a513...169
Skrevet

Når de blir så gamle at de skal beale dem selv. Da oppdager de gjerne at de er svindyre.

Anonymous poster hash: 48acf...c71
Skrevet

Alle våre tre unger får dem en gang i blant, og de er hhv 1, 3 og 7 år. Veldig praktiske å ha på tur, liggende i bilen, f.eks. eller i veska.

Vis meg det eplet du har hatt liggende i veska i tre uker, så kan vi sammenligne!

Anonymous poster hash: 2de62...ba4
Gjest Antarctica
Skrevet

Handler du inn tre uker i forveien når du skal på tur...? Vi er vel litt mer spontane der!

Gjest sussie77
Skrevet

Har brukt masse av de posene. Brukt de masse til sønnen min som var så småspist når han var baby, og litt større. For det spiste han. Han er fremdeles glad i smoothie, men er sjelden jeg kjøper det nå. Han er snart 4 år, og de posene er så små. Og 2 åringen er igrunn ikke så glad i smootihe. Liker bedre å spise frukten hun :)

Men er ingen aldresgrense på de da. Men syntes de passer best til småbarn. Ikke pga av innholdet, men størrelsen. :)

Skrevet

Hmm - er det noen aldersgrese for smoothies da? Vi begynte å gi det som alternativ til kveldspupp. Ikke de posene da, men smoothie. Det har vi fortsatt med og hun er nå 5 år. Får litt smoothie før vi legger sammen med litt frukt, nøtter e.l. mer kveldsmat om det er lenge siden middag. En sjelden gang blir det til og med en vaffel - grøss og gru! Jeg burde nok ikke vært mor :)

Anonymous poster hash: 1326c...589

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...