Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Kjøpt nytt bolig som er i byggefasen nå. Den går over 2 etasjer. I første etasje er det 3 soverom, bad, vaskerom, bod og en stue. I andre etasje er det kjøkken, stue, 1 soverom og bad. Stuen i andre etasje er på 46kvm og soverommet er på 17 kvm. Hadde dere fått bort det soverommet og heller fått stuen enda større, eller latt være? I første etasje er det 3 soverom, ingen barn, men planer om det i fremtiden. Trenger tips så sier ja takk Anonymous poster hash: 82311...d61
DaTuMa Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Vi har 3 soverom. Har 2 barn. Skal vi ha gjester må de sove i stua..... Skulle gjerne hatt ett soverom eller to ekstra. Hvor mange barn vil dere ha?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Vi har 3 soverom. Har 2 barn. Skal vi ha gjester må de sove i stua..... Skulle gjerne hatt ett soverom eller to ekstra. Hvor mange barn vil dere ha? 2. Og det er langt frem i tid. Anonymous poster hash: 82311...d61
Mamalarma Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Hva med å bruke soverommet oppe til tv-stue/ gjesterom? Da har dere overnattingsplass for gjester og tv står ikke i stua.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Ville beholdt soverommet og brukt det som kontor/gjesterom. I nye boliger er det som regel ikke så mange boder til oppbevaring av ting og tang. Du kan ha en skyvedørsgarderobe der inne. Kanskje ikke noe stort problem ennå, men med barn er det utrolig hva som samler seg opp i huset. Du kan også bruke det som lekerom. Små barn vil som regel ikke leke i en annen etasje enn det foreldrene er i. Da slipper du så mye lekerot på stua. Anonymous poster hash: 0590e...8d9
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Det går ann å sette opp enn ny vegg om dere skulle trenge det soverommet i andre etg ved en senere anledning godt med tor stue om du ikke har behov for 4 sov nå Anonymous poster hash: 18102...155
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Åh er enda mer usikker nå. Uff! Det er så vanskelig når man bare har en skisse å gå etter. Tipper når vi har flyttet inn at jeg sier "burde ikke ha fått bort det soverommet eller vi burde ha fått det bort". Det er så vanskelig, når det er helt nytt, man vet liksom ikke. Anonymous poster hash: 82311...d61
Plutselig_gravid Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Jeg hadde beholdt soverommet. For meg hadde stuen dere har nå vært stor nok som den er. Vi har stue på ca 60 kvm og jeg synes det er i største laget. Jeg liker egentlig best bittesmå stuer jeg
Gjest Emea Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Tror jeg hadde gått for evt å dele av til et soverom ekstra senere. Stuen nede kan vel kanskje også brukes som gjesterom/kontor på et senere tidspunkt?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #10 Skrevet 23. august 2013 Alltid fint med ekstra soverom, men 17 kvm er unødvendig. Mulig å begrense det til rundt 10? Anonymous poster hash: a846c...d75
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #11 Skrevet 23. august 2013 46 m2 er da uansett en stor stue? Jeg ville beholdt soverommet. Anonymous poster hash: 844ef...700
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #12 Skrevet 23. august 2013 Jeg hadde beholdt soverommet. For meg hadde stuen dere har nå vært stor nok som den er. Vi har stue på ca 60 kvm og jeg synes det er i største laget. Jeg liker egentlig best bittesmå stuer jeg Jeg liker store stuer. Nå har jeg en bitte liten, og det er så kjedelig. Liker store rom og store ting. Anonymous poster hash: 82311...d61
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #13 Skrevet 23. august 2013 Alltid fint med ekstra soverom, men 17 kvm er unødvendig. Mulig å begrense det til rundt 10?Anonymous poster hash: a846c...d75 Hm, det kunne kanskje gått. Har så lyst på walk in garderobe også. Anonymous poster hash: 82311...d61
Cruella De Vil Skrevet 23. august 2013 #14 Skrevet 23. august 2013 I og med at dere bare planlegger to barn og allerede har en stue (som da kan brukes som gjesterom/kontor ved behov) nede, ville jeg valgt større stue fremfor ekstra rom oppe. Jeg regner med at det uansett ikke er allverden å sette opp vegger i ettertid hvis dere ser behov for et ekstra rom om noen år?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #15 Skrevet 23. august 2013 I og med at dere bare planlegger to barn og allerede har en stue (som da kan brukes som gjesterom/kontor ved behov) nede, ville jeg valgt større stue fremfor ekstra rom oppe. Jeg regner med at det uansett ikke er allverden å sette opp vegger i ettertid hvis dere ser behov for et ekstra rom om noen år? Ja, det var det jeg tenkte på. Vi skal ikke få 2 barn nå på 2 år liksom. Og når vi får barn, ikke sikkert de skal bruke soverommene med en gang. Jeg vet ikke, vi er liksom 2 og jeg synes 4 soverom er for mye. Anonymous poster hash: 82311...d61
Poetika med K Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 Unødvendig å beholde rommet hvis dere uansett ikke kommer til å bruke det. Har dere mye overnattingsgjester? I såfall ville jeg nok beholdt det, ellers ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #17 Skrevet 23. august 2013 Ville helt klart valgt å beholde soverommet, det øker salgsverdien og kan brukes som gjesterom eller hobbyrom. Dere har jo uansett 2 stuer, luksus! og 46m2 er MYE. Hilsen arkitekt Anonymous poster hash: 75a14...376
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #18 Skrevet 23. august 2013 Unødvendig å beholde rommet hvis dere uansett ikke kommer til å bruke det. Har dere mye overnattingsgjester? I såfall ville jeg nok beholdt det, ellers ikke. Nesten aldri. Her vi bor å, er det 90kvm og 2 soverom. Vi pleier sjeldent å ha overnattingsgjester. Anonymous poster hash: 82311...d61
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #19 Skrevet 23. august 2013 Vi har åpen kjøkken og stue hos oss. Kjenner at det mange ganger er litt slitsomt å alltid skulle være i samme rom. Kanskje har jeg lyst til å lese litt eller ta ern telefon om kvelden. Da tenker jeg at det kunne vært godt å ha en stue til. Vi har loftstue og, men det er åpen trapp opp dit, så det er heller ikke så privat. Tenker at det ekstra soverommet kan være en tvstue/bibliotek, så kan dere jo også bruke det til gjesterom eller kontor hvis behov... Anonymous poster hash: 10c89...9b1
Plutselig_gravid Skrevet 23. august 2013 #20 Skrevet 23. august 2013 Jeg hadde beholdt soverommet. For meg hadde stuen dere har nå vært stor nok som den er. Vi har stue på ca 60 kvm og jeg synes det er i største laget. Jeg liker egentlig best bittesmå stuer jeg Jeg liker store stuer. Nå har jeg en bitte liten, og det er så kjedelig. Liker store rom og store ting. Anonymous poster hash: 82311...d61 Hvis du liker store rom og store stuer ville jeg gått for det Evt går det jo an å gjøre soverommet mindre slik at det blir et fint lite kontor/gjesterom. Jeg synes det er veldig praktisk med kontor i etasjen vi ellers oppholder oss i. Og så liker jeg å ha gjester litt på avstand hvis du skjønner Ikke vegg-vegg med oss og ungene Tror gjestene synes det er greit å være litt på avstand også.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #21 Skrevet 23. august 2013 Beholdt soverommet. Nesten 50kvm stue er stort 70 Kvm er enormt Anonymous poster hash: 96549...e26
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #22 Skrevet 23. august 2013 Jeg har jo en stue nede, så for meg blir det uaktuelt å ha soverommet som tv stue eller kontor. Det holder med 2. Og gjester kan jo sove i stua nede, den blir stor nok. Eller uff, blir gal jeg! Anonymous poster hash: 82311...d61
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #23 Skrevet 23. august 2013 Alltid fint med ekstra soverom, men 17 kvm er unødvendig. Mulig å begrense det til rundt 10?Anonymous poster hash: a846c...d75 Hm, det kunne kanskje gått. Har så lyst på walk in garderobe også. Anonymous poster hash: 82311...d61 Men skal ikke dere ha soverom (og dermed walk in) i samme etasje som ungene? Anonymous poster hash: a846c...d75
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #24 Skrevet 23. august 2013 Helt klart beholdt soverommet! Hadde lagd en bod i rommet, med skyvedørsgarderobe. Evnt en sovesofa og tv. Vi bruker et soverom til stue/gjesterom, og utrolig deilig å sende eldste opp dit når han har kamerater på besøk og de vil spille tvspill. Veldig deilig med to tver også, har en tredemølle på gjesterommet foran tv, og vil mannen se et bilprogram eller noe, har vi to tver. Tenk når barna vokser til Anonymous poster hash: 0aa8a...aac
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #25 Skrevet 23. august 2013 Jeg ville beholdt soverommet og satt inn en sovesofa slik at dere har overnattingsmuligheter etter dere får barn som trenger sommene i kjelleren. Når ungene blir større er det også greit med en liten tv stue ell ett rom dere voksne kan trekke dere vekk i når ungene okuperer stua. Kjekt når det er gutte eller jentekveld også, da kan den andre trekke seg litt unna. Anonymous poster hash: 50227...65e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå