Gå til innhold

Permisjon fra studiestart


Novemberprins2013

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen her inne kan hjelpe meg litt eller gi meg noen svar.

Jeg kom inn på ønsket studie/høgskoleutdanning dette året 2013/2014, men har søkt permisjon hele studieåret og fått det innvilget. Det neste steget er hvordan jeg skal søke lån og stipend fra Lånekassen? Om jeg kan få noe økonomisk støtte fra de? Har jeg rett på det når jeg har fått permisjon mer enn 3 uker før fødsel (termin 08.11)?

Jeg sluttet i år i februar på en annen utdanning jeg begynte på som ble helt feil for meg, så siste støtte fra Lånekassen mottok jeg i februar/mars (husker ikke helt).

Blir kjempe glad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Gratulerer med studieplass :-)
Slik jeg har forstått reglene kan man ikke søke fødselsstipend så lenge man tar permisjon før tre uker før termin. Men jeg ville ha tatt en telefon til lånekassen og hørt med de, for det er ikke lett å finne ut hva man har krav på :-)

Hei!
Håper noen her inne kan hjelpe meg litt eller gi meg noen svar.
Jeg kom inn på ønsket studie/høgskoleutdanning dette året 2013/2014, men har søkt permisjon hele studieåret og fått det innvilget. Det neste steget er hvordan jeg skal søke lån og stipend fra Lånekassen? Om jeg kan få noe økonomisk støtte fra de? Har jeg rett på det når jeg har fått permisjon mer enn 3 uker før fødsel (termin 08.11)?
Jeg sluttet i år i februar på en annen utdanning jeg begynte på som ble helt feil for meg, så siste støtte fra Lånekassen mottok jeg i februar/mars (husker ikke helt).
Blir kjempe glad for svar!

 



Anonymous poster hash: 78fcc...cc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du må ha hatt rett på støtte fra lånekassen minst 6 mnd før du tar permisjon Noe du da ikke har hatt.



Anonymous poster hash: 82451...200
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...