Gå til innhold

Samboer la kosebamsen til 3 åringen på kommoden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså. han liker ikke at treåringer har smokk og bamse, heller ikke bleier. 
Smokken er ikke i munn på natten, kun når barnet skal sovne. 
Bamsen og smokken "hører sammen" egentlig. 

Ba han om å lukke vindu på rommet hennes, og når jeg gikk inn for å se til henne før jeg skulle legge meg så jeg bamsen hennes på kommoden, dvs at han har lagt den der, tatt bamsen fra senga. 
Smokken så han nok ikke, den var nederst i senga.

Er det så galt med kosebamse til en treåring, og smokk, og bleier? 

Bør jeg ta det opp med han. Eller ville han bare vise meg/jentungen at han ikke syns det er greit med kos ....

Han er ikke faren hennes.

Anonymous poster hash: 3d5db...7dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at i denne sammenhengen er det det du som har det siste ordet og at din samboer ikke har noe han skulle ha sagt. Ikke noe galt i at treåringen har bamse og smokk, bleie slutter de med når de er klare :)

Skrevet

smokken er hun nok gammel nok til å kvitte seg med, men bamsen tar hun ingen skade av. min jente på snart 7 har fortsatt bamsen sin med seg i sengen. samme med jenta på 5. =) den legger de vekk når de finner ut av det selv! =)

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Min 3- åring har alt din har. Bleiene jobber vi med, smokken skal tas etterhvert og til slutt kommer koseskinnet som han har. Nei, synes ikke det er noe å stresse med...

Skrevet

Bamsen er det minste problemet her :) Og bleie og smokk i den alderen er overhodet ingen krise, heller

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Er du sikker på at det var et statement? Samboeren min la ofte sutten til gutten på kommoden når han var inne og så til ham på kvelden. Jeg måtte forklare flere ganger at den skulle ligge i senga inntil veggen, slik at poden fant den selv om natta, og slik at JEG slapp å stå opp for å gi ham den. Det gikk inn til slutt ;)

Skrevet

...er ikke faren til barnet nei, var akkurat min tanke det...

Anonymous poster hash: 0a104...e1b
Skrevet

Tenker som UndrendeUllteppe, kan det hende at han faktisk bare tenkte at den lå i veien? Gutten min (4år) ligger ofte knødd i rare stillinger oppå lekebiler, tog eller bamser, og jeg tenker at det umulig kan være behagelig, så jeg fjerner tingene fra sengen. Kan det ha skjedd noe lignende hos dere?

(Hvis ikke får du ta deg en skikkelig prat med samboeren din - at treåringen ligger med bamse i sengen er helt normalt.)

Skrevet

Hvorfor sier du sånt?

Skrevet

Bleie kan man ikke stresse, det er hormonelt om natta. Når den alltid er tørr om morgenen, da er de ferdige.

Smokk er jo en egen diskusjon, trengs jo ikke. Men heller ikke krise om den bare brukes om kvelden til innsovning!

Bamse - hva i huleste skulle være galt med det?!  :huh:  :angry:  :o  :rolleyes:  :blink:

Anonymous poster hash: b5711...8ae
Skrevet

Hvorfor sier du sånt?

-jeg tenker at hadde han vært far til barnet, hadde han hatt en tettere tilknytning til ungen, og ville hatt større behov og forståelse for barnets behov, og da ville han dyttet bamsen tettere inn til lillegull istedet for å rydde den bort :) 

Skrevet (endret)

Hvorfor sier du sånt?

-jeg tenker at hadde han vært far til barnet, hadde han hatt en tettere tilknytning til ungen, og ville hatt større behov og forståelse for barnets behov, og da ville han dyttet bamsen tettere inn til lillegull istedet for å rydde den bort :)

Kunne du ikke vært like hyggelig i det opprinnelige innlegget? Skjønner ikke helt behovet for å lage kvalm.

Synes for øvrig at tankegangen din er litt snodig, det er mer normalt å gi unger (hvilke unger som helst) bamser, enn å ta dem vekk fra ungene bare for å være kjip.

Endret av Bananahammock
Skrevet

Smokk sluttet vi når gutten var 3 år og 9 mndr, uten dramatikk.

Bleie bruker han enda om natten, de gangene vi har prøvd uten har han tisset seg ut uten å våkne. Bleien er vedig full om morgenen, hender tom at den lekker. Han er 4,5. Aner ikke når han kommer over den men begynner å se frem til det.

Kosen/bamsen kan han godt ta med seg på hybel for min del. Akkurat det skal han få styre helt selv.

Anonymous poster hash: 10154...f96

Skrevet

Altså. han liker ikke at treåringer har smokk og bamse, heller ikke bleier.

Smokken er ikke i munn på natten, kun når barnet skal sovne.

Bamsen og smokken "hører sammen" egentlig.

Ba han om å lukke vindu på rommet hennes, og når jeg gikk inn for å se til henne før jeg skulle legge meg så jeg bamsen hennes på kommoden, dvs at han har lagt den der, tatt bamsen fra senga.

Smokken så han nok ikke, den var nederst i senga.

Er det så galt med kosebamse til en treåring, og smokk, og bleier?

Bør jeg ta det opp med han. Eller ville han bare vise meg/jentungen at han ikke syns det er greit med kos ....

Han er ikke faren hennes.

Anonymous poster hash: 3d5db...7dd

Bamsen må hun selvfølgelig få ha. Det andre bør hun absolutt kvitte seg med. Hun er tre år, ikke en baby.

Anonymous poster hash: 9b9cb...071

Skrevet

Bedre du spør han da, enn å spekulere her. Uansett er det du som har siste ordet tenker jeg. 

Anonymous poster hash: 13d37...656
Skrevet

Jøje meg, var dette noe å skrive om? Bamsen lå på kommoden, og hva gjorde barnet? Hylte hun? Skrek hun etter bamsen uten å få den eller sov hun fint natten gjennom?

Anonymous poster hash: 2af51...587

Skrevet

Min på snart 8 har fortsatt bamse i sengen. Faktisk mange! Og min mann, som forøvrig ikke er pappaen, er en av dem som kjøper flere bamser til ham ;) 

Har vært borti gamle mennesker på gamlehjem som fortsatt har bamse i sengen.

Anonymous poster hash: c1b8c...162
Skrevet

Smokk bør du absolutt bli kvitt da det ikke er bra for tannstillingen.

Bleie om natta er helt greit frem til de klarer våkne av at de tisser. Om dagen er det på tide å slutte.

Bamse er en trygghetsfaktor og er noe barnet bør få lov til å ha så lenge det vil!

Anonymous poster hash: 0c1b9...2d5
Skrevet

Kjenner dessverre menn som ikke "tåler" at barn er barn, og som digger hver gang de gjør noe som passer best for eldre barn. Min eksmann var sånn. Ville gjerne at småguttene skulle se actionfilmer med alt for høy aldersgrense. Selv om seksåringen var engstelig av seg og ikke engang kunne høre en skummel bok på sengekanten, skulle han proppes med StarWars-filmer, Pirates of the Carribbean og alt sånt.

Anonymous poster hash: da6ea...695
Skrevet

Min på 15 har fremdeles bamsen;)

Skrevet

Min på 5,5 år har fortsatt med seg sin bamse, hun sovner omtrent ikke hvis ikke den bestemte bamsen er med. og den skal hun få ha så lenge hun vil=) smokk sluttet vi med da hun var 2 år. 

Og det med bleier, er noe som ikke kan presses frem, er de ikke klar for å slutte om natten så er de ikke det. Min har enda ikke sluttet,men hun klarer ikke styre det selv. 

Anonymous poster hash: c8623...391
Skrevet

Jeg har min i senga fortsatt. Den er så koselig og verdens beste!

Anonymous poster hash: a1c54...7ad

Skrevet

Om ungen din bruker smokk, bleie og bamse er det opp til deg ! Samboeren din har ingenting med å fjerne bamsen fra ungen på den måten . Hadde blitt sint om det hadde skjedd her! Han er ikke faren engang .

Hvorfor ikke bare gi han beskjed om at det ikke er opp til han og bestemme ?

Skrevet

Smokk og bleie bør de på ett eller annet tidspunkt slutte med, men når og hvordan er veldig individuelt. Min gutt på 3,5 har fortsatt smokk når han skal sovne, og jeg kommer ikke til å ta den fra han på en liten stund enda. 

Bamsen ser jeg ikke helt hvorfor de MÅ slutte med. De fleste barn vil etterhvert bli mindre knyttet til bamse eller koseklut, men la dem for all del ha denne lille kosen så lenge de trenger den. 

For øvrig er det ikke opp til din samboer å bestemme dette, det er det du som avgjør. Hadde han vært far til barnet så hadde det vært DERE og ikke han alene uansett, så her må du bare gi beskjed :) 

Anonymous poster hash: 5f3f3...049
Gjest sussie77
Skrevet

Er vel ikke noe galt med at en 3 åring har bamse i senga. Den kan man jo ha til man blir ganske stor . :) Min sønn på 3.5 sover fremdeles med en kose sau. Også en dinosaurus, og en løve.  :) Og det skal han få fortsette med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...