Mia_73 Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Nei. 100 er gjennomsnittet, så 109 er litt over faktisk.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 90-110 regnes som gjennomsnitt. Anonymous poster hash: 711cc...50c
Virginia. Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 (endret) Et intervall kan aldri være et gjennomsnitt. 100 er alltid gjennomsnittet. 80- 85% av befolkningen befinner seg mellom 90 og 110. Endret 22. august 2013 av Ibsenfrue
Gjest Vicky Pollard Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Ja, det er lavt i dib- sammenheng. I andre tråder om iq insisterer de fleste på å ligge i mellom 125- 131.. Dumrianner både du og jeg, du er litt dummere enn meg, men ikke mye
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Det er helt greit Vicky, du er ikke så dum, så det er greit å være "nesten" på ditt nivå :-D Anonymous poster hash: 362f2...0a6
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Har du ikke større IQ som ikke vet bedre?? Himmel og hav altså! Alt for mange hønser her inne, visste jeg skulle meldt meg ut for lenge siden! Min IQ er på minst 140, skjønner godt jeg aldri har passet inn her! Anonymous poster hash: 90db3...22b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 90-110 regnes som gjennomsnitt. Anonymous poster hash: 711cc...50c Hihihi og litt knegg... Anonymous poster hash: 67850...9e6
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 Normalt, jeg har 131 og føler meg også normal som folk flest. Aldri følt at jeg har vært mye smartere enn andre. Det er bare en test og mye spiller nok inn på resultatet tror jeg. Anonymous poster hash: edfa7...91d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Jeg har tatt litt forskjellige tester, og endte som regel mellom 120 og 130. Jeg er ikke noe unormalt smart, men har alltid vært veldig skoleflink og lærer fort. Men jeg er også veldig lite smart på mange områder hehe, vi har vel alle ting vi er flinke til og mindre flinke til:) 100 er gjennomsnittet, så da er jo 109 ikke så værst:) Anonymous poster hash: 933b5...b8e
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #11 Skrevet 22. august 2013 Nettester flest gir de fleste mellom 120 og 150 i IQ, dere må ta valide tester for å vite hva IQ- skåren deres er. De fleste med høy IQ har litt kjennskap til hva en IQ-test faktisk betyr, og hva den kan og ikke kan si noe om. Det er dog et interessant faktum at en IQ-test i stor grad predikerer gode arbeidsresultater i et bredt spekter av stillinger. Faktisk bedre enn intervju og personlighetstester samlet. Anonymous poster hash: 317d3...edb
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Høres ut som de fleste her har tatt tester på nettet og liknende. Jeg har også tatt flere av dem og scoret heeelt annerledes enn min egentlige IQ. Jeg har tatt en ordentlig IQ-test hos nevropsykolog. Varte i over tre timer og var ganske så omfattende og utrolig utmattende. Ikke i nærheten av disse man tar på nett. Og jeg var visst bare litt over snittet Jeg ville ikke brydd meg noe særlig. Anonymous poster hash: 9d926...44f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #13 Skrevet 23. august 2013 Høres ut som de fleste her har tatt tester på nettet og liknende. Jeg har også tatt flere av dem og scoret heeelt annerledes enn min egentlige IQ. Jeg har tatt en ordentlig IQ-test hos nevropsykolog. Varte i over tre timer og var ganske så omfattende og utrolig utmattende. Ikke i nærheten av disse man tar på nett. Og jeg var visst bare litt over snittet Jeg ville ikke brydd meg noe særlig. Anonymous poster hash: 9d926...44f En slik test hos nevropsykolog testet vel også mye annet enn IQ samtidig siden den varte så lenge? Både Mensas nettest, og Illustrert vitenskaps, burde gi et relativt riktig resultat. Resterende tester jeg har sett på nettet gir derimot ofte falskt høy skåre. Jeg har også tatt en test i regi av Mensa, og den varte 45 minutter om jeg husker rett. Anonymous poster hash: 317d3...edb
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #14 Skrevet 23. august 2013 Det er mulig, men resultatet jeg fikk var en IQ-score. Besto for det meste av logiske oppgaver og noe hukommelse. Anonymous poster hash: 9d926...44f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #15 Skrevet 23. august 2013 Høres ut som de fleste her har tatt tester på nettet og liknende. Jeg har også tatt flere av dem og scoret heeelt annerledes enn min egentlige IQ. Jeg har tatt en ordentlig IQ-test hos nevropsykolog. Varte i over tre timer og var ganske så omfattende og utrolig utmattende. Ikke i nærheten av disse man tar på nett. Og jeg var visst bare litt over snittet Jeg ville ikke brydd meg noe særlig. Anonymous poster hash: 9d926...44f Merkelig, jeg har scoret veldig likt på de to testene jeg tok hos psykolog (en som 8-åring og en i 20-årene), den jeg tok i fjor hos nevropsykolog, og de jeg har tatt på nettet. Fra 129 til 131. Godt over gjennomsnittet, i følge nevropsykologen og de vanlige psykologene. Men jeg er lite ambisiøs, og bruker ikke IQ'en min til noe konstruktivt. Mannen min ligger på sånn 110 (på nettet, aldri testet hos psykolog) men på mange ting er han smartere enn meg. Men jeg er bedre på å oppfatte ting fort, matematikk, logiske puzzles og slikt. Anonymous poster hash: 9edad...56e
skjotta Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 Det nasjonale gjennomsnittet er vel 100, men tror dib gjennomsnittet er nærmere 130... det er i hvertfall det de fleste her inne hevder å ha. Mensa sine nett tester er ikke akkurat habile... jeg er IKKE supersmart, (strøyk i matte på gymnaset 2 trinn) men jeg har høyt utviklet logisk sans og språkevner, liker sånne tenkespørsmål og scorer over 130 på mensa sin. Over 140 på mensa sin engelskspråklige faktisk. Tipper min faktiske iq ligger rundt 110...
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #17 Skrevet 23. august 2013 Nettester er ikke valide og gir de fleste alt for høye skårer. Det er nok en grunn til at alle på dib tror de ligger på 120-150. Det stemmer bare ikke. Utrolig få som har tatt godkjente, validerte tester når det er snakk om en IQ-skåre. Anonymous poster hash: 7ef1a...438
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #18 Skrevet 23. august 2013 Har du ikke større IQ som ikke vet bedre?? Himmel og hav altså! Alt for mange hønser her inne, visste jeg skulle meldt meg ut for lenge siden! Min IQ er på minst 140, skjønner godt jeg aldri har passet inn her! Anonymous poster hash: 90db3...22b Empati har ikke noe med IQ og gjøre, sikkert derfor du ikke har passet inn da.... Anonymous poster hash: de1e1...07c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #19 Skrevet 23. august 2013 Det nasjonale gjennomsnittet er vel 100, men tror dib gjennomsnittet er nærmere 130... det er i hvertfall det de fleste her inne hevder å ha. Mensa sine nett tester er ikke akkurat habile... jeg er IKKE supersmart, (strøyk i matte på gymnaset 2 trinn) men jeg har høyt utviklet logisk sans og språkevner, liker sånne tenkespørsmål og scorer over 130 på mensa sin. Over 140 på mensa sin engelskspråklige faktisk. Tipper min faktiske iq ligger rundt 110... Mensa sine tester er reliable og validert. Med mindre du har engelsk som morsmål, så skulle det ikke være mulig å skåre så ulikt på to av deres tester. Har du link til den engelske du har tatt? Anonymous poster hash: 317d3...edb
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #20 Skrevet 23. august 2013 Høres ut som de fleste her har tatt tester på nettet og liknende. Jeg har også tatt flere av dem og scoret heeelt annerledes enn min egentlige IQ. Jeg har tatt en ordentlig IQ-test hos nevropsykolog. Varte i over tre timer og var ganske så omfattende og utrolig utmattende. Ikke i nærheten av disse man tar på nett. Og jeg var visst bare litt over snittet Jeg ville ikke brydd meg noe særlig. Anonymous poster hash: 9d926...44f Merkelig, jeg har scoret veldig likt på de to testene jeg tok hos psykolog (en som 8-åring og en i 20-årene), den jeg tok i fjor hos nevropsykolog, og de jeg har tatt på nettet. Fra 129 til 131. Godt over gjennomsnittet, i følge nevropsykologen og de vanlige psykologene. Men jeg er lite ambisiøs, og bruker ikke IQ'en min til noe konstruktivt. Mannen min ligger på sånn 110 (på nettet, aldri testet hos psykolog) men på mange ting er han smartere enn meg. Men jeg er bedre på å oppfatte ting fort, matematikk, logiske puzzles og slikt. Anonymous poster hash: 9edad...56e Det er godt over gjennomsnittet. Har du fått en relativt lik skåre på nettester, så har du hatt veldig flaks, siden de færreste av disse gir et riktig bilde. Anonymous poster hash: 317d3...edb
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #21 Skrevet 23. august 2013 Kva har dei testane med ditt liv og gjøre. Jeg kommer meg topp fram i livet uten dei testene. Eller kommer barnevernet og tar barna dine for at du ikkje tester deg. Eller er det status og ha topp IQ. Må barre le og atter le. Anonymous poster hash: b0898...0c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå