Gå til innhold

Amming og kaloriinntak, hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at man ikke skal slanke seg mens man ammer pga giftstoffer som kan frigjøres, det er jo det samme som når man går gravid. Fullammer jenta mi på snart 3 måneder.

Har så klart noen kilo for mye etter svangerskapet og har så smått begynt å trene igjen (har trent regelmessig de siste årene, men måtte ha opphold pga bekkenplager i svangerskapet) og tenker litt over hva jeg spiser. Prøver å spise sunt, og ikke stappe i meg godis og sukker midt i uka.

Vil understreke at jeg ikke lever på noen diett, eller aktivt prøver å slanke meg, men jeg ønsker å holde kroppen i form og ønsker ikke å legge til flere kilo.

Men så hørte jeg noen som sa at man burde ligge på nesten 2000 kcal pr dag mens man ammer, syns det hørtes litt mye ut, så måtte sjekke litt på nettet og har der funnet frem til ca 1800 kcal.

Tenkte derfor jeg måtte ta et par dager å sjekke sånn ca hvor jeg havner hen med mitt vanlige kosthold.

Spiser en brødskive til frokost, drikker et glass melk og gjerne en kopp te eller kaffe, spiser noe ala det samme til lunsj, vanlig middag med en potet, kjøtt eller fisk og kokte grønnsaker eller salat, også tar jeg gjerne en omelett eller en suppe av buljong, grønnsaksblanding og litt kjøtt til kvelds. Innimellom så kan jeg ta en youghurt, et eple eller annen frukt/grønt om jeg blir litt småsulten.

Dette er slik jeg alltid har spist, men etter å sett litt på antallet kalorier i dette så kommer jeg på +/- 1300 kcal pr dag.

Så da blir jeg jo litt smånervøs da.. (Hadde vært mye bede om ingen sa dette om kaloriinntaket til meg, for hadde nok ikke tenkt over det uten) Er jo et stykke opp til 1800 kcal...

Noen som kan noe om dette, eller har synspunkter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...