Nullstress;) Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Jeg gikk 13 dager over tiden. Hadde et stressende svangerskap da min mor lå for døden... Lå i fødsel i 35 timer (fra SMERTENE kom til han var ute...) Er "så mange" som tror/mener at adhd kan komme av komplikasjoner under graviditet/fløsel, så måtte bare spørre dere her inne
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Gikk noen dager over termin, endte i hastesnitt for hjertelyden til barnet ble borte. Anonymous poster hash: 9db2b...679
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Lett fysisk svangerskap med liten mage. En tøff langvarig fødsel med vakkuum. En nydelig og rolig barseltid med en jente som sov 14 timer i strekk hver natt og har ALDRI vært våken på nettene:) Anonymous poster hash: a90b8...480
klg,2 boys now:) Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Lett svangerskap tross ganske stor mage.fødesel i 19 timer ente i hastesnitt men d pga han var nesten 5 kg og 40 cm rundt hodet og jeg er en liten dame.så som jordmora sa etterpå d er fysisk umulig for meg og gjennomført vaginal fødsel.men har er født 3 dager før termin.og har sterk arv i forhold til ADHD så tydelig hvor d stammer fra
Nullstress;) Skrevet 22. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2013 Ok.... Blandt dere som har svart, har det jo vært en noe "annerledes" fødsel da.... Hi
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Ok.... Blandt dere som har svart, har det jo vært en noe "annerledes" fødsel da.... Hi Har også tenkt som deg at kan ADHD komme av en vanskelig/dramatisk fødsel, men ADHD er og blir veldig arvelig da. Er ADHD på begge sider i min familie. Ikke de nærmeste, men søskenbarn, onkler og slikt. Anonymous poster hash: a90b8...480
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Ingen komplikasjoner i graviditeten. Stort og tydelig overtidig barn født 3 uker over termin. Hadde fått lite næring på slutten. Komplisert fødsel og forløsning (Nesten 3 timer med pressing) holdt på å ende ille. Asfyksi, og lå til observasjon et par døgn. I følge de som forløste han så skulle han vært tatt ut for lengst, og de innrømmet i etterkant at han burde vært tatt med snitt tidligere i fødselsforløpet. Anonymous poster hash: 31000...aa5
MissZanta Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 8 ukers prematur, svangerskapsforgiftning. Vaginal fødsel ADHD pga prematurfødsel, ingen i familie/slekt med ADHD
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Er da ikke så gale å ha adhd. Anonymous poster hash: ca3db...53c
Nullstress;) Skrevet 22. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 22. august 2013 Ja, dt er veldig arvelig, og i min familie er vi flere med adhd Men har tenkt så på dette etter at jeg leste det (husker ikke hvoe jeg fant det)... Så tenkte jeg bare måtte spørre.... Og det er jo en klar fellesnevner her....
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Det er noen tegn til det hos barnet her også, men barnet sliter ikke sosialt eller faglig. Jeg hadde også en tøff fødsel nesten tre uker på overtid, med komplikasjoner og noen minutter uten luft hos babyen. De sa til meg også at de beklaget og at de burde tatt KS tidligere på dagen da mye tydet på at det skulle ha blitt gjort. Anonymous poster hash: 7abe7...1e8
Nullstress;) Skrevet 22. august 2013 Forfatter #13 Skrevet 22. august 2013 Nei, det er absolutt ikke ille for alle... . det er store forskjeller på diagnosen. Noen kan leve med det uten de større utfordringene, mens andre har det betydelig vanskeligere og sliter enormt med båre det soseiale og psykiske.... Så for noen er det ikke ille i det hele tatt, for andre er det nok mer enn ille....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå