Gå til innhold

Hva i alle dager gjør vi hvis dette blir tilfellet da?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye mas fra meg nå. Men, er tilbake fra legen med jenta på 2 år. Hun har en bakterieinfeksjon i magen, og vi venter på svar på avføringsprøve.

Legen sa at hvis hun har salmonella så kan smitten sitte i avføringen i månedsvis. Og da kan hun jo ikke i bhg.

Så hva gjør vi som foreldre hvis barnet ikke kan være i bhg på flere måneder?

Kjenner jeg blir helt svett her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søker pleiepenger?

Anonymous poster hash: 000ea...cc5
Skrevet

skulle ikke være anonym#3, men. Håper som sagt dere slipper det der. Vi fikk støtte selv da vår gutt lå innlagt på sykehus i 3 mnd. Bare følg med på at det ikke blir noe kluss i papirene, om dette skulle være tilfelle. God bedring igjen!! :)

Skrevet

Jeg fikk pleiepenger når datteren min hadde salmonella.

Anonymous poster hash: 815e0...005

Skrevet

Mye mas fra meg nå. Men, er tilbake fra legen med jenta på 2 år. Hun har en bakterieinfeksjon i magen, og vi venter på svar på avføringsprøve.

Legen sa at hvis hun har salmonella så kan smitten sitte i avføringen i månedsvis. Og da kan hun jo ikke i bhg.

Så hva gjør vi som foreldre hvis barnet ikke kan være i bhg på flere måneder?

Kjenner jeg blir helt svett her...

Her hadde sønnen salmonella for en tid tilbake (og de fleste andre i barnehagen). De fikk komme tilbake et par dager etter at de hadde normal avføring.

Fikk en del info fra barnehagen i den forbindelse, kan se om jeg finner det igjen senere i dag.

Anonymous poster hash: a9985...2a2

Skrevet

Så pleiepenger kan være en løsning da?

Legen sa at hvis det var salmonella, så kan smitten sitte i lenge selv om hun er frisk. Og at avføringsprøvene måtte være fri for smitte før hun kan gå i bhg igjen.

Skrevet

Hvis lege skriver under på at dere må være hjemme pga alvorlig sykdom kan dere få pleiepenger. Men det kan ta tid, vi måtte vente over 5 mnd på penger, det er vanskelig.....

Anonymous poster hash: c1fe3...a22

Skrevet

Men, blir dette betegnet som alvorlig da? Hun blir jo snart frisk, men evt smitte gjør at hun ikke kan i bhg.

Jeg håper jo ikke det er salmonella, men greit å være forberedt på hva en evt må ordne.

Skrevet

Utdrag fra folkehelseinstituttets sine sider ang. salmonella:

Barnehager

Barn i førskolealder som er i institusjoner (inkl. barnehager) kan normalt vende tilbake til institusjonen 48 timer etter symptomfrihet, kontrollprøve er ikke påkrevd. Ved påvist multiresistente salmonellastammer bør det gjøres en individuell vurdering om når barnet evt. kan gå tilbake til barnehagen og om det foreligger behov for eventuelle kontrollprøver.

Dette er også beskjeden vi fikk fra barnehagen når de hadde utbrudd der. De hadde kontakt med helsevernetaten (eller hva de nå heter).

Legen på sykehuset sa først at de måtte ha negative avføringsprøver før de gikk i barnehagen igjen, men gikk tilbake på dette.

God bedring til datteren din.

Anonymous poster hash: a9985...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...