Gå til innhold

Trenger hjelp til å forstå, er ny i dette. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest opp og ned om IKM,TR,PDO osv....... Og jeg skjønner ingenting :P Vi prøver nå på vår første. Og hadde første dag i siste mens den 6august. Kan noen fortelle meg hvordan man regner når man har eggløsning, når man skal begynne å kjenne etter symptomer og slikt? Er helt blank!! :P

Eneste jeg vet er at vi ønsker en baby :) Men det virker som det er mye jeg skal være på utkikk etter, å passe på.. Håper dere skjønner hva jeg mener? :) hehe..

Anonymous poster hash: 5cfa2...95c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De forkortelsene er ganske teite, men ikm = ikke kommende menstruasjon, og skal visst bety datoen man forventer mensen. TR er en barnslig forkortelse for tante Rød, som igjen = mensen. DPO = days past ovulation, eller dager etter eggløsning om du vil.

Det er ellers helt ok om voksne damer omtaler mensen som mensen.

For å vite når du mest sannsynlig har eggløsning, må du vite lengden på menstruasjonssyklusen din. De fleste har eggløsning 14-16 dager før første dag i neste menstruasjon (unntak forekommer i massevis, men dette er klart det mest normale).

Anonymous poster hash: 0afb1...7a6
Skrevet

Har du snart tlf? iPad? Last ned womanlog, legg inn siste mens, så kommer det opp blomster i kalenderen på de dagene du er fruktbar :-)

Skrevet

Ahaa! Takk for oppklaring rundt de forkortelsene. Dere vil ikke vite hva jeg egentlig trodde først! :P Trodde det skulle være uproblematisk å prøve å bli gravid, at det kun var forsøkene og tiden det stod på. Men så havnet jeg her og føler at det nettopp ble masse annet å "se etter". :P

Womanlog hørtes smart ut! Forenklet det hele en liten smule. Den skal jeg laste ned, takk! :D

Skrevet

Og så er det anbefalt at du begynner på folattilskudd allerede i det dere prøver på graviditet, siden dette forebygger risiko for bl.a leppe/ganespalte hos fostre. Det får du kjøpt på apoteket.

Anonymous poster hash: 0afb1...7a6
Skrevet

Folat har jeg faktisk tatt i ca en mnd allerede :) Dere må jo tro jeg er helt på bæret som ikke kan eller vet noe. Men det er vel en første gang for alt? :)

Om dere har flere tips til meg, er det bare å skrike ut :D

Skrevet

Når det gjelder mensen og eggløsning, så er det noen (som meg) som har flaks og klarer å tyde kroppens signaler veldig godt :) Jeg VET hvilken dag jeg har eggløsning, siden jeg får EL-slim ca 24 timer før :) Jeg har eggløsning 17 dager etter mens, og får mensen 14 dager etter eggløsing. MEN; dagene mellom mens og eggløsning er forskjellig for alle. Prøv å lytt til kroppen din, eller test etter eggløsning midt i mnd, så lærer du deg å tolke kroppens signaler :) 

Anonymous poster hash: 8be7a...7e2
Skrevet

Når det gjelder mensen og eggløsning, så er det noen (som meg) som har flaks og klarer å tyde kroppens signaler veldig godt :) Jeg VET hvilken dag jeg har eggløsning, siden jeg får EL-slim ca 24 timer før :) Jeg har eggløsning 17 dager etter mens, og får mensen 14 dager etter eggløsing. MEN; dagene mellom mens og eggløsning er forskjellig for alle. Prøv å lytt til kroppen din, eller test etter eggløsning midt i mnd, så lærer du deg å tolke kroppens signaler :)

Anonymous poster hash: 8be7a...7e2

Tror kanskje jeg skal benytte meg av disse eggløsningstestene. Kanskje det kan hjelpe meg og "komme litt inn i dette". Takk for tips! :D

Skrevet

Når vi skulle begynne og prøve på bebis, så meldte jeg meg også inn her og på snart gravid forumet.

Fikk en følelse av at det var ekstremt mye og "passe på" og veldig mye som skulle klaffe.

Fikk nesten helt angst, og en følelse av at dette kom jo aldri til å gå, det kom sikkert til å ta super lang tid osv..

Jeg endte opp med å logge ut igjen, spesielt fra bli gravid forumet, og etter bare 2 mnd var jeg gravid (selvfølgelig er det forskjellig for alle), jeg brukte womanlog appen og en annen app og la inn mensen og fokuserte på de ekstra fruktbare periodene, og det var alt som skulle til :)

Skrevet

Jeg er veldig glad for at jeg ikke fant dette forumet før etter at jeg hadde testet positivt. Trenger ikke kunne disse forkortelsene foe å bli gravid altså.

Vi "prøvde" ikke så vitenskapelig, men god gammeldags puling 3 ganger om dagen i et halvt års tid funka det også :-)

Anonymous poster hash: 05b1f...c70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...