Gå til innhold

Da har jeg nettopp kjøpt 9 julegaver:-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fantastisk hehe :P Digger å være tidlig ute :D

Regner med flere er godt i gang her inne? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte faktisk å starte snart jeg også. Har endel å kjøpe til, så greit å starte tidlig :)

Skrevet

Tommel opp :) kun kjøpt 3 foreløpig.

Skrevet

Flinka :D Skal begynne med pakkekalender straks i allefall her :)

Skrevet

Vet mange koser seg med sånne ting i november og desember men vi har så vanvittig mange bursdager helt fra august til januar at jeg syns det er greit å spre utgiftene litt :)

Skrevet

så flink du er! Men en ting jeg alltid har lurt på; hva gjør man hvis de ikke liker gaven? Det er jo så lenge siden gavene er kjøpt at jeg regner med ta det ikke går an å bytte dem? hvis jeg hadde kommet over det hinderet, hadde jeg sikkert også begynt å handle så tidlig! Deilig å ha en rolig og avslappende desember istedenfor å stresse rundt.. :)

Anonymous poster hash: 95ccf...ade
Skrevet

så flink du er! Men en ting jeg alltid har lurt på; hva gjør man hvis de ikke liker gaven? Det er jo så lenge siden gavene er kjøpt at jeg regner med ta det ikke går an å bytte dem? hvis jeg hadde kommet over det hinderet, hadde jeg sikkert også begynt å handle så tidlig! Deilig å ha en rolig og avslappende desember istedenfor å stresse rundt.. :)

Anonymous poster hash: 95ccf...ade

Jeg kjøper ting jeg er 100% sikker på at de blir glad for. Handler mye på ebay og da kan man jo ikke bytte, men jeg legger sjelen i hver gave og har pr dags dato ikke opplevd at noen ikke har blitt kjempeglad :)

Skrevet

Noen ebay tips på billig gaver til kalendergaver eller er det vanskelig får kjøpt inn ting til ca 15-25kr?

Skrevet

Noen ebay tips på billig gaver til kalendergaver eller er det vanskelig får kjøpt inn ting til ca 15-25kr?

Mobildeksel koster ca 10 kr med gratis frakt. Klistremerker er ofte billig. Nøkkelknippe med gøye figurer. Sett med fargepenner. Mye gøy nikknakk

Anonymous poster hash: e6da0...8d5

Skrevet

Tusen takk :) guri må på ebay ikveld etter ungene er lagt merker jeg hehe. Og mannen er på jobbtur så kan ha ebay date ikveld. Huff kan jo bli dyrt hehe

Skrevet

Har ikke kjøpt, men vet hva jeg skal kjøpe til 8 av 9 nevøer/nieser og til våre søsken. Så neste lønn setter jeg inn penger på sparekonto som jeg skal bruke npr jeg kjøper dette. Slik at jeg sprer utlegg på flere måneder...Mangler vel bare til oss selv og til barnas besteforeldre. Godt og "være i gang" iallefall. Vi har også "Plenty" med bursdager i familien, og barna skal på bursdager til klassevenner, i perioden nov/desember,-så det er mer enn nok gavekjøp i perioden før jul uansett. Julegaver prøver jeg og gjøre feridg i "porsjoner";- og joda, jeg prøver og ha "lager" av gaver i passende prisklasse til barnas venner også..Men går tomt veldig fort...:(

Jeg skal kjøpe gavekort på to kinobilletter til nevøer/nieser som er gamle nok til og dra alene/med venner. Så får de velge om de vil dra på to filmer eller invitere "Kjæreste" eller venn en gang :) Derfor jeg mangler den siste nevøen.Han er litt liten til det enda :) TIl våre søsken kjøper jeg årets bok fra Redd Barna. Slik støtter jeg Redd Barna, og vi slipper "bytte vinflaske". Og noen av bøkene har vært skikkelig morsomme :) Har dere tips til besteforeldregaver? Og hva kan vi kjøpe til hverandre? Hva gjør dere der?

Anonymous poster hash: 12360...74b
Skrevet

Kjøpt 8 gaver, såå deilig :) Kan bruke desember BARE til kos med familien, og ikke stresse rundt i butikker :)

Anonymous poster hash: eb1c6...534
Skrevet

kjøpt 3 gaver hittil. ullundertøy fra janus til tantebarna =)

Skrevet

Jeg har kjøpt 2. Svigermoren min samler på en type glass, og når jeg fant dem på tilbud kjøpte jeg dem like godt da. Hun blir nok like glad om glassene blir kjøpt nå eller om de ble kjøpt i desember :P Den andre gaven er en genser, og om jeg skal rekke strikke den før jul må jeg nesten begynne nå :P Resten av familien må jeg nok vente litt med, men er alltid ferdig i november. Hater kjøpesentre i julestresset, og det virker iallefall slik at prisene stiger rett før jul :P

Anonymous poster hash: ff8fe...0d6
Skrevet

Så flinke dere andre er også! Det å planlegge gavene er utrolig smart! :)

Og ebay er virkelig genialt. Kjøpte feks øredobber i sølv med ametyst for 34,- :P

Det viktigste med ebay er å sjekke feedbacken om folk er fornøyde OG om de sender til Norge :)

Skrevet

Godt å finne likesinnede ;-) øh, bortsett fra at jeg begynte i januar da hehe. Jeg ELSKER å kjøpe gaver som andre blir glad for, så jeg bruker lang tid, og så er det selvsagt greit å dele utgiftene jevnt utover året. I sommer fikk jeg herlige Lexington håndkler til 70% avslag, så jeg har kjøpt det til flere i familien. Ellers er min datters første julekalender (hun blir 2 år i desember) straks ferdig, mangler bare en ting. Jeg finner stadig vekk ting på salg, så jeg kan gi enda finere ting enn hvis jeg hadde kjøpt i desember. Jeg holder meg til samme budsjett hvert år, og sjelden jeg går over det, men folk blir kjempeglade for ting de får av meg og kommer gjerne til meg for gavetips ;-) Når desember kommer kooooser jeg meg med å pakke inn gavene så pent jeg kan, og har juleverksted, julbakinh osv. Jeg unngår å handle i desember, bortsett fra helt nødvendige ting :-)

Skrevet

Godt å finne likesinnede ;-) øh, bortsett fra at jeg begynte i januar da hehe. Jeg ELSKER å kjøpe gaver som andre blir glad for, så jeg bruker lang tid, og så er det selvsagt greit å dele utgiftene jevnt utover året. I sommer fikk jeg herlige Lexington håndkler til 70% avslag, så jeg har kjøpt det til flere i familien. Ellers er min datters første julekalender (hun blir 2 år i desember) straks ferdig, mangler bare en ting. Jeg finner stadig vekk ting på salg, så jeg kan gi enda finere ting enn hvis jeg hadde kjøpt i desember. Jeg holder meg til samme budsjett hvert år, og sjelden jeg går over det, men folk blir kjempeglade for ting de får av meg og kommer gjerne til meg for gavetips ;-) Når desember kommer kooooser jeg meg med å pakke inn gavene så pent jeg kan, og har juleverksted, julbakinh osv. Jeg unngår å handle i desember, bortsett fra helt nødvendige ting :-)

Så flink du er :) Jeg er enig med deg at desember skal være kosemåned. Har også en datter som har bursdag 8. så her pyntes det ikke til jul før etter det, syns hun skal få ha bursdagen sin i fred :)

Skrevet

Til barna er det lett å handle gaver selvom det er tidlig. Kjøpt en stor pakke Lego til hver som var på tilbud forrige uke, og det er garantert at de fortsatt har lyst på :)

Kjøpte bursdagsgave til minsten som blir 5 i november på Coop denne uka. Nintendo 3DS :)

Vet han ønsker seg det veldig og han elsker ta bilder, er jo kamera på den også. :)

Skikkelig stolt av meg selv for å ha begynt med noe. Pleier vanligvis handle etter 20 desember ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg synes det er så ofte de ikke sender til Norge på Ebay, noen som vet hvorfor? Går det an å få opp resultater med bare de som sender hit?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Er 200 kronersgrensen ekslusiv frakt?

Skrevet

Er 200 kronersgrensen ekslusiv frakt?

Hvis det ikke sendes til Norge kan du sende melding til selgeren og spørre om de kan gjøre et unntak, jeg har fått ja av de fleste selgerne, men ofte velger de å ikke ha internasjonale sendinger fordi de synes frakten blir for dyr i forhold til produktet, så er du villig til å betale det kan de nok sende.

200kr grensen er utenom frakten, men hvis du går over 200kr må du skatte av frakten også ;-) tåpelige regler.

Hvis du sorterer søkene dine til f.eks price+shipping lowest first får du opp de som sender til Norge først på resultatene. Bare spør hvis du ikke forstår, jeg er ikke alltid den beste til å forklare :-P

Skrevet

Jeg synes det er så ofte de ikke sender til Norge på Ebay, noen som vet hvorfor? Går det an å få opp resultater med bare de som sender hit?

Hvis du går på advanced kan du velge only show items shipping to, og så velger du Norway. Gjør det etter søket ditt :)

Skrevet

Er ferdig med 3 stk og begynt på den 4. Strikker Sitteunderlag som skal toves og syr på navn etterpå. Skal strikke i allefall 4 til. Har også ei liste over hva jeg skal kjøpe, både til jul og bursdager gjennom året. Veldig greit.

Anonymous poster hash: f4b01...5b3

Skrevet

Er ferdig med 3 stk og begynt på den 4. Strikker Sitteunderlag som skal toves og syr på navn etterpå. Skal strikke i allefall 4 til. Har også ei liste over hva jeg skal kjøpe, både til jul og bursdager gjennom året. Veldig greit.

Anonymous poster hash: f4b01...5b3

Så flink du er, det var jo genialt! Jeg kan steike sjal hehe, og de blir aldri ferdig :P

Det er bare til å komme med masse gode tips i denne tråden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...