pautine Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Hei Skal på jobbreise til Asia, type 15 timer hver vei med fly, det ser ut til at det blir i min uke 21 ca. jeg har ikke fortalt arbeidsgiver at jeg er gravid enda...og vil helst ikke enda da jeg er i uke 9 og ikke er typen som vil ha sympati fra "gud og hvermann" dersom det skulle ikke bli noe av.. Finner ikke noen advarsler mot å fly i midten av svangerskapet, men alt jeg finner er om 4-5 timer flytur..noen som vet? Ser at endel flyselskaper har en grense for når du får fly, betyr det at jeg egentlig må opplyse om graviditeten ved bestilling av billet og ha med legeattest på hvor langt jeg er?
RosaHelikopter Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Jeg fikk beskjed fra jordmor at det ikke var noe problem å fly. De fleste flyselskaper har en grense på når du får fly, men dette gjelder de siste ukene før termin, så uke 21 er ikke noe problem. Jeg var selv ute på lengre flytur på den tiden :-) Det eneste du må passe på når du skal fly så langt er å bruke støttestrømper, og gå rundt i flyet jevnlig for å holde blodsirkulasjonen på plass. http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article767403.ece
Ladybird2014 Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Drikk rikelig, ha på klær som ikke strammer, vift med tærne og nyt turen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå