Gå til innhold

Barnehagen drar nesten aldri på tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en liten privat barnahage med barn i alderen 3-6 år. De skylder på bemanningsproblemer, at de minste ikke kan bli med de største, været osv. Det står aldri på ukeplanen hvor de har tenkt seg og hvis jeg spør dagen før så sier de stort sett at de ikke vet enda om det blir noe av eller hvor de evt skal..

De har en kjemeflott gamme som ungene har vært i 3 ganger siden januar! Sånn gjennomsnittlig er de vel på tur 2 ganger pr mnd. Helst i nærmiljøet, dvs lite skogsturer og sånn..mest asfaltjungelen en tur og spise matpakka i barnahagen etterpå.

Jeg synes det er for dårlig og slapt! Er de like dårlig i andre barnehager?

Anonymous poster hash: 45f3d...293
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er mange barnehager som er veldig dårlige på dette! Det beste du kan gjøre er å ta det opp med pedagogisk leder. Se gjennom barnehagens ramme- og aktivitetsplan. Der står det gjerne noe flott som at "vi skal på tur med barna hver uke". Ta med denne planen når du prater med ped leder og spør hvorfor de ikke følger denne. Skjer det ikke bedring så går du til daglig leder. Hjelper ikke det så tar du det opp med SU.

Anonymous poster hash: 64086...3c0
Gjest Julia1984
Skrevet

2-3 ganger i uka er de utenfor barnehagens område, enten på tur til lavvo plassen, båttur ut til den faste øya si, båttur for å fiske eller annen skogstur.

Ekstremt bra bhg

Skrevet

Tror det er mange barnehager som er veldig dårlige på dette! Det beste du kan gjøre er å ta det opp med pedagogisk leder. Se gjennom barnehagens ramme- og aktivitetsplan. Der står det gjerne noe flott som at "vi skal på tur med barna hver uke". Ta med denne planen når du prater med ped leder og spør hvorfor de ikke følger denne. Skjer det ikke bedring så går du til daglig leder. Hjelper ikke det så tar du det opp med SU.

Anonymous poster hash: 64086...3c0

Hvem er SU?? Mulig jeg er litt treig;)

Det står i rammeplanen at de skal vektlegge fysisk aktivitet ute i naturen i alle årstider, men i vinter var det lengste de kom seg noen turer i gymsalen rett over veien og en akedag. Synes det er kjempetrist for jenta mi som måtte bytte barnahage pga flytting..i den gamle barnehagen var de på tur minst to ganger i uka hele året. Føler tilbudet er mye dårligere og at jeg har "frarøvet" barnet mitt noe ved å flytte..

Vurdere å flytte tilbake, men tviler på at samoeren min blir med på det..

Skrevet

De fleste bhg har vel en tur dag i uken :)

Anonymous poster hash: 7e850...21e

Skrevet

I barnehager med bemanningsproblemer (og dårlig ledelse) er det nok sånn ja. 

Har selv jobbet i en privat barnehage der vi var 2 ansatte på 20 barn i nesten et halvt år. Vi hadde tilfeldige vikarer innom av og til. Men, for meg var ikke dette godt nok. Jeg må stole på vikarene skal jeg kunne ta med flokken på tur. Altså stole på at de følger med på barna. 4 av barna måtte nemlig ha ekstra tilsyn. Det sier seg selv at det ikke ble så mange langturer. Det hadde vært uforsvarlig med den ungeflokket vi hadde på det tidspunktet.

Kan godt hende at det i din barnehage er latskap, men det kan like gjerne være en vrien styrer...Og at de ansatte er like frustrerte som dere foreldre.

Anbefaler å ta det med styrer. Og jo mer dere klager jo større press for h*n på seg til å få inn flere folk...

Anonymous poster hash: ab800...0ea
Skrevet

Har selv jobbet i en privat barnehage der vi var 2 ansatte på 20 barn i nesten et halvt år. Vi hadde tilfeldige vikarer innom av og til. Men, for meg var ikke dette godt nok. Jeg må stole på vikarene skal jeg kunne ta med flokken på tur. Altså stole på at de følger med på barna. 4 av barna måtte nemlig ha ekstra tilsyn. Det sier seg selv at det ikke ble så mange langturer. Det hadde vært uforsvarlig med den ungeflokket vi hadde på det tidspunktet.

Kan godt hende at det i din barnehage er latskap, men det kan like gjerne være en vrien styrer...Og at de ansatte er like frustrerte som dere foreldre.

Anbefaler å ta det med styrer. Og jo mer dere klager jo større press for h*n på seg til å få inn flere folk...

Alle ansatte bortsett fra en har jobbet der i mange år, det er en nyansatt og hun er den eneste som kommer å forteller hva barna har holdt på med i dag når vi henter og som uttrykker sympati over at det blir så lite turer og andre ting som man skal kunne forvente.

Så alle som jobber der er kjent med barna.

Det virker som de er der kun til oppbevaring, når de er ute står de voksne med hendene på ryggen og passer på så ingen skader seg, men eller gjør de fint lite..

Har snakket med syrer, tviler på at det hjelper siden hun bare konkluderte med for lite folk. De kan ikke si dagen før hvor turen skal gå eller om det kommer til å bli noe fordi de må vente til samme dag å se hvor mange barn som kommer, hvilke ansatte som kommer og hvordan været er.

Er det noen høyere opp å klage til?

Skrevet

Alle ansatte bortsett fra en har jobbet der i mange år, det er en nyansatt og hun er den eneste som kommer å forteller hva barna har holdt på med i dag når vi henter og som uttrykker sympati over at det blir så lite turer og andre ting som man skal kunne forvente.

Det virker som de er der kun til oppbevaring, når de er ute står de voksne med hendene på ryggen og passer på så ingen skader seg, men eller gjør de fint lite..

Har snakket med syrer, tviler på at det hjelper siden hun bare konkluderte med for lite folk. De kan ikke si dagen før hvor turen skal gå eller om det kommer til å bli noe fordi de må vente til samme dag å se hvor mange barn som kommer, hvilke ansatte som kommer og hvordan været er.

Du kan jo også bare bytte barnehage.

Anonymous poster hash: 4c6a8...804

Gjest Julia1984
Skrevet

Kjenner jeg er glad for den bhg vi har, både i forhold til personale og innhold

Skrevet

Du kan jo også bare bytte barnehage.

Anonymous poster hash: 4c6a8...804

Tro meg, jeg har prøvd men de to andre er stappfull med laaang venteliste. Får helt vondt inni meg av dette her, vil tilbake til den gamle med da må vi flytte igjen...

Skrevet

Hvis du har snakket med styrer uten å bli hørt kan du ta det med eier av barnehagen. Jeg ville i alle fall tatt det opp på foreldremøte. Stor mulighet for at flere tenker det samme som deg, og da blir det mer tyngde bak ønsket deres.

Min erfaring er at de fleste barnehager har en turdag i uka.

Anonymous poster hash: ed597...e37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...