Gå til innhold

Hvordanble du gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde du noe spesielt foruten om det opplagde, å ha sex?

Har vært gravid 3 ganger. Første gangen prøvde vi i 2 mnd, så ble jeg gravid. Andre gangen ble jeg gravid på første forsøk. Tredje gangen prøvde vi i 3-4 mnd før jeg ble gravid. Jeg spiste sunt alle gangene.

Hvordan var det med deg? 

Vil så gjerne bli gravid igjen, og vi har startet prøvingen :P

Flere som vil ha nr.4? 

Anonymous poster hash: 2a5c3...8c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstemann var ikke planlagt, da gikk det (heldigvis!) hull på kondomet :P 14 dager før vi giftet oss :)

Med nr 2 ble vi gravide i fjerde prøveperiode. Brukte EL-tester.

Anonymous poster hash: f309f...2d4
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Vel, vi hadde sex. Utover det gjorde vi overhodet ingen ting spesielt. 

Skrevet

Første gong ICSI, andre gong på gamlemåten (overraskande nok).

Skrevet

Med pilla på første, holdt på i 15 mnd nå, men endelig gravid nå.

Anonymous poster hash: ee6b2...08e

Skrevet

Førsten med p-pillen, andremann planlag vi, jeg hadde tatt p-sprøyte to ganger når jeg skulle ta tredje sprøyten så bestemte vi oss for å prøve. så da tok jeg ikke den, men en mnd etter så var jeg gravid :P

tredje gang tok jeg ut p-staven pga for mye bivirkninger og begynte med p-pille, samme mnd ble jeg gravid men mistet :( sistemann ble jeg gravid en mnd etter SA på p-pillen :P 

så blir ikke mer p-pille på meg... vi har planlagt en til.. men ikke om en 2-3 år

Anonymous poster hash: e7624...cef
Skrevet

For meg funker det tydeligvis å gjøre alt man kan for ikke å bli gravid. Jeg har operert bort en eggstokk, og den jeg har igjen skal i følge legene ikke fungere, men jammen har jeg ikke klart å bli gravid fire ganger likevel, tre av de på prevensjon. (Minipille, p-pille og spiral). Jeg har ikke hatt mensen siden før jeg operert bort den ene eggstokken, så hver gang jeg har eggløsning blir jeg visst gravid. Jeg skjønner ikke at det er mulig, og det gjør ikke legene heller. Sist gang endte det dessverre med at jeg tok en abort, for jeg makter ikke fire barn på under fem år. Nå vurderer jeg sterilisering, for jeg er rett og slett redd for å ha sex. Jeg har jo som sagt aldri mensen, så jeg har ingenting å gå etter (tegn å lete etter) om jeg skulle blitt gravid da jeg har vært symptomfri frem til mellom uke 8-12.

Unnskyld at jeg deler dette i denne tråden, men jeg måtte få ut litt frustrasjon. Livet er urettferdig, og jeg tenker mye på de som prøver i evigheter og synes umåtelig synd på de når jeg, som er erklært steril og i tillegg bruker prevensjon likevel blir gravid den ene gangen i året jeg har eggløsning...

Anonymous poster hash: 2b4c8...dde

Skrevet

Førstemann var ikke planlagt.

Med nr to slutta jeg med prevansjon, hadde sex litt dann og vann (samboer på nordsjøen :P)

Så jeg begynte å skrive ned tegn på eggløsning, og notere datoer for el og menstrasjon (uregelmessig menstrasjon) etter noen mnd med slik granskning satt spiren :-)

Anonymous poster hash: be837...b7f
Skrevet

Tidlig i 20 årene ble jeg gravid på p-piller. Tok abort den gangen.

Med første ble jeg gravid på angrepilla.

Nå ble jeg gravid på første inseminasjonsforsøk.

Vet jeg er utrolig heldig!

Anonymous poster hash: c528f...2c1

Skrevet

Jeg har mistet to stykker i spontanabort, og førstemann var ikke planlagt, men velkomment. Fikk et barn, og mistet nr 3, som var planlagt, så fikk vi nr.4 og nr.5 :)

Rart å tenke på at jeg har blitt gravid 5 ganger......

Gleder meg til å gå gravid igjen ;)

Artig å høre hvordan det er med dere andre også :)

HI

Anonymous poster hash: 2a5c3...8c6
Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

<3 Claire Blue Fertilitets Monitor <3

Skrevet

Vi prøvde i 1,5 år før spiren satt. Hadde veldig uregelmessig syklus og ante ikke når/om jeg hadde eggløsning. Begynte å teste etter eggløsning omtrent hver dag for å se om det var noe action, og første syklusen jeg fikk påvist eggløsning satt jammen spiren også :) h*n er nå 5 mnd. Lurer veldig på hvordan det vil bli neste gang vi prøver..

Anonymous poster hash: ae4ae...66f

Skrevet

Sex fire ganger daglig :) Tok oss 5 mnd.

Anonymous poster hash: 56759...486
Skrevet

når jeg var 18 ble jeg gravid på pilla. hadde vært sammen i 4 år, så bestemte oss for å beholde, men mistet. Nå er jeg gravid igjen, 4 år senere (samme mann), med termin i des. Kondomen sprakk, tok ikke angrepille, og ble gravid. Veldig glade for det nå :)

Anonymous poster hash: 21a77...c4f
Skrevet

jeg hadde ubeskyttet sex med en mann... er ikke det ganske logisk da..

Anonymous poster hash: f31b7...ea2

Gjest Sekretøsa
Skrevet

2 pillebarn og en som kom når vi ville.

Skrevet

For meg funker det tydeligvis å gjøre alt man kan for ikke å bli gravid. Jeg har operert bort en eggstokk, og den jeg har igjen skal i følge legene ikke fungere, men jammen har jeg ikke klart å bli gravid fire ganger likevel, tre av de på prevensjon. (Minipille, p-pille og spiral). Jeg har ikke hatt mensen siden før jeg operert bort den ene eggstokken, så hver gang jeg har eggløsning blir jeg visst gravid. Jeg skjønner ikke at det er mulig, og det gjør ikke legene heller. Sist gang endte det dessverre med at jeg tok en abort, for jeg makter ikke fire barn på under fem år. Nå vurderer jeg sterilisering, for jeg er rett og slett redd for å ha sex. Jeg har jo som sagt aldri mensen, så jeg har ingenting å gå etter (tegn å lete etter) om jeg skulle blitt gravid da jeg har vært symptomfri frem til mellom uke 8-12.

Unnskyld at jeg deler dette i denne tråden, men jeg måtte få ut litt frustrasjon. Livet er urettferdig, og jeg tenker mye på de som prøver i evigheter og synes umåtelig synd på de når jeg, som er erklært steril og i tillegg bruker prevensjon likevel blir gravid den ene gangen i året jeg har eggløsning...

Det der høres jo bare helt utrolig ut! Du er en aldri så liten medisinsk sensasjon:)

Skjønner godt at det er vanskelig, altså, håper du slipper å bli gravid igjen... Det føltes veldig merkelig å si, men du skjønner hva jeg mener..

Anonymous poster hash: 6ee6a...4c2

Skrevet

Vi tenkte tanken at det hadde vært kjekt med en, og en til, og en til. Gravid med nr 3 nå og alle på første forsøk. Håper å få sterilisert en eller begge før det klaffer med en nr 4 :P

Anonymous poster hash: 3e4ad...928

Skrevet

mnd etter jeg sluttet på pilla med nr 1

etter 8pp med nr to, samt temping

uplanlagt med nr 3.

Anonymous poster hash: 1ea13...04e
Skrevet

Det der høres jo bare helt utrolig ut! Du er en aldri så liten medisinsk sensasjon:)

Skjønner godt at det er vanskelig, altså, håper du slipper å bli gravid igjen... Det føltes veldig merkelig å si, men du skjønner hva jeg mener..

Anonymous poster hash: 6ee6a...4c2

ja, det kan vel kanskje kalles en medisinsk sensasjon. Legene skjønner virkelig ingenting av det og lurer på om det er noe ekstraordinært med mannens sædceller eller noe... for jeg har seriøst ikke hatt mensen på fem år, men har blitt gravid fire ganger likevel, med en kun en jævla eggstokk som i utgangspunktet aldri skulle klart å slippe noen egg OG bruk av prevensjon. ok, vi har ofte sex, men likevel... Det vil si vi hadde ofte sex, frykten for å bli gravid igjen og da antagelig måtte ta den tunge beslutningen om å ta en abort henger over meg, så jeg tør knapt ha sex lenger. Å ta bort et friskt barn er helt for jævlig, men jeg så ingen annen mulighet, jeg hadde ikke klart å holde hodet over vannet med enda ett barn. Unnskyld igjen for kupping av tråden.

Skrevet

Gjorde egentlig ikke noe spesielt, utover å ha sex rundt eggløsning. Ble gravid på andre forsøk med førstemann, og første forsøk med nr to. Nr tre er visst vanskeligere. Blitt gravid to ganger på første forsøk, men begge gangene har det endt i spontansbort. De to periodene vi har prøvd etter det har vært resultatløse.

Anonymous poster hash: b2f42...ec6

Skrevet

Første gang spydde jeg opp P-pilla, andre gangen prøvde vi i 5-6 mnd etter at jeg fikk mensen tilbake (svartens P-sprøyter!) og tredje var et resultat av slurv med prevensjon og at naive meg ikke kunne forestille at jeg skulle bli gravid tre mnd etter fødsel :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...