Gå til innhold

Hvor mye barnepass har dere? Savner kjærestetid med samboer:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at vi egentlig er veldig heldig. Samboers foreldre er nylig pensjonert, og er spreke med allverdens fritid. De har derfor vært supersnille og stilt opp som barnevakt ifbm planleggingsdager, ved innkjøring i ny bhg osv. Mine foreldre jobber masse, og jeg har flere søsken som også har barn, slik at de har mange barn og passe (og de har nesten aldri en helg fri fordi mine andre søsken bruker dem MYE som barnevakt..). Det er derfor veldig sjelden (kanskje en gang i året) vi ber dem om hjelp til noe som helst.

"Problemet" mitt er at vi aldri har barnevakt til at samboer og jeg kan gå ut å kose oss bare vi to. De siste tre årene har vi to vært alene over natten to ganger (en gang pga bryllup og en natt på hotell), Det er også flere måneder siden vi var ute en kveld for å spise bare vi to. Jeg synes egentlig ikke det er såå ille og be svigers om barnevakt for en natt sånn at vi kan bare være kjærester. Men hvis jeg foreslår det blir mannen bare sur og sier vi aldri ber om noe fra mine foreldre, og at vi får altfor mye hjelp fra hans foreldre som det er...

Jeg savner å bare være kjærester! Jeg føler vi kunne trengt det nå...

Hvor mye stiller deres foreldre/ svigerforeldre opp? Synes dere jeg er urimelig?

Anonymous poster hash: c3b56...4d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigerforeldrene mine stiller veldig masse opp. De passer barna hver gang vi spør, om det passer. En sammenligning vil vel være slik; min far passer barna 1-2 netter i året. Kanskje ikke begge en gang. Foreldrene til mannen passer barna i gjennomsnitt 10-15 ganger i året. Både når vi spør fordi vi trenger det og fordi barna har lyst.

Vi har barnevakt når vi har behov, om vi er invitert til fest eller bryllup osv. Vi er sjelden ute. Kjærestekveld har vi ofte hjemme i stua :)

Jeg synes ikke du er urimelig. Jeg er helt sikker på at svigerforeldrene dine koser seg når deres barn er der også :)  Men hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det beste ut av situasjonen og laget en kosekveld hjemme når barna er i seng.

Ev. annonser etter ei student jente som vil tjene litt ekstra penger som sitter mens dere er ute noen timer.

Gjest meg&mini
Skrevet (endret)

Når vi vil, men vi har veldig sjeldent barnepass:)

Vi spør nesten aldri heller, det er i såfall moren min eller svigers som spør. Svigers passer svigerbroren min sitt barn HVER dag i noen timer.

Hvis vi spør så slipper de alt de har i hendene sine og sier ja.

Vi er veldig heldige som har muligheten, men vi benytter oss som sagt nesten aldri av den.

Vi har også kjærestetid som regel på kvelden:)

Jeg synes ikke du er urimelig.

Endret av meg&mini
Skrevet

Her er det alltid vi som passer på våre egne barn. Så og si aldri avlastning. Hverken mine foreldre eller Svigers er flinke til å stille opp...... Trist men jeg får klare å passe på mine egne barn, sånn er det bare. Ville aldri hatt de borte fra meg ofte eller lenge men en gang iblandt hadde vært greit.

Anonymous poster hash: 3e7d1...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...