Gå til innhold

Hun er flink å snakke for seg, Siv Jensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er Ap-er på min hals men klarer likevel å se at FrP har en sterk person til å lede partiet sitt. Hun er ærlig og går ikke ikke rundt grøten overhodet. Har mer sansen for henne som partileder enn Solberg som ser ut til å leve etter mottoet "vi skal ikke lyve for velgerne men vi skal for all del ikke si sannheten heller"

http://www.youtube.com/watch?v=7psYGEd1Tic

Anonymous poster hash: 4cbc0...459
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er absolutt en dyktig dame, bare så synd at jeg er dypt uenig med henne :P

Skrevet

Jeg stemmer Frp. Synes Siv er en tøff dame, men av og til synes jeg hun virker litt "sytete". 

Skrevet

Hun er flink til å kjefte og sutre, ja.

Skrevet (endret)

Intet nytt. Lurer bare på hvor vi skal ta bemanningen til fra. Både til å utføre helsetjenester og bygge veier. For utlendinger blir det vel ikke...

Endret av prekæs
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg klarer ikke å se bort fra det hånlige smilet og oppgitte hoderistingen hun bedriver hele tiden mens andre snakker.

Jeg syns absolutt ikke hun er flink til å debatter, det blir for mye syting og usannsynlige 'løsninger'.

Skrevet

Det er jeg ikke enig i.

Jeg synes i det hele tatt FRPs valgkamp består i klager, beskyldninger, enkle løsninger og mer eller mindre tåpelige anklager til de andre partiene/ politikerene.

Anonymous poster hash: 34b11...899

Skrevet

Jeg gjør for ordens skyld oppmerksom på at jeg aldri ville gitt FrP min stemme. Dette har blant annet sammenheng med at jeg setter solidaritet høyt og at jeg har et ønske om at velferdsstaten Norge skal bestå.

Skrevet

Det beste med Siv er at så lenge FRP har hennes usympatiske hånlighet som leder, kommer de aldri til å vinne et valg her i landet.

Skrevet

Siv Jensen, og generelt alle i FrP er trent på å snakke med enkle ord, som gjør at stort sett alle forstår det de sier. Det er det de vinner velgere på. Ikke på politikken. Det kan du jo forsåvidt se på alle de uutdannede som stemmer det partiet. FrP er det partiet som har flest velgere på trygd. Ikke det at det er noe galt i å gå på trygd, men spesielt alle disse Spaniatrygdede stemmer stort sett på FrP.. 

Anonymous poster hash: b2d12...c3e
Skrevet

Kan ikke se at Siv er hverken veltalende eller tiltalende på noen måte. Men det kan jo være fordi jeg ikke er så veldig glad i det hun sier. 

Skrevet

Jeg stemmer helt klart Frp, men har likevel sansen for flere av de andre lederne. Selv om jeg ikke alltid er enig i politikken de fører. Synes det er viktig å høre hva alle har å si, og ikke minst ha litt respekt for det. Ikke gå på person... 

Synes det er endel "fjortisser" her inne. Som tar "valgomaten" og finner ut at de er mest enig med feks. Høyre.....og de som HATER Høyre da! 

Sier litt om hvor lite endel setter seg inn i politikken til de forskjellige partiene. Ta for pokker et skikkelig valg da, ikke stem SV fordi moren di gjør det, eller AP fordi det funker akkurat nå!

Anonymous poster hash: e8fc0...5a7
Skrevet

Kan ikke se at Siv er hverken veltalende eller tiltalende på noen måte. Men det kan jo være fordi jeg ikke er så veldig glad i det hun sier.

Hun har jo som kvinne, i et mannsdominert miljø, klatret til topps i eget parti og det skal hun jo ha kudos for ... på den annen side ... hvis man ser på resten av partiet blir det jo litt som å skryte av at en asmatiker gruser en KOLS-pasient på 60-meter'n :P
Skrevet

FrPs vinner jo velgere ved å snakke et folkelig språk, ved å forenkle resonnementene og ved å følge opp folkelige meninger. Sånn sett kan man kanskje hevde at hun er flink til å snakke for seg. Jeg synes hun er for klagete, at hun altfor fort hevder å være urettferdig behandlet og at hun i for liten grad følger opp andres innspill i samtalen til at jeg synes hun eer flink å snakke for seg.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det er godt innøvd taktikk fra FrPs side, at de snakker med "enkle ord" og med forståelig språk. Det er jo nettopp det som fenger så mange, så mange som definitivt ikke forstår hva FrPs politikk virkelig innebærer. :-(

Skrevet

Og det er jo her SV virkelig taper. De burde vært et parti for mange av FrP velgerne, men de bruker et språk som selv den tørreste akademiker finner abstakt og pompøst. 

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Og det er jo her SV virkelig taper. De burde vært et parti for mange av FrP velgerne, men de bruker et språk som selv den tørreste akademiker finner abstakt og pompøst. 

Det var en gang en som sa at SV og Frp er de partiene som får stemmer fra dem som har mest å tape på at de kommer til makten.

Altså at velutdannede akademikere med ok lønn stemmer SV som er ganske mørkerøde og mener at alle goder skal deles uavhengig av hva man kan bidra med personlig og mennesker som er avhengig av at Staten bidrar til deres livsopphold stemmer Frp som går for at enhver er sin egen lykkes smed.

Jeg tror det er mye sant i det utsagnet.

Skrevet

Hei alle.

Trådstarter la opp til en veldig bra diskusjon her inne, og vi vil veldig gjerne la denne tråden være åpen. Men som dere vet så tillater vi ikke personangrep, hverken på andre her inne eller politikere, så vi fjerner alt slik som blir skrevet. Fortsett gjerne å diskutere, men hold dere for gode til å komme med personkarakteristikker som drar tråden ned i søla. :)

Gjest sug lut
Skrevet

Hei alle.

Trådstarter la opp til en veldig bra diskusjon her inne, og vi vil veldig gjerne la denne tråden være åpen. Men som dere vet så tillater vi ikke personangrep, hverken på andre her inne eller politikere, så vi fjerner alt slik som blir skrevet. Fortsett gjerne å diskutere, men hold dere for gode til å komme med personkarakteristikker som drar tråden ned i søla. :)

Hvis du ikke evner å se at hvordan en politiker framstår er alfa og omega og dermed verd å diskutere har du dessverre ikke rett jobb. Nå har du slettet mitt innlegg i denne tråden tre ganger. Jeg karakteriserer ikke privatpersonen SJ som vulgær,jeg sier hun framstår som vulgær i sin rolle som talsmann for partiet, og at det appelerer til enkelte får de står for sjøl. Jeg kan godt velge andre ord - som udannet, folkelig på verste måte eller ikke i pakt med et klassisk dannelsesideal som gjorde det mulig å respektere formen til politikere man er grunnleggende uenig med. At hun appellerer til misfornøydpensjonistene er vel heller ikke akkurat en bombe verd å slette. Men det forundrer meg faktisk ikke om du gjør det igjen. I så fall har vi det gående, da.

Skrevet

Hei alle.

Hvis du ikke evner å se at hvordan en politiker framstår er alfa og omega og dermed verd å diskutere har du dessverre ikke rett jobb. Nå har du slettet mitt innlegg i denne tråden tre ganger. Jeg karakteriserer ikke privatpersonen SJ som vulgær,jeg sier hun framstår som vulgær i sin rolle som talsmann for partiet, og at det appelerer til enkelte får de står for sjøl. Jeg kan godt velge andre ord - som udannet, folkelig på verste måte eller ikke i pakt med et klassisk dannelsesideal som gjorde det mulig å respektere formen til politikere man er grunnleggende uenig med. At hun appellerer til misfornøydpensjonistene er vel heller ikke akkurat en bombe verd å slette. Men det forundrer meg faktisk ikke om du gjør det igjen. I så fall har vi det gående, da.

Det er veldig usaklig å skrive et innlegg der du har en mening om noen "evner" noe eller ikke. Det grenser til diagnostisering. Det finnes andre ord du kan bruke i stedet.

Når det er sagt så er det slik at vi også sletter svar på innlegg som slettes. Det betyr at om du har sitert et innlegg som vi sletter så forsvinner også ditt innlegg uansett hvor saklig det er. Om du ikke vil risikere at ditt innlegg forsvinner i dragsuget så er det best å ikke sitere innlegg som bryter med forumreglene. :)

Vi avslutter denne diskusjonen her, og videre svar på dette kommer til å bli slettet.  Om dette ikke respekteres så kommer vi til å stenge tråden.

Skrevet

Jeg syns Siv Jensen er utrolig kul.
Hun er en type dame jeg virkelig liker og har sansen for.

Jeg er ikke helt enig i politikken til Frp, og kommer ikke til å stemme på dem, men det betyr ikke at jeg ikke liker henne.

Anonymous poster hash: ef381...e48
Skrevet (endret)

Jeg har aldri sympatisert med Venstre, men misunte dem Sponheim. Frp har en partileder som samsvarer fint med partiets politikk- og som de kan ha i fred for min del.

Endret av overload
Skrevet

Jeg har aldri sympatisert med Venstre, men misunte dem Sponheim. Frp har en partileder som samsvarer fint med partiets politikk- og som de fint kan ha i fred for min del.

Der er du tilbake også, hurra! :)

Anonymous poster hash: ce296...e6e

Skrevet

Det var en gang en som sa at SV og Frp er de partiene som får stemmer fra dem som har mest å tape på at de kommer til makten.

Altså at velutdannede akademikere med ok lønn stemmer SV som er ganske mørkerøde og mener at alle goder skal deles uavhengig av hva man kan bidra med personlig og mennesker som er avhengig av at Staten bidrar til deres livsopphold stemmer Frp som går for at enhver er sin egen lykkes smed.

Men for meg er det verdidebatt. Ja jeg tjener nok på en blå regjering. Vi tjener bra, sitter godt i det. Men er det et sånn samfunn jeg vil ha? Hvor bare vi som er i stand til å fikse alt selv klarer oss bra? Jeg vil faktisk heller ha et samfunn som støtter opp om alle. Også de som ikke er så heldige som meg. Selv om det koster meg mer i skatt. 

Skrevet

Men for meg er det verdidebatt. Ja jeg tjener nok på en blå regjering. Vi tjener bra, sitter godt i det. Men er det et sånn samfunn jeg vil ha? Hvor bare vi som er i stand til å fikse alt selv klarer oss bra? Jeg vil faktisk heller ha et samfunn som støtter opp om alle. Også de som ikke er så heldige som meg. Selv om det koster meg mer i skatt.

Men skal man ha ett samfunn som bygges opp rundt de svakeste i samfunnet da? Det synes ikke jeg. Selvfølgelig skal man hjelpe de svakeste i samfunnet, men jeg mener at man selv er ansvarlig for sin egen lykke, og det er en av grunnene til at jeg stemmer blått.

Anonymous poster hash: d9fdd...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...