Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Har dere to sett med regntøy og gummistøvler til barnet? Ett som bare henger på skolen og ett som brukes på skoleveien? Her jeg bor kan det regne mye og lenge. Jeg tenker at datteren min nå må få to sett, for regntøyet kan bli veldig vått på veien til skolen. Og så skal de kanskje på tur eller leke masse ute i løpet av dagen, og da må hun nesten ha et annet enn du hadde på skoleveien... Det har hun egentlig hatt før også, men nå må det liksom blir mer ordentlig - to - eller tre skikkelige, fullstendige sett såp hun alltid har noe som er tørt. HVordan er det med ditt/dine skolebarn - hva gjør dere? Anonymous poster hash: f2778...68f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 I 1.klasse har de hatt to sett, ett hengende på skolen og ett hjemme. De to eldste som går i 4. og 7.klasse har ikke det, de har ikke regntøy i det hele tatt. De har en god allværsjakke (vind og vanntett) og en allværsbukse, jakka bruker de egentlig hele høsten og våren, også har de buksa liggende i sekken og bruker ved behov. Gore-tex sko. Anonymous poster hash: 05648...994
En til, please. Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 Ja jeg gjør det slik du beskriver. Hun har ett sett med regntøy og støvler stående på skolen, ett sett hun bruker til og fra, samt tre sett med tørt skiftetøy liggende i hyllen på skolen. Det er ikke lange skoleveien hun har, men Vestlandsværet kan være nådeløst! Uansett er jeg skikkelig tilhenger av at barna spaserer til skolen(så lenge skoleveien er trygg vel å merke). God hverdagstrim Ungdommen i huset derimot ville heller tatt sin død enn å bli observert i regnjakke og sjøstøvler på vei til skolen, og det ser ut som at jeg taper den kampen der. Pokker også!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #4 Skrevet 21. august 2013 Hvorfor kan hun ikke bruke det samme regntøyet mens hun er på skolen som hun brukte på vei til skolen? Regntøyet blir jo bare vått på utsiden. Anonymous poster hash: d0cfd...179
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #5 Skrevet 21. august 2013 Hvorfor kan hun ikke bruke det samme regntøyet mens hun er på skolen som hun brukte på vei til skolen? Regntøyet blir jo bare vått på utsiden. Anonymous poster hash: d0cfd...179 Du bor kanskje ikke på Vestlandet? Her regner det både nedover og oppover og bortver, og selv det tykkeste oljehyre kan bli litt vått i kantene hvai man har et stykke å gå... Men takk for svar! Anonymous poster hash: f2778...68f
☆☆☆ Skrevet 21. august 2013 #6 Skrevet 21. august 2013 Hvorfor kan hun ikke bruke det samme regntøyet mens hun er på skolen som hun brukte på vei til skolen? Regntøyet blir jo bare vått på utsiden. Anonymous poster hash: d0cfd...179 Med mindre dei blir sent avgårde i fullt dykkerutstyr risikerar ein å bli våt i løpet av 1 km gåtur i regn og vind..
Iiiiik Skrevet 21. august 2013 #7 Skrevet 21. august 2013 Mine har også to sett. Det byr på enkelte problemer. Hvis de regner når de går til skolen, men er opphold når de skal hjem, er det veldig vanskelig å huske de støvlene og det regntøyet. Hender derfor rett som det er at alt er på skolen og ingenting hjemme.
Elsker livet Skrevet 21. august 2013 #8 Skrevet 21. august 2013 Hva med å ha ett sett med regntøy hengende, så går hun til og fra skolen i vanntett teknisk jakke og bukse? Reima har f.eks vannsøyle på 10000, langt mer enn det meste av regntøy en får tak i, og mye bedre å ha på seg.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #9 Skrevet 21. august 2013 Hva med å ha ett sett med regntøy hengende, så går hun til og fra skolen i vanntett teknisk jakke og bukse? Reima har f.eks vannsøyle på 10000, langt mer enn det meste av regntøy en får tak i, og mye bedre å ha på seg. Ja det er sikkert lurt! det er vel litt mer behagelig å gå i. Anonymous poster hash: f2778...68f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #10 Skrevet 21. august 2013 Her har både 1. klassingen og 4. klassingen 1 sett med teknisk regntøy (fra HH) og allværsjakker og bukser som er regntette (fra Bergans). De har kort vei til skolen, så som regel holder det med kun jakken når de går dit (tar 2 minutter), men de kan også ha på seg hele settet hjemme. Stort sett henger alltid det ene settet på skolen. Her har ungene hatt teknisk regntøy siden de gikk over til storbarn på bhg, og det har fungert helt supert. Mye lettere å bevege seg i enn gummiert regntøy. Dessuten liker begge barna våre best å ha bukse uten seler, slik at det er lettere å ta av og på hvis de må på do etc. Slipper å av med jakken Anonymous poster hash: 129f9...c06
Tired mama Skrevet 21. august 2013 #11 Skrevet 21. august 2013 (endret) Gutten vår har ett sett med "ordentlig" regntøy og støvler på skolen. Også har vi kjøpt et ekstra, lett og tynt regnsett som vi har hjemme i tilfelle han trenger det en morgen. Det er veldig lett slik at sekken ikke blir tyngre av å ha det oppi der heller. Endret 21. august 2013 av Tired mama
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #12 Skrevet 21. august 2013 Her har alle ungene regntøy på skolen og hjemme. Hun eldste på 16år har ett tynt regntøy som ligger i sekken. Pakkes til en liten ball, så det tar ikke plass. Hun var rimelig motvillig når jeg la den i sekken, men hun har faktisk brukt det endel ganger, så var vist ikke så dumt alikavel. De andre har det hengende på skolen og hjemme. De er flinke til å få det med seg hjem igjen, slik at ikke alt blir hengende igjen på skolen. Gummistøvler har de også på skolen og hjemme. Jeg syns det er veldig greit at de har hjemme og på skolen. Ikke trenger de dyre gummistøvler og regntøy heller. De holder seg tørre med billig regntøy, vi bor ikke på vestlandet så det er ikke så ille her, men veldig utstabilt i perioder. Kan være solskinn og regne noen minutter etter. Anonymous poster hash: e8a1e...d25
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #13 Skrevet 21. august 2013 Her må de ha ett regnsett på skolen og ett på sfo. Sfo ligger 200 m unna skolen. Så har ikke vurdert om vi skal gå til innkjøp av et tredje regnsett. Den forrige skolen datteren min gikk på.så hadde hun to sett på skolen. Greit å ha et å bytte på. Anonymous poster hash: 7746c...f7c
Mandala Skrevet 21. august 2013 #14 Skrevet 21. august 2013 Tja. Har flere sett med regntøy, men bare et par støvler. Det har vært litt hipp som happ om regntøyet har hengt hjemme eller på skolen. Har i grunn ikke hatt så mye system på akkurat det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå