Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Jada, vi har jo lyst på nr 2 nå og så det er ikke bare derfor, men da jeg fant ut at jeg var gravid første gang ble jeg også glad for at jeg slapp et år med heksa på jobben! Nå er jeg tilbake i jobb og det er helt forjævlig å tilbringe dagene mine med henne, hun er 64 år og jeg har lyst å få nr 2 før hun pensjonerer seg for å slippe hun et helt år til! Da har jeg bare et år igjen med hun når jeg kommer tilbake igjen hvis det klaffer nå å bli gravid. Sykt av meg å tenke sånn? Ellers trives jeg godt i jobben, fleksibelt, god lønn og mye ferie, så nei, jeg vil ikke skifte jobb pga henne. Anonymous poster hash: 16a67...359
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Er det hovedårsaken til ønske om nr to så synes jeg det blir feil. Men tette søsken kan være bra, men det er jo en annen motivasjon som bør ligge bak å sette igang med nr to. Anonymous poster hash: b072e...7fd
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Når man ønsker forandringer må man begynne med seg selv, det er jo ikke sikkert det bare er kollegaen din som er ei heks i deres relasjon... It takes two to tango! Anonymous poster hash: 57c01...f52
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Do it Anonymous poster hash: 64696...3d1
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Når man ønsker forandringer må man begynne med seg selv, det er jo ikke sikkert det bare er kollegaen din som er ei heks i deres relasjon... It takes two to tango! Anonymous poster hash: 57c01...f52 Skulle så ønske du kunne vært flue på veggen en dag på jobben min Flere har sluttet pga henne, men jeg gir meg ikke så lett, bare få år igjen heldigvis. Og nei, det er ikke hovedårsaken, bare en stor STOR bonus! Ønsker tette barn Hi Anonymous poster hash: 16a67...359
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Kansje hun trives i jobben og har lyst til å jobbe til hun er 70 eller mer . At noen blir 67 betyr ikke automatisk at de går ut i pensjon. Anonymous poster hash: c207a...d5b
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Kansje hun trives i jobben og har lyst til å jobbe til hun er 70 eller mer . At noen blir 67 betyr ikke automatisk at de går ut i pensjon. Anonymous poster hash: c207a...d5b Man må faktisk få godkjennelse fra ledelsen om man ønsker å stå i arbeid lengre enn 67, og man må fratre sin stilling ved 70 Anonymous poster hash: 64696...3d1
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Kansje hun trives i jobben og har lyst til å jobbe til hun er 70 eller mer . At noen blir 67 betyr ikke automatisk at de går ut i pensjon. Anonymous poster hash: c207a...d5b Man må faktisk få godkjennelse fra ledelsen om man ønsker å stå i arbeid lengre enn 67, og man må fratre sin stilling ved 70 Anonymous poster hash: 64696...3d1 Arbeidsgiver kan kreve at du går når du fyller 70, ja, men hvis arbeidsgiver er villig til å la deg jobbe lengre kan du det. Før du er 70 kan i utgangspunktet ikke arbeidsgiver gi deg sparken pga alder. Anonymous poster hash: c207a...d5b
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Kansje hun trives i jobben og har lyst til å jobbe til hun er 70 eller mer . At noen blir 67 betyr ikke automatisk at de går ut i pensjon. Anonymous poster hash: c207a...d5b Man må faktisk få godkjennelse fra ledelsen om man ønsker å stå i arbeid lengre enn 67, og man må fratre sin stilling ved 70 Anonymous poster hash: 64696...3d1 Arbeidsgiver kan kreve at du går når du fyller 70, ja, men hvis arbeidsgiver er villig til å la deg jobbe lengre kan du det. Før du er 70 kan i utgangspunktet ikke arbeidsgiver gi deg sparken pga alder. Anonymous poster hash: c207a...d5b Nei, men arbeidsgiver kan pålegge deg oppgaver og i langt større grad styre arbeidshverdagen og arbeidsoppgavene dine. Jeg tror også at i offentlige stillinger skal man gi plass til nytt blod og de fleste får ike fortsette etter 70, Jeg vet i allefall ikke om noen over 70 som opptar en hel stilling Anonymous poster hash: 64696...3d1
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Kansje hun trives i jobben og har lyst til å jobbe til hun er 70 eller mer . At noen blir 67 betyr ikke automatisk at de går ut i pensjon. Anonymous poster hash: c207a...d5b Man må faktisk få godkjennelse fra ledelsen om man ønsker å stå i arbeid lengre enn 67, og man må fratre sin stilling ved 70 Anonymous poster hash: 64696...3d1 Arbeidsgiver kan kreve at du går når du fyller 70, ja, men hvis arbeidsgiver er villig til å la deg jobbe lengre kan du det. Før du er 70 kan i utgangspunktet ikke arbeidsgiver gi deg sparken pga alder. Anonymous poster hash: c207a...d5b Nei, men arbeidsgiver kan pålegge deg oppgaver og i langt større grad styre arbeidshverdagen og arbeidsoppgavene dine. Jeg tror også at i offentlige stillinger skal man gi plass til nytt blod og de fleste får ike fortsette etter 70, Jeg vet i allefall ikke om noen over 70 som opptar en hel stilling Anonymous poster hash: 64696...3d1 Mine foreldre er pensjonister. De er begge i jobb 60-80%. Det samme gjelder de fleste av vennene deres. Folk bør arbeide så lenge de har arbeidsevne. Vi har nok av oppgaver som trengs å bli gjort her i landet om ikke en haug friske mennesker skal gå på trygd bare fordi de har nådd en viss alder. (Ja, jeg vet det er en avsporing) Anonymous poster hash: c207a...d5b
Gjest FinogFjong Skrevet 20. august 2013 #11 Skrevet 20. august 2013 Det var en skjeldent god begrunnelse for å få barn syns jeg...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #12 Skrevet 20. august 2013 Hvordan oppfører hun seg da HI? Anonymous poster hash: 893fb...0bd
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Når man ønsker forandringer må man begynne med seg selv, det er jo ikke sikkert det bare er kollegaen din som er ei heks i deres relasjon... It takes two to tango! Anonymous poster hash: 57c01...f52 I blandt, men ikke alltid. Konflikter og samarbeidsproblemer er tosidig, men mobbing og å legge noen for hat er ensidig. Du hadde ikke sagt til noen som ble utsatt for psykisk eller fysisk vold fra sin ektefelle at de burde ta en titt på seg selv først? Anonymous poster hash: 893fb...0bd
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #14 Skrevet 20. august 2013 Skulle tro du jobbet på jobben min men heksa der er bare 55 og har gjort livet surt for folk i 30år på dette stedet. Anonymous poster hash: 10d59...c08
Isola&Lille+julegave Skrevet 21. august 2013 #15 Skrevet 21. august 2013 Jeg ble gravid nå for å kunne si opp jobben min etterpå. Ikke bare derfor, men hovedgrunnen. Jeg har en tyrann av en sjef, og måtte gjøre det slik at jeg fikk foreldrepenger for 100% stilling under permisjon. Gleder meg sånn til å vende den arbeidsplassen ryggen og aldri se meg tilbake! Så svaret er JA! Jeg syns definitivt du skal gå for nr 2 nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå