Gå til innhold

forskjell mellom betatt og forelsket?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For meg er det en forskjell, men hvordan andre definerere det ut ifra sine følelser kan ikke jeg gi noe svar på. 

 

Jeg er betatt når jeg er litt ekstra interessert i en person. Jeg er interessert i å vite mest mulig om vedkommende og trives godt med å være med vedkommende. Det er en slags spenning i luften.

 

Når jeg er forelsket da er det mer fysisk. Da blir jeg gjerne litt småkvalm, hjertet klapper fort og jeg blir nesten litt nervøs. Det kribler og bobler i hele kroppen og jeg føler jeg så lykkelig. Det er ikke så intenst når jeg "bare" er betatt.   Da er det mer at det bare ligger en tiltrekning der, men jeg føler at likevel at jeg har sånn høvelig kontroll på følelsene. Har selvsagt litt sommerfugler i magen når jeg er betatt, også liker jeg kanskje å pynte meg litt ekstra når jeg vet jeg skal møte på den jeg er betatt av.    Først blir jeg betatt og blir det til noe mer, at vi blir bedre kjent og det er gjensidig så kan det lett oppstå forelskelse.  

 

 



Anonymous poster hash: 56562...8da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betatt er forstadiet til forelskelse, slik jeg opplever det. Hvis man gir 'næring' til oppmerksomheten rettet mot en viss person man føler seg tiltrukket av, kan det fort gå over til forelskelse. Det er lettere å kvele følelsene hvis man kun er betatt, men når man først er forelsket kan det fort ta flere år før det passerer. I hvertfall er det slik for meg.

 

Anonymous poster hash: 75368...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betatt er forstadiet til forelskelse, slik jeg opplever det. Hvis man gir 'næring' til oppmerksomheten rettet mot en viss person man føler seg tiltrukket av, kan det fort gå over til forelskelse. Det er lettere å kvele følelsene hvis man kun er betatt, men når man først er forelsket kan det fort ta flere år før det passerer. I hvertfall er det slik for meg.

 

Anonymous poster hash: 75368...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betatt er forstadiet til forelskelse, slik jeg opplever det. Hvis man gir 'næring' til oppmerksomheten rettet mot en viss person man føler seg tiltrukket av, kan det fort gå over til forelskelse. Det er lettere å kvele følelsene hvis man kun er betatt, men når man først er forelsket kan det fort ta flere år før det passerer. I hvertfall er det slik for meg.

 

Anonymous poster hash: 75368...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig betatt av min nåværende kjæreste, og er vel det enda :)

 

Men kjenner mer på følelsen at jeg er blitt ordentlig forelsket i han. Jeg vet det er gjensidig, og vi er virkelig stormende forelsket i hverandre.

 

Jeg kjenner en intens følelse av å tenke på han, og gleder meg til fremtiden :)

 

Anonymous poster hash: b6eff...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...