Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang barnebidrag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far og jeg har hovedomsorgen for ett barn hver, begge barna får hjelpestønad, disse pengene kommer fortsatt til meg som før, for begge barna. Far tjener 450 000,- jeg 150 000,-. Han har aldri betalt bidrag. Jeg har regnet ut hvor mye han skal betale, og vil kreve det nå. Har det noe å si at jeg har motatt hjelpestønaden synes/tror dere?

Anonymous poster hash: 6fc6f...4d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

??

Skrevet

Tror ikke det har noe å si.

Anonymous poster hash: 2cb3c...bec

Skrevet

Nei hvorfor skulle det ha noe å si?

Mottar selv hjelpestønad for det ene barnet, sats 1 tror jeg 1100 kr, men det fortsetter jeg å ha nå når jeg blir alene.

Jeg kan prøve å regne det ut for dere...mottar du barnetilsyn??

Anonymous poster hash: a2491...f5b
Skrevet

Ja jeg mottar barnetilsyn, det barnefar sier er at han ikke skal betale bidrag fordi jeg har mottatt stønadene for begge barna....kan vel ikke stemme det når forskjellen på inntektene våre er så stor...?

Skrevet

Hvor gammelt er barnet da?

Og forresten er jeg litt usikker på om han skal betale noe når dere har et barn hver, men jeg tror det siden inntekten hans er en god del høyere enn din.

Anonymous poster hash: a2491...f5b
Skrevet

Jeg har regnet det ut, vise versa og, så kom frem til at jeg skal betale 0,- for eldste, som han har hovedomsorgen for, og han skal betale meg litt over 2000,. for den yngste...vi har begge utvidet barnetrygd og jeg har barnetilsyn for heltid på SFO.

Skrevet

Far og jeg har hovedomsorgen for ett barn hver, begge barna får hjelpestønad, disse pengene kommer fortsatt til meg som før, for begge barna. Far tjener 450 000,- jeg 150 000,-. Han har aldri betalt bidrag. Jeg har regnet ut hvor mye han skal betale, og vil kreve det nå. Har det noe å si at jeg har motatt hjelpestønaden synes/tror dere?

Jeg kjenner ikke til regelverket godt nok, men synes det er rart hvis det ikke skal tas hensyn til at du har mottat hjelpestønaden for begge to når kun et barn bor med deg. Det logiske her burde vært at mor får stønad for det barnet som bor hos henne og far får stønad for det barnet som bor hos han. Stønaden bør jo følge barnet. Hadde jeg vært far så hadde jeg iallefall krevd at NAV skulle vurdere både hjelpestønaden og fastsette barnebidraget.

Anonymous poster hash: 613b7...dff

Skrevet

Enkelte er søren ikke lite frekk altså... Skal du virkelig kreve far for bidrag når dere har et barn hver?

Da skal i hvert fall han ha hjelpestønaden for det barnet han har hovedomsorgen for.

Anonymous poster hash: 1ab56...82c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...