Gå til innhold

Dere som er alenemødre til en 1- eller 2-åring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Hvordan organiserer dere samvær med barnefar?

... Er det slitsomt å være alene?

... Har dere noe særlig alenetid?

Er i ferd med å bli alenemor for en på snart 1 år og vil gjerne mentalt forberede meg litt ;)

Takknemlig for alle svar!!

Anonymous poster hash: 94f16...d39
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har større barn, men har vært alene hele tiden så har vært der;)

Her er det ingen samvær med far så det sier seg selv at det aldri har vært noe alenetid. Jeg er ganske sikker på at en på det punktet er like tilpasningsdyktige som barn er- og at en klarer tilpasse seg den situasjonen en er i. Dette gjelder både det å ønske/ikke ønske alenetid og hvor slitsomt det er.

Barn og far kjenner jo hverandre i deres tilfelle og den kontakten er viktig opprettholdes. Hyppig og kortvarig samvær anbefales i den alderen og noen begynner med overnatting ved 1 år.

Ly

Anonymous poster hash: 63109...73b
Skrevet

Har større barn, men har vært alene hele tiden så har vært der;)

Her er det ingen samvær med far så det sier seg selv at det aldri har vært noe alenetid. Jeg er ganske sikker på at en på det punktet er like tilpasningsdyktige som barn er- og at en klarer tilpasse seg den situasjonen en er i. Dette gjelder både det å ønske/ikke ønske alenetid og hvor slitsomt det er.

Barn og far kjenner jo hverandre i deres tilfelle og den kontakten er viktig opprettholdes. Hyppig og kortvarig samvær anbefales i den alderen og noen begynner med overnatting ved 1 år.

Ly

Skulle stå: Lykke til:)

Skrevet

Er alene med en 2 åring :)

Har avtale med min mor om avlastning slik at jeg får alenetid :) Ellers så er den eneste alenetiden utenom når hun er i barnehagen eller når hun sover.

I følge papirene har hun ingen far, så ingen avlastning fra han (ikke at jeg vil ha heller av forskjellige grunner)

Skrevet

Synes det er slitsomt i perioder, men alt i alt er det ikke slitsomt ;) 

Skrevet

Tyder veldig på at en av foreldrene ikke ønsker å satse på familie og barnet når man er alenemor til ett så lite barn :S

Anonymous poster hash: 3d203...e1e

Skrevet

Jeg er alene med en unge på 3 år. Brudd med far for 6 mnd siden. Barnet blir hentet av far i bhg hver torsdag. Annenhver uke er barnet hos faren til fredag, og annenhver uke helt til mandags morgen.

På en måte er det slitsomt fordi man er alene om alt. Men samtidig synes jeg det er mye mer forutsigbar. I forhold til hvordan livet var da jeg var sammen med faren, synes jeg det er utrolig bra nå. Jeg og ungen klarer oss veldig fint. Skulle jo selvfølgelig ønsket at jeg hadde en partner, men klarer meg helt fint:-)

Alenetid er etter leggetid eller når barnet er hos faren.

Man tilpasser seg alt hvis man bare er innstilt på det:-)

Anonymous poster hash: 8b7b6...320

Skrevet

Jeg er alene med en på 2,5. barnefar er død. ja det er slitsomt, hvis jeg skal ha alenetid på kvelder/helger må jeg be om barnevakt. gjør ikke det så ofte, kun hvis det er spesielle arrangement jeg vil være med på.

Det er vel ikke så mye å forberede seg på, det praktiske løser dere sammen, og den andre biten finner du ut av etterhvert.

Jeg ble alene mens jeg gikk gravid og trodde jeg hadde forberedt meg godt før ungen kom, men nesten ingenting ble som jeg hadde tenkt ;) så ta det som det kommer og du får sikkert samværsbiten på plass på familivernkontoret.

Skrevet

Tusen takk for svar! Spennende å lese hvordan dere har løst det :) HI

Anonymous poster hash: 94f16...d39
Skrevet

Ble alene da barnet var 1 år. Far valgte bort samvær og nei, jeg har aldri alenetid (bortsett fra jobb da, om det regnes som "alenetid"). Har barnet hver dag, hele uken, året rundt

Anonymous poster hash: 4898b...4ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...