Gå til innhold

Spørsmål om fødselspermisjon og ferie;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor og har hatt 56 uker permisjon ( far er død, så jeg har fått hannes permisjon også. )

Nå sier arbeidsgiveren min at jeg ikke får overført mine fire ferieuker til neste år for det er ikke lov. Og hvis jeg skal gjøre det, så blir det uten lønn.

Noen som vet om dette er riktig?

Anonymous poster hash: a8402...bf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min jobb er det lov å overføre 10 dager til neste år.

Anonymous poster hash: 060dc...130
Skrevet

I følge arbeidsmiljøloven kan kan overføre 2 uker. Du kan ta å forskyve permisjonen din med f.eks 3 uker ferie nå før jul, og så overføre 2 uker som du kan bruke til neste år.

Anonymous poster hash: 6f955...a22

Skrevet

Arbeidsgiver har styringsrett på når ansatte tar ut ferie, og siden du er begynt i jobb igjen (antar jeg?) kan arbeidsgiver fint kreve at du tar ut ferie nå i år, ja.

Anonymous poster hash: f85ab...b3d
Skrevet

Har ikke begynt i jobb igjen, nei. Permisjonen min er slutt i begynnelsen av februar.

Hi

Skrevet

I følge arbeidsmiljøloven kan kan overføre 2 uker. Du kan ta å forskyve permisjonen din med f.eks 3 uker ferie nå før jul, og så overføre 2 uker som du kan bruke til neste år. Anonymous poster hash: 6f955...a22

Men dette er i privat sektor, og jeg har allerede fått feriepenger i juli, så hvis jeg forskyver permisjonen nå så får ikke de penger for meg av nav sier de, og da må jeg ta ferieukene uten lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...