Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Har et huskestativ i hagen og ene nabobarnet er ganske tung. Er nok 15 kg tyngre enn mitt barn på samme alder. Stativet gynger noe voldsomt når barnet husker, og jeg kjenner jeg blir engstelig. Tenkte ha stativet neste år også, men nå vurderer jeg ta det vekk. Når mitt- og de andre barna veier det samme som dette barnet vil det ikke være naturlig å huske, og jeg ville også bedt dem la være. Hvor mye tåler egentlig et huskestativ i tre, og er det veldig feil be noen om ikke å bruke det? Anonymous poster hash: a3a0b...179
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Trodde det tålte en del, vi har et og jeg er voksen og bruker vårt.. Anonymous poster hash: c82aa...c67
soleia Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Vurderar du seriøst å be naboungen late vere å disse fordi han er for tung? Om dissestativet er så råte at du er redd det ikkje tåler eit litt stort barn, då riv du ned heile stativet er mi meining.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Vurderar du seriøst å be naboungen late vere å disse fordi han er for tung? Om dissestativet er så råte at du er redd det ikkje tåler eit litt stort barn, då riv du ned heile stativet er mi meining. Nei, jeg vurderer ta det ned- som jeg skrev. Barna begynner bli så store at det brukes lite, men jeg tenkte det kunne stå ett år til. Barnet jeg snakker om er igjen såpass tungt at det veier nok mer enn jeg gjorde på ungdomskolen. Stativet er ikke råttent, og selv om jeg også har husket i det så bruker barnet det mye og på en helt annen måte enn jeg. Anonymous poster hash: a3a0b...179
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Vurderar du seriøst å be naboungen late vere å disse fordi han er for tung? Om dissestativet er så råte at du er redd det ikkje tåler eit litt stort barn, då riv du ned heile stativet er mi meining. Hva med å lese hi før du hiver deg på tastaturet? Hun sier jo akkurat det samme som deg, hun vurderer å ta ned stativet. Ikke med et ord skriver hun at barnet ikke skal få huske. Problemer med leseforståelsen eller bare vondt i viljen? Anonymous poster hash: 4ceb8...41f
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Vurderar du seriøst å be naboungen late vere å disse fordi han er for tung? Om dissestativet er så råte at du er redd det ikkje tåler eit litt stort barn, då riv du ned heile stativet er mi meining. Enig! For en syk, syk tråd!! Anonymous poster hash: 8b360...4d5
soleia Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Vurderar du seriøst å be naboungen late vere å disse fordi han er for tung? Om dissestativet er så råte at du er redd det ikkje tåler eit litt stort barn, då riv du ned heile stativet er mi meining. Nei, jeg vurderer ta det ned- som jeg skrev. Barna begynner bli så store at det brukes lite, men jeg tenkte det kunne stå ett år til. Barnet jeg snakker om er igjen såpass tungt at det veier nok mer enn jeg gjorde på ungdomskolen. Stativet er ikke råttent, og selv om jeg også har husket i det så bruker barnet det mye og på en helt annen måte enn jeg. Anonymous poster hash: a3a0b...179 Ok, var den "er det veldig feil å be noen om å ikke bruke det" eg reagerte på. Om det ikkje er så veldig gamalt stativ så burde det jo tåle det, men om du ser at stokkane svaiar høyres det jo litt usikkert ut.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Vurderar du seriøst å be naboungen late vere å disse fordi han er for tung? Om dissestativet er så råte at du er redd det ikkje tåler eit litt stort barn, då riv du ned heile stativet er mi meining. Enig! For en syk, syk tråd!! Anonymous poster hash: 8b360...4d5 Jeg har aldri sagt noe til barnet så om noen tror det er det feil. Mitt barn hadde bl.a en batteridrevet bil han kunne sitte på som ikke tålte dette barnet så den tok jeg til hytta. Skjønner at temaet er tabu, men barnet er altså såpass overvektig at jeg blir engstelig. Ikke fordi jeg er slem, men fordi jeg syns hele situasjonen er pyton. Anonymous poster hash: a3a0b...179
soleia Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Vurderar du seriøst å be naboungen late vere å disse fordi han er for tung? Om dissestativet er så råte at du er redd det ikkje tåler eit litt stort barn, då riv du ned heile stativet er mi meining. Hva med å lese hi før du hiver deg på tastaturet? Hun sier jo akkurat det samme som deg, hun vurderer å ta ned stativet. Ikke med et ord skriver hun at barnet ikke skal få huske. Problemer med leseforståelsen eller bare vondt i viljen? Anonymous poster hash: 4ceb8...41f -Plar ikkje ha problem med leseforståinga, men kanskje du kan forklare meg siste setninga då?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Vurderar du seriøst å be naboungen late vere å disse fordi han er for tung? Om dissestativet er så råte at du er redd det ikkje tåler eit litt stort barn, då riv du ned heile stativet er mi meining. Nei, jeg vurderer ta det ned- som jeg skrev. Barna begynner bli så store at det brukes lite, men jeg tenkte det kunne stå ett år til. Barnet jeg snakker om er igjen såpass tungt at det veier nok mer enn jeg gjorde på ungdomskolen. Stativet er ikke råttent, og selv om jeg også har husket i det så bruker barnet det mye og på en helt annen måte enn jeg. Anonymous poster hash: a3a0b...179 Ok, var den "er det veldig feil å be noen om å ikke bruke det" eg reagerte på. Om det ikkje er så veldig gamalt stativ så burde det jo tåle det, men om du ser at stokkane svaiar høyres det jo litt usikkert ut. Ordla meg feil- skjønner at du tolket det som du gjorde. Syns bare det er vanskelig. Den bilen jeg nevnte lenger opp var ingen problem med når jeg kunne si til mitt tantebarn at han var for stor for den- han er nemlig 3 år eldre enn mitt barn. Mens jeg kunne jo selvføgelig ikke si noe til nabobarnet som hadde samme alder som mitt barn, men var i en helt annen klasse når det gjaldt vekt. Anonymous poster hash: a3a0b...179
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #11 Skrevet 20. august 2013 Ville nok ha tatt det ned om du er i tvil. Veldig synd om det skulle gjøre at noen skadet seg. Blir også oppgitt av folk som tolker ting inn i innlegget ditt som du aldri har nevnt. Anonymous poster hash: 53ea8...bdf
soleia Skrevet 20. august 2013 #12 Skrevet 20. august 2013 Vurderar du seriøst å be naboungen late vere å disse fordi han er for tung? Om dissestativet er så råte at du er redd det ikkje tåler eit litt stort barn, då riv du ned heile stativet er mi meining. Nei, jeg vurderer ta det ned- som jeg skrev. Barna begynner bli så store at det brukes lite, men jeg tenkte det kunne stå ett år til. Barnet jeg snakker om er igjen såpass tungt at det veier nok mer enn jeg gjorde på ungdomskolen. Stativet er ikke råttent, og selv om jeg også har husket i det så bruker barnet det mye og på en helt annen måte enn jeg. Anonymous poster hash: a3a0b...179 Ok, var den "er det veldig feil å be noen om å ikke bruke det" eg reagerte på. Om det ikkje er så veldig gamalt stativ så burde det jo tåle det, men om du ser at stokkane svaiar høyres det jo litt usikkert ut. Ordla meg feil- skjønner at du tolket det som du gjorde. Syns bare det er vanskelig. Den bilen jeg nevnte lenger opp var ingen problem med når jeg kunne si til mitt tantebarn at han var for stor for den- han er nemlig 3 år eldre enn mitt barn. Mens jeg kunne jo selvføgelig ikke si noe til nabobarnet som hadde samme alder som mitt barn, men var i en helt annen klasse når det gjaldt vekt. Anonymous poster hash: a3a0b...179 Trur eg ville teke det ned om du er redd det skal knekke saman. Du står vel ansvarleg om ungen skulle komme dit og bruke dissa når de ikkje er der og.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Har luftet det her i stua nå, og ble nedstemt;/ Dvs at jeg har jo siste ordet men får beskjed om at det brukes til noe husking og klatring. Det var gave fra besteforeldre så kjenner jo samvittigheten gnage. På hytta har vi et annet så nytter ikke foreslå å flytte det. Forslag? Anonymous poster hash: a3a0b...179
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå