Gå til innhold

Tips til hva som funker på en meget aktiv fireåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fireåringen holder på å ta fullstendig motet fra meg.

Han er aktiv, har alltid vært det, men kan også konsentrere seg om en ting lenge av gangen.

Han virker å være helt i sin egen verden. Leker en eller annen monsterlek. Løper rundt og lager grusomme lyder. Lillebror blir livredd når han er på det verste.

Men det som er ille er at han absolutt ikke hører etter når vi snakker til han. Han later ofte som han ikke hører, for det viser seg gang på gang at han får med seg mye. Men innimellom er han faktisk langt inne i sin verden og ender ingenting.

Det er ikke noe som er så provoserende som når noen overser at de blir snakket til. Lunten min er minimal for tiden og jeg tenker vi må komme oss ut av denne sirkelen.

Per i dag kjenner jeg at jeg synes han er ganske ufordragelig. Og jeg har alltid mislikt ufordragelige unger.

Vet dere stort sett er imot timeout, men føler snart det er det eneste jeg kan ty til, både for min egen del og for hans.

Nå har vi noen dager sammen hjemme og jeg kjenner jeg må ta tak i situasjonen.

Er det noen som har hatt barn som er på samme måte? Hvordan kom dere ut av dette?

Jeg er nærmest desperat! Vil ikke bli ei kjeftesmelle som bare glefser etter ungene:(

Anonymous poster hash: 57821...442

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: 57821...442

Skrevet

har du snakket med bhg om oppførselen hans, er han på samme måte der?

isåfall så kan dere prøve finne en felles strategi for å endre oppførselen. event om bhg er bekymret så be noen utenfor komme inn og observere han?

har også fått med meg at mange her inne er mot time out, men min personlige mening er at time out må være bedre enn å gå rundt og kjefte for absolutt alt!

Anonymous poster hash: f8b55...900

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...