Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #26 Skrevet 20. august 2013 Kjøper en del ull, og det blir jo litt dyrt synes jeg. Men kjøper mest mulig på salg, betaler ikke mer enn jeg må. Eneste jeg ikke ser på prisen på er sko. Anonymous poster hash: 4054e...f46
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #27 Skrevet 20. august 2013 Kjøper ull fra Beibibeibi.no og pleier å kjøpe dyre dresser/sko. Resten av klærne blir kjøpt på kjedebutikker. Anonymous poster hash: 411c0...799
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #28 Skrevet 20. august 2013 Jeg kjøper dyre uteklær fordi det er to til som skal arve, restne blir kjøpt på salg eller i billigbutikker. Anonymous poster hash: 53e35...c88
Mamma'n til Ollibolli Skrevet 20. august 2013 #29 Skrevet 20. august 2013 Ja, jeg gjør det. Har dessverre "dyr smak" når det kommer til klær, og det har generelt hele familien. Vi arvet nettopp en sekk med klær som har vært brukt til intet mindre enn fem barnehagebarn (alle i familien) og klærne ser nesten nye ut til tross for mye bruk. Dette er dyre klær som Ralph Lauren, Bonpoint, Jacadi, Napapijri, Lille lam, Gant osv. Så det holder lenge! Men nå har vi råd til å bruke det vi vil på klær, så da ser jeg ikke noe problem i det. Ellers synes jeg faktisk HM, Zara og Claire har overraskende mye fine klær! Det jeg ser på er stoffet (kan ikke fordra syntetisk) og om plagget er fint. Jeg er også god til å handle på salg, særlig ullklær for det er nødvendig, men ikke så gøy å kjøpe :-P
MamaLadyBug Skrevet 20. august 2013 #30 Skrevet 20. august 2013 Her er det hverdagstøy fra kjedebutikkene, men jeg er litt mer kvalitetsbevisst ift ull, yttertøy og sko. Og når jeg sier kvalitet så er ikke det ensbetydende med "skikkelig bra merker". Det betyr at jeg ser an mine barns behov og handler deretter. Gjerne på salg;)
Hun med alle ungene Skrevet 20. august 2013 #31 Skrevet 20. august 2013 Både ja og nei. Ungene har reima vinerdresser,peak dunjakker,masse bergans tøy,gant,ralph lauren osv,men også en del fra h&m,Zara,Cubus,name it og sånne "billigbutikker". bestiller også en del på nett,da er Pomp de lux og memini,mini a ture,my cinnamongirl og sånt
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #32 Skrevet 20. august 2013 Ingen dyre klær her i gården, det ser jeg ingen vits i. Har barn som klattrer i trær, herjer i skogen, står på rollblades og annet. Så tøy som ikke tåler noen hull eller bli så skittene at de ikke blir reine kjøper jeg ikke. Jeg skal ikke si til ungen mine at de må være forsiktige med tøyet sitt, det blir ikke hull pga de bare surrer og ødlegger, men pga at de er aktive. Og aktive vil jeg at de skal være. Utetøy har jeg funnet ut at friendsdressene holder de varme når det er kaldt ut. Med atopisk eksem som gjør at de ikke akn bruke ull og fleece så må dressen holde de varm. Farmoren deres kjøpte dyrr dresser når de var små, men de holdt de ikke varme nok desverre. Fant en dress til 100kr på coop engang, som jeg kjøpte for å ha i reserve når den andre måtte ha en vask ellerr var våt. Det er den beste dressen vi har hatt. Mne to barn har brukt den, og nå bruker mitt tredje tantebarn den. Ser nesten like fin ut selv om det er 5 barnet som bruker den, har vært ørten ganger i vaskemaskinen og alle ungene har vært like aktive. Så dyrt er ikke alltid like bra, hvertfall ikke når ungene ikke kan bruke ull og fleece som mange av vinterdressene i dyre merker anbefaler. Anonymous poster hash: 6cf2b...cad
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #33 Skrevet 20. august 2013 gjør for det meste som deg HI, men kjøper en del på POP, det samme gjør svigermor - det er jo litt mer enn H&M o.l, men veldig fornøyd med kvaliteten. kjøper ikke dyre merkeklær når barna er så små (1,5 år og 7,5 år) og vokser fort ut av ting - det blir nok mas om etterhvert kan jeg se for meg! Anonymous poster hash: 5a389...086
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #34 Skrevet 20. august 2013 Jeg har ikke gjort det, bortsett fra vinterdresser og vintersko. Men ikke de dyreste likevel. Jeg er opptatt av at barna skal være varme og gode på vinteren. Vanlige klær er det ikke så nøye med. Men har merket at jeg har blitt mer opptatt av merkeklær på barna fordi de ofte kan være finere. Men det viser seg jo at ikke alltid det dyreste er best, men en viss kvalitet på yttertøy bør det være etter min mening. Anonymous poster hash: 81e23...f28
Dini Skrevet 20. august 2013 #35 Skrevet 20. august 2013 Kjøper som regel brukt, arver en del og supplerer med godt yttertøy og fleece (jentungen tåler ikke ull).
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #36 Skrevet 20. august 2013 Arver ekstremt mye. Spanderer en del kroner på vinterdress og gode luer + ull. Forøvrig er det nok ikke av det dyreste. MEN om jeg skal kjøpe en kjole så kjøper jeg den jeg vet barnet liker aller best uten å se så mye på prisen. Når det gjelder sko, går vi som regel på xxl. Der har de gode sko som ikke koster skjorta. Anonymous poster hash: 8fdac...78b
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 20. august 2013 #37 Skrevet 20. august 2013 Her er det en god blanding:) Elsker å handle på salg! Med 3 jenter går mye i arv så da synes jeg det er greit å kjøpe litt dyrere klær
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #38 Skrevet 20. august 2013 Jeg kjøper bare "dyre" klær, eller jeg syntes ikke de er dyre. Betaler alt fra 300-600 for bukser, 200-300 ca for tynnere gensere og 300-600 for tykkere gensere. Sko kjøper jeg alltid bra kvalitet, og yttertøy også. Men hverdagsklær holder seg 10 ganger bedre om man er villig til å betale en ekstra hundrelapp for buksen, samt at passform er mye bedre. Kjøper mye Miniature, levis bukser (utrolig slitesterke), FUB, litt katvig, mini rodini, molo osv. Har faktisk ikke et eneste plagg fra kjedebutikkene i skapet, utenom sokker kanskje:) OG det der ikke fordi jeg er snobbete eller har veldig god økonomi, men fordi jeg liker kvaliteten, passformen og ikke minst designet:) Man får det man betaler for, stort sett:) Anonymous poster hash: 87955...65b
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #39 Skrevet 20. august 2013 Jeg kjøper litt dyrere ytterklær, men bukser og topper blir noenlunde billige klær egentlig. Dere andre? Anonymous poster hash: 9d638...b41 Samme som deg. Bruker mye penger på ytterklær, særlig til vintersessongen. Vil at det skal være gode kvalitetsklær og sko. Joggebukser kjøper jeg for 99kr på cubus..... Anonymous poster hash: 4f434...c96
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #40 Skrevet 20. august 2013 Jeg legger en del penger i gode sko og utetøy. Ikke at prisen har noe å si for kvaliteten, men kjøper gode trygge merker jeg vet kommer godt ut i tester. Legger og en del i bukser, for eldste må ha en spesiel type for han er så liten og tynn at vanlige bukser fra for eksempel Cubus og HM passer han ikke.. De blir for store i livet, men for korte i bena. Tskjorter, gensere og sånt kjøper jeg hvor som helst, og gjerne kjedebutikker.. Dette er jo slitasjeklær, og da kan de gjerne koste lite Anonymous poster hash: 75486...cc4
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #41 Skrevet 20. august 2013 Jeg kjøper bare "dyre" klær, eller jeg syntes ikke de er dyre. Betaler alt fra 300-600 for bukser, 200-300 ca for tynnere gensere og 300-600 for tykkere gensere. Sko kjøper jeg alltid bra kvalitet, og yttertøy også. Men hverdagsklær holder seg 10 ganger bedre om man er villig til å betale en ekstra hundrelapp for buksen, samt at passform er mye bedre. Kjøper mye Miniature, levis bukser (utrolig slitesterke), FUB, litt katvig, mini rodini, molo osv. Har faktisk ikke et eneste plagg fra kjedebutikkene i skapet, utenom sokker kanskje:) OG det der ikke fordi jeg er snobbete eller har veldig god økonomi, men fordi jeg liker kvaliteten, passformen og ikke minst designet:) Man får det man betaler for, stort sett:) Anonymous poster hash: 87955...65b Hvor kjøper du disse merkene, på nettet? Anonymous poster hash: a9c6a...1e8
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. august 2013 #42 Skrevet 20. august 2013 Barna mine har mye merkeklær som polo, levis, Hilfiger, timberland Lacoste ol fordi jeg kjøper det i usa når jeg er der. I år har jeg også kjøpt en del på POP på salg + masse ulltøy. Kjøper lite på de vanlige kjedebutikkene.
uhhuhher Skrevet 20. august 2013 #43 Skrevet 20. august 2013 Kjøper mest på kjedebutikkene, som Lindex, HM, Zara, PoP og KappAhl. Nettopp handlet fine ting til babyen på Lindex, fine høstfarger. Jeg bryr meg ikke om hvilket merke klærne har så lenge jeg liker utseendet. Liker bestemte farger og snitt og er ikke så begeistret for skarpe farger og mønster. Skygger også unna alle former for logoer. Har blitt en liten hobby å kikke etter fine plagg i diverse nettbutikker og å oppdage nye produsenter, men det betyr ikke at klærne er dyre. Kjøper ofte på salg, for jeg klarer ikke rettferdiggjøre 400-500 for en genser eller 200 kr for en body. Typisk antrekk for guttungen kan bestå av vans-sko, caps, bukse og cardigan fra HM og t-skjorte fra et mer ukjent og litt dyrere merke. Synes det er kjekt med ett og annet plagg som er litt annerledes.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #44 Skrevet 20. august 2013 For det meste så handler jeg merkeklær på salg, men har noe fra kjedebutikkene også. Til meg selv er det uaktuelt å handle HM osv, det blir ødelagt alt for fort, og jeg HATER sømmer som vrir seg. Hender jeg kjøper en t-skjorte eller så til ungene der om jeg trenger noe kjapt. Ellers har de alt fra kjedebutikk-klær til Burberry, og det er ikke sånn at noen av klærne er forbudt å leke i... Anonymous poster hash: fd4b2...124
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå