Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Jeg prøvde å forklare til fireåringen min i sted at pengene våre er i banken, og at når vi er i butikken og putter kortet i terminalen "snakker" terminalen med banken vår og så blir penger overført fra vår konto til butikkens konto.. hø hø... klønete forklart kanskje. Det virket som han strevde med å forstå det... Forstår deres dette? Anonymous poster hash: 6e37e...dcd
Gjest Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 Haha først nå i alder av 13 år har den nest minste skjønt det med bankkort, siden han har sitt eget
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Nei, han er like muggen hver gang vi er i butikken og jeg skal betale med kort.. (han vil så gjerne gi penger til de kassa, eller legge de i automaten) Verste er de gangene han roper ut i butikken at jeg aldri har penger til noen ting... haha.. Han skjønner ikke at pengene er i banken og at kortet betaler man med.. Anonymous poster hash: 18a6f...43e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Min 5-åring erklærte da jeg sa at jeg ikke hadde penger at "mamma, da kan du jo betale med kort". Hun mener altså at "kort" er endeløs brønn der man kan fiske opp penger å betale med av en eller annen merkelig grunn Anonymous poster hash: 97bb7...397
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Hehe, til og med min syvåring sliter litt med å forstå det med bankkort. Anonymous poster hash: e01bb...082
Edelweis Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 hhehe.. min 7 åring og 5 åring mener også at det bare er å dra kortet om jeg sier jeg ikke har mer penger såeh nei, de skjønner nok ikke prinsippet med bankkort
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 At vi betaler med kort som er like godt som penger har de skjønt på den tiden. Men at det ikke er ubegrenset tilgang har de ikke skjønt. Feks å si "nei det har vi ikke penger til nå" med svar fra barna "så bruk bankkortet til å ta ut ekstra da" som svar Anonymous poster hash: 0b454...abf
BikkjeBisk Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 (endret) Jepp, broren min forsto det tydeligvis veldig godt. haha En diskusjon i butikken; Pappa: "Nei, du får ikke noe godter i dag. Vi har ikke penger til slikt." Bror; "Men pappa, det er jo bare å dra kortet skjønner du." Endret 19. august 2013 av BikkjeBisk
MammantilNurket Skrevet 19. august 2013 #9 Skrevet 19. august 2013 Jeg har observert rollelek hvor femåringene leker butikk og betaler med kort, men tviler på at de forstår hvordan det fungerer i praksis Ellers husker jeg en samtale med en 8-åring som konstaterte at dersom man ikke hadde penger kunne man jo bare bruke "tregitt-kort" (Luksusfellen neste? )
PeppaPig Skrevet 19. august 2013 #10 Skrevet 19. august 2013 (endret) Da jeg forklarte min på 4 at vi ikke kunne bruke alle pengene våre på leker sa hun at da kunne vi dra på jobb og hente mer penger. Hun sa også at vi kunne bruke hennes kort (et Minnie Mus lekekort) i butikken Endret 19. august 2013 av PeppaPig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå