Gå til innhold

Trakkaseringsmeldt til barnevernet - en guffen opplevelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen er perfekte, heller ikke vi, men vi gir barnet vårt alt den trenger, fysisk, mentalt, emosjonelt osv.

Noen (vi vet ikke hvem - det var anonymt) hadde klart å få barnevernet på "kroken" og vi ble kalt inn på hastesamtale. Noen hadde anmeldt oss for vold mot barnet og de var klare til å ta over barnet umiddelbart.

Meldingen og opplysningene var svært detaljerte, men alt var diktet opp. De episodene som ble beskrevet kan rett og slett ikke ha skjedd på de tidspunktene det skulle ha skjedd og barnet hadde bekreftet at vi ikke hadde gjort de aktivitetene det påstås at epoisodene var fra.

Etter en drøy times møte ble saken henlagt og barnevernet beklaget at de ikke hadde klart å gjennomskue trakkaseringen, men at oppringer hadde virket overbevisende siden opplysningene var så detaljerte.

En guffen opplevelse, men jeg er glad for at vi er to og at opplysningene i meldingen var så gale at det var lett å dokumentere.

Stakkars dere aleneforeldre som opplever det samme.

Anonymous poster hash: 00014...11d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss... Så utrolig skummelt å ha fiender man ikke aner hvem er. Hva annet kan de være truende til? Jeg hadde blitt oppriktig redd, og muligens litt paranoid en tid fremover.

Skrevet

Så ekkelt! Helt enig med Musemor her. 

Anonymous poster hash: c0282...34a
Skrevet

Men har dere ingen mistanke om hvem som kunne finne på å gjøre noe sånt mot dere?

Anonymous poster hash: c0282...34a
Skrevet

Vi har ingen mistanker egentlig. Ett par kandidater (personer som er psykisk ustabile og som vi knapt kjenner, men vet hvem er). ut i fra opplysningene er det vanskelig å vite ettersom alt annet er ljug fra ende til annen.

Skrevet

Har også opplevd det, var en psykisk syk ansatt i barnehagen.

Hun hadde også smurt så tjukt på at det var lett å tilbakevise.

Men barnevernet var veldig bekymret, selvfølgelig.

Saken ble henlagt og de sa at dette var over for vårt vedkommende, men de tok visst saken med barnehagen.

Anonymous poster hash: 640bb...52c

Skrevet

Herrefred! All min sympati! Det er grunner som dette at jeg mener den anonymiseringen ovenfor bv er helt idiotisk! En ting er at familien ikke må vite hvem det er.men at bv vet det syns jeg er helt rett oh rimelig. Om man føler man må gi bekymringsmelding så må man da for pokker kunne stå gor det.det mener hvertfall jeg. Vi er selv innblandet i bv pr dagsdato pga han som bor over oss har en vendetta imot oss, og har hatt det siden han flyttet inn!

; (.. men men. Saken blir nok henlagt hos oss.bare utrolig ubehagelig å oppleve!

Skrevet

Herrefred! All min sympati! Det er grunner som dette at jeg mener den anonymiseringen ovenfor bv er helt idiotisk! En ting er at familien ikke må vite hvem det er.men at bv vet det syns jeg er helt rett oh rimelig. Om man føler man må gi bekymringsmelding så må man da for pokker kunne stå gor det.det mener hvertfall jeg. Vi er selv innblandet i bv pr dagsdato pga han som bor over oss har en vendetta imot oss, og har hatt det siden han flyttet inn!

; (.. men men. Saken blir nok henlagt hos oss.bare utrolig ubehagelig å oppleve!

Skal du ikke være så sikker på. Du skriver beibi...... Dermed er du ung, uutdannet og antakeligvis ikke en av de smarteste.

Anonymous poster hash: 8d366...0fc

Skrevet

Jeg kjenner noen som ble utsatt for noe lignende , livet deres gikk i grus et øyeblikk, men heldigvis skjønte de at det var en hevnaksjon fra en av naboene..og saken ble henlagt .

Det finnes så mange syke sjeler rundt omkring..

Anonymous poster hash: 86761...7bc
Skrevet

Skal du ikke være så sikker på. Du skriver beibi...... Dermed er du ung, uutdannet og antakeligvis ikke en av de smarteste.

Var det det beste du klarte å gulpe opp?

Skremmende HI, men likevel godt BV tar henvendelsen alvorlig. Godt de så virkeligheten med en gang :-)

Anonymous poster hash: aed9c...3cf

Skrevet

Du er kun ute etter å provosere du. Hvorfor nicket mitt er skrevet slik har vel aldeles ikke noe med alder/utdanning å gjøre. . Herrefred.. dette var virkelig et utrolig umodent innlegg fra deg din feige anonym.Det er sånne som deg som forsurer forumet.. logg av og finn på noe annet å bruke kvelden på!

Skrevet

HI her. Vi tror vi har funnet ut hvem som gjorde det. En jeg ikke har snakket med på over 20 år og har aldri kjent ham noe særlig. Det var for å ramme noen andre i familien min han gjorde det.

Jeg har selv meldt noe anonymt til barnevernet en gang. Jeg var anonym da jeg fryktet for konsekvensene av å ikke være det. Det viste seg å være korrekt da fyren ett par år senere begikk drap pga en liten provokasjon. Det er derfor viktig at det er mulig å rapportere anonymt dessverre. Barnevernet MÅ undersøke alle saker og prøver etter beste evne å sortere ut sjikanemeldinger, men det er ikke så lett.

Skrevet

Er barnevern så skummel egentlig? Tar de barn fra foreldrene fordi noen ringte å oppdiktet en sak?

Anonymous poster hash: 6dddc...0c2

Skrevet

Er barnevern så skummel egentlig? Tar de barn fra foreldrene fordi noen ringte å oppdiktet en sak?

Hi sier vel ikke det var skummelt, men guffent. Og det forstår jeg veldig godt. Det ER guffent når noen som tydelig vet hvem du er melder slike usannheter til barnevernet. Det virker ikke som at hi syns det var skummelt og var redd for å bli fratatt barna, men opplevde det guffent at noen har meldt fra om noe som så tydelig er usannheter.

Skrevet

Det er vel ikke barnevernet som er skummelt i dette tilfellet, men de som har sendt denne meldingen.

Skrevet

Hi her.

Jeg mener overhode ikke at bv er skummelt. MEN det er svært ubehagelig å bli innkalt til en hastesamtale og å få vite at de står klar til å ta over barnet pga en trakkaseringsmelding de ikke har klart å gjennomskue før alle forholdsregler ble satt i gang. (Avtale var allerede gjort om at barnehagen skulle kjøres av en ansatt i barnehagen til barnevernet).

Selv om barnevernet har opptrådt høyst profesjonelt i denne saken, er barnet preget av det som har hendt og vil helst være omtrent oppå meg nå ett døgn senere. Hun har sovet dårlig osv. Jeg har snakket litt med henne om det, men det er vanskelig å vite hvor mye en skal snakke og hvor mye en skal avbagatellisere det. Hun kan jo ikke noe for at noen vil en slektning av oss vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...